اخبار داغ

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شاهرود:

آشنایی با آموزه های دینی از رسالت های مهم آموزش و پرورش است

آشنایی با آموزه های دینی از رسالت های مهم آموزش و پرورش است
معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شاهرود گفت: آشنایی دانش آموزان با آموزه های دینی از رسالت های مهم آموزش و پرورش است و والدین نیز به عنوان الگوی عملی فرزندان در این موضوع نقش اساسی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد کریمی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شاهرود در حاشیه برگزاری مراسم جشن تکلیف دانش آموزان دختر مدارس شاهرود در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار گفت: دانش آموزان دختر پایه سوم مدارس شاهرود امروز دور هم جمع شدند و مکلف شدن خود را جشن گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار ,

وی آشنایی دانش آموزان با نماز و آموزه های دینی همزمان با ورود به سن تکلیف را از جمله اهداف برگزاری این مراسم باشکوه عنوان و اظهار کرد: آموزش رعایت مسائل مربوط به حجاب و عفاف، آشنایی با مسائل دینی و احکام اولیه دین اسلام و آشنایی با مراجع تقلید و انتخاب آن از دیگر اهداف برگزاری جشن مکلف شدن دانش آموزان دختر شاهرودی است که در تلاشیم در این مراسم و کلاس های درسی به دانش آموزان آموزش دهیم.  

,

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شاهرود انس با نماز و ترویج مسائل دینی بین دانش آموزان را یک ضرورت مهم دانست و افزود: عمل به احکام اسلامی و توجه ویژه به مساله نماز نقشی مهم در تربیت دانش آموزان و داشتن جوانان سالم است.

,

کریمی با تاکید بر اینکه آشنایی با آموزه های دینی از رسالت های مهم آموزش و پرورش نیز می باشد بیان کرد: والدین نیز به عنوان الگوی عملی فرزندان می توانند فرزندان خود را در شناخت هر چه بیشتر احکام اسلامی هدایت کنند.

,

وی با اشاره به سخنی از سید ابن طاووس عالم بزرگ دینی که جشن روز مکلف شدن را به فرزندان خود توصیه کرده است عنوان کرد: مناسب هست که خانواده ها با محاسبه سن دقیق فرزندان خود مکلف شدن آنها را در بین خانواده جشن بگیرند تا خاطره این جشن تربیتی و معنوی در ذهن فرزندان ثبت شده و شروعی برای انجام تکالیف الهی باشد.  

,

جشن مکلف شدن دانش آموزان دختر پایه سوم مدارس ابتدایی شاهرود همزمان با عید سعید مبعث در تالار شقایق های دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

,

قرائت سوگندنامه جشن عبادت توسط دانش آموزان شرکت کننده در مراسم، بیان احکام شرعی، اجرای سرود و نمایش و اقامه نماز ظهر و عصر در انتهای مراسم از مهم ترین برنامه های فرهنگی اجرا شده در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان دختر مدارس شاهرود بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه