اخبار داغ

در دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم مطرح شد؛

باید با تاسی از سیره پیامبر، مسیر وحدت و اتحاد ایشان را ادامه دهیم/نماینده زرتشتیان ایران: راستی جویی و آزاداندیشی؛ دو موهبت بزرگ در سیره پیامبران الهی

باید با تاسی از سیره پیامبر، مسیر وحدت و اتحاد ایشان را ادامه دهیم/نماینده زرتشتیان ایران: راستی جویی و آزاداندیشی؛ دو موهبت بزرگ در سیره پیامبران الهی
امام جمعه فهرج اظهار داشت: من به نیابت از اهل سنت شهرستان ریگان در این مراسم حضور یافتم تا ثابت و اعلام کنیم که با تاسی از سیره پیامبر، راه و روش ایشان را که وحدت و اتحاد بوده در کنار مسئولین ادامه می دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ناب نیوز؛ دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم (ص) رحمه للعالمین در محل تالار برق کرمان با حضور آیت الله اعرافی، مدیریت حوزه های علمیه کشور و جامعه المصطفی العالمیه، نماینده ولی فقیه در کرمان، اعضای انجمن زرتشتیان ایران و جمعی از روحانیون و مسئولین استان کرمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز؛,

در این مراسم پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم توسط رئیس اداره فرهنگ وارشاد و همچنین پیام  آیت الله سبحانی به کنگره توسط آیت الله شیخ بهایی قرائت شد.

,

مولوی اسلام در این مراسم ضمن تشکر از برگزارکنندگان دومین کنگره پیامبر اعظم (ص) گفت: سپاس و ستایش برای پروردگار جهانیان و درود یزدان بر سرورمان حضرت محمد مصطفی(ص) که بشیر و نذیر و رحمه للعالمین بود.

,

امام جمعه اهل سنت فهرج ابراز کرد: پروردگار، بشر را به وسیله او از گمراهی وضلالت رهایی بخشید وهمه را رهبری فرمود؛ پیامبر کسی است که خداوند بزرگ او را مقام شفاعت و مرتبه بالا عطا فرمود و مسلمانان را به محبت او رهنمون شد و پیروی از او نشان محبت است.

,

ارائه تصویر دقیق و کامل از سیره پیامبر و مکارم ایشان ممکن نیست

, ارائه تصویر دقیق و کامل از سیره پیامبر و مکارم ایشان ممکن نیست,

وی تصریح کرد: سیره پیامبر کامل ترین و زیباترین سیره هاست و از سپیده دم اسلام، مسلمین در ابراز محاسن حضرت و نشر عطراگین دلاویزش برهم سبقت می جستند و هویداست که سیرت آن بزرگوار، گفتار، کردار و اخلاق ارجمند اوست.

,

مولوی اسلام با تاکید بر اینکه تصویر کامل و دقیق زندگی حضرت محمد (ص) و مکارم اخلاق ایشان امری محال است، بیان کرد: امکان پذیر نیست که انسان بتواند ارتباط پیامبر اکرم (ص) با خالق و مخلوق، کیفیت محبت و مهربانی، دعاها و دلسوزی اش برای بشریت و سرنوشت آن، کمال و بلاغت علم و حکمتش را تبیین نماید.

,

باید با تاسی از سیره پیامبر، مسیر وحدت و اتحاد ایشان را ادامه دهیم

, باید با تاسی از سیره پیامبر، مسیر وحدت و اتحاد ایشان را ادامه دهیم,

وی افزود: از آنجا که ما امت آن حضرت هستیم لذا باید پیامبر را برای خود الگویی قرار دهیم و مسیر وحدت و هم بستگی را که پیامبر در میان اعراب جاهلیت ایجاد کردند، ادامه دهیم.

,

امام جمعه فهرج خطاب به مسئولین استان کرمان و نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: من به نیابت از اهل سنت شهرستان ریگان در این مراسم حضور یافتم تا ثابت و اعلام کنیم که با تاسی از سیره پیامبر، راه و روش ایشان را که وحدت و اتحاد بوده در کنار مسئولین ادامه می دهیم.

,

مولوی اسلام تاکید کرد: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، تا آخرین لحظات اجازه نمی دهیم کسی از حریم شخصی ما که کشور ونظام اسلامی است تجاوز کند و همیشه در کنار مسئولین کشور اسلامی ایران هستیم.

,

موبد سروش پور، نماینده انجمن زرتشتیان ایران در دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم ضمن درود بر تمام پیام آوران راستین انسان ها و پیامبران راستی جویی و آزاد اندیشی، به نمایندگی از زرتشتیان ایران، جشن مبعث پیامبر بزرگ مسلمانان را به همه مسلمانان و ایرانیان تبریک گفت و اظهار داشت: افتخار داریم که ایرانی هستیم وبه فرهنگی تعلق داریم که بزرگترین ارزش آن زندگی پیروان ادیان مختلف با هم اندیشی ودرصلح است.

,

همه پیامبران از یک حقیقت الهی نشأت می گیرد

, همه پیامبران از یک حقیقت الهی نشأت می گیرد,

وی با بیان اینکه ما در کشوری زندگی می کنیم که با تدبیر معمار کبیر انقلاب همه پیروان ادیان گوناگون در کنار هم زندگی می کنند، عنوان کرد: بی شک همه پیامبران الهی از یک حقیقت الهی نشأت می گیرند و نمی توانند پیامی مغایر و خلاف هم داشته باشند.

,

موبد سروش پور یادآور شد: در زمان پیام آوری پیامبران، انسان ها پیش از هرچیزی به یک ارزش و واقعیت نزدیک بودند اما با گذشت زمان شاید پیروان ادیان از این حقیقت فاصله گرفته اند که آن حقیقت چیزی است که بین ادیان مشترک است؛ آنچه که همه پیروان ادیان الهی به دنبال آن هستند وبرای نزدیک شدن به آن باید به دنبال اشتراکات باشیم.

,

نماینده زرتشتیان ایران با اشاره به تشبیهی در خصوص پیروان ادیان مختلف ابراز کرد: پیروان ادیان همچون گروه هایی در حال بالا رفتن از یک کوه هستند تا به قله حقیقت برسند؛ هرچه این افراد بیشتر به هم بپیوندند، به قله نزدیک می شوند اما هرچه از هم فاصله بگیرند از قله دورتر می شوند.

,

وی تاکید کرد: امروزه نگاه پیروان ادیان الهی به ما ایرانیان است و نگاه دین گرای آنها به ماست؛ به دنبال اندیشه های نویی هستند که بتوان دین را به معنای واقعی در جهان اعتبار داد؛ دین آن چیزی است که ما معتقدیم در کنار رشد و توسعه بشری، بزرگترین نیاز جهان است.

,

موبد سروش پور با بیان اینکه اگر دین نباشد فاجعه به بار می آید ولذا دین باید الگو و سمبل باشد، با اشاره به اینکه امروز به نام دین شاهد شکل گیری فجایعی هستیم، خاطرنشان کرد: باید ارزش ها را براساس درک بن پایه های مشترک نهاد؛ یعنی آنچه که انسان بر پایه اندیشه و گفتگو به انسان کمک می کند تا خود را به خدا برساند وآن چیزی جز اندیشیدن نیست.

,

راستی جویی و آزاد اندیشی؛ دو موهبت بزرگ در سیره پیامبران الهی

, راستی جویی و آزاد اندیشی؛ دو موهبت بزرگ در سیره پیامبران الهی ,

وی با تاکید براینکه دومین بن پایه راستی است که سرچشمه اخلاق است و بر تمام ادیان ارزش می گذارد؛ افزود: باید به دنبال راستی جویی باشیم؛ وقتی به سیره پیامبران الهی نگاه کنیم می بینیم اگر آنها پیامبر شدند برای این است که این دو ارزش انسانیت و دو موهبت بزرگ را درک کردند.

,

نماینده انجمن زرتشتیان ایران اذعان داشت: پیامبران آزاد اندیش ترین افراد زمان خود بودند و در کنار آزاد اندیشی، راستی جو بودند و با تکیه بر این دو اصل، جهانی نو شکل دادند؛ ما نیز باید همچون پیام اوران خود اندیشه انها را در پیش بگیریم.

,

موبد سروش پور گفت: یکی دیگر از بن پایه های مشترک، شادی است که بین تمام ادیان ارج دارد و خوشحالم که  امروز در مراسم جشن خجسته ای حضور دارم و از اینکه نگرشی نو در سرزمینمان شکل گرفته خوشحالم که نخستین بار به پیروان ادیان در ایران به عنوان یک فرصت نگاه شده و به ان ارج گذاشته می شود و در جشن های خود مارا دعوت می کنیم.

,

جشن های باستانی موجب همبستگی بیشتر بین ادیان می شود

, جشن های باستانی موجب همبستگی بیشتر بین ادیان می شود,

وی با تاکید بر ارزش وفرهنگ شهر کرمان که نقطه روشنی از زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان در ایران است، تصریح کرد: زرتشتیان در کرمان و یزد توانستند خود را حفظ کنند و با آبرو و عزت دوره های سخت ایران را پشت سر گذارند.

,

موبد سروش پور با اشاره به جشن های ایرانی مانند نوروز، سده و مهرگان عنوان کرد: ما در طول تاریخ خود همان اندازه که به جشن های دینی ارزش گذاشتیم، به جشن های فرهنگی هم بها داده ایم؛ جشن هایی که باعث همبستگی ونزدیکی ملت ایران می شود و کمک می کند تا دین های خود را بهتر بشناسیم.

,

نماینده زرتشتیان ایران خاطرنشان کرد: آرزو داریم که همه ملت ایران قدر داشته های خود را بدانند و به فرهنگ خود ارج نهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه