اخبار داغ

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد:

امنیتی شدن فضای دانشگاه‌ها در سال‌های گذشته بخصوص هفته‌های اخیر/ گرفتن دیدگاه سیاسی دانشجویان خیانت است

امنیتی شدن فضای دانشگاه‌ها در سال‌های گذشته بخصوص هفته‌های اخیر/ گرفتن دیدگاه سیاسی دانشجویان خیانت است
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد گفت: رهبری همواره تاکید کرده‌اند که فضای دانشگاه باید سیاسی باشد ولی متاسفانه طی سالیان گذشته و بخصوص در هفته‌های اخیر شاهد یک فضای امنیتی در دانشگاه‌های کشور هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، مهسا روشنی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد، با اشاره به فضای امنیتی دانشگاه‌ها گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید کرده‌اند که فضای دانشگاه باید سیاسی باشد و جریان‌های دانشجویی بتوانند مطالبه‌گری کنند ولی متاسفانه طی سالیان گذشته و بخصوص در هفته‌های اخیر شاهد یک فضای امنیتی در دانشگاه‌های کشور هستیم.

وی با بیان اینکه باعث ایجاد شدن این فضای امنیتی مسئولان دانشگاه‌‌ها، هستند، افزود: این فضا باعث شده تا اکثر برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی بخصوص تشکل‌های منتقد و انقلابی و تشکل‌هایی که سعی دارند ناملایمات این روزها را نشان دهند با مخالفت مواجه شوند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: فضای دانشگاه باید فضای امن و همراه با نشاط و آرامش باشد، ولی متاسفانه امروز این مسئله را شاهد نیستیم و گاهی مشاهده می‌کنیم برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی که می‌تواند باعث روشنگری شود، در ساعات پایانی لغو می‌شوند که این مسئله حاکی از ضعف دولت و مسئولان مربوطه است.

روشنی تاکید کرد: خفقان امروز دانشگاه‌ها باعث خواهد شد به جنبش دانشجویی که یک جنبش عدالت‌طلب است، خدشه وارد شود.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد یادآور شد: مسئولان باید بدانند سیاسی شدن دانشگاه‌ها به معنای تقویت تحلیل سیاسی دانشجویان است نه صرفا تبدیل شدن دانشگاه به جولانگاه احزاب و گروه‌های مختلف. دانشجویان این حق را دارند تا در دو حوزه تحلیل سیاسی و معرفت سیاسی آگاهی‌های لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه جدایی سیاست از دانشگاه امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت: مسئولان باید بدانند  انتخابات پرشور در سایه گفتمان عدالت‌محور و دانشجویی و فضای باز سیاسی در دانشگاه‌ها بوجود می‌آید و اگر کسی سعی کند دانشجویان را استحاله کند و فضا و دیدگاه سیاسی دانشجویان را بگیرد خیانت بزرگی به کشور، انقلاب و نظام کرده است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه