اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اشتهارد خبر داد:

طرح مشاوره ژنتیک در شهرستان اشتهارد اجرا می شود

طرح مشاوره ژنتیک در شهرستان اشتهارد اجرا می شود
مصطفی رجبعلی: اداره بهزیستی با همکاری موسسه همیاران پویان سلامت البرز طرح مشاوره رایگان ژنتیک را برای زوج های جوان برگزار می کند لذا از تمامی زوج های جوان دعوت می شود که برای مشاوره به اداره بهزیستی شهرستان اشتهارد بلوار ایت اله خامنه ای – خیابان مفتح – جنب مسجد امام حسین (ع) مراجعه نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی رجبعلی مدیر بهزیستی شهرستان اشتهارد در مصاحبه با خبرنگار تات خبر در خصوص اجرای طرح مشاوره ژنتیک گفت: این طرح که به صورت رایگان  انجام می شود از بروز و متولد شدن افراد معلول جلوگیری می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تات خبر,

وی در ادامه افزود: نحوه اجرای آن به این صورت است که ابتدا زوج یا زوجه پرسشنامه ی ساده ای را پر می کنند و اگر پزشک لازم دانست مشاوره خصوصی ژنتیک صورت می گیرد و در مرحله بعد اگر مشاور ژنتیک احساس خطر کرد آنها را به آزمایشگاه های تخصصی ژنتیک کاملا رایگان ارجاع می دهد.

,

مصطفی رجبعلی با بیان اینکه هر دقیقه ۸ کودک معلول مادرزادی در دنیا متولد می شود اظهار داشت: اداره بهزیستی با همکاری موسسه همیاران پویان سلامت البرز طرح مشاوره رایگان ژنتیک را برای زوج های جوان برگزار می کند لذا از تمامی زوج های جوان دعوت می شود که برای مشاوره به اداره بهزیستی شهرستان اشتهارد بلوار ایت اله خامنه ای – خیابان مفتح – جنب مسجد امام حسین (ع) مراجعه نمایند.

,

وی در پایان گفت: در واقع مشاوره ژنتیک راهی موثر است که باعث می شود معلولیت ها کاهش یابند لذا افرادی که مشاوره ژنتیک انجام می دهند آگاهی و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش می دهند و همین امر به جلوگیری از بروز معلولیت ها کمک خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه