اخبار داغ

شبکه خبری «فاکس نیوز» مدعی شد؛

گروه تکفیری داعش در حال انتقال پایتخت خود از رقه به مناطق مرزی عراق است

گروه تکفیری داعش در حال انتقال پایتخت خود از رقه به مناطق مرزی عراق است
شبکه خبری «فاکس نیوز» آمریکا مدعی شد که گروه تروریستی داعش در حال انتقال پایتخت خود از استان الرقه به استان دیرالزور سوریه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛شبکه خبری «فاکس نیوز» آمریکا به نقل از «پنتاگون» اعلام کرد که گروه تروریستی داعش در حال انتقال پایتخت خود از استان الرقه سوریه به استان «دیرالزور» است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

منابع آگاه اعلام کردند که گروه تکفیری داعش در حال تقویت مقرهای خود در استان دیرالزور واقع در 145 کیلومتری جنوب شرق استان الرقه و هم‌مرز با عراق است.

,

«فاکس نیوز» اعلام کرد که پهپادهای جاسوسی آمریکا مستقر در سوریه طی دو ماه گذشته صدها عناصر تکفیری داعش را که از استان الرقه به سمت شهر «المیادین» واقع در شرق استان دیرالزور فرار کرده‌اند را رصد کرده است.

,

لازم به ذکر است که اوایل ماه آوریل امسال نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه طی اطلاعاتی دقیق، دستیار اول «ابوبکر البغدادی»، سرکرده داعش در را شهر المیادین شناسایی و طی عملیاتی آن را به هلاکت رساندند.

,

بر اساس اطلاعات منتشر شد علت انتقال پایتخت گروه تکفیری داعش از استان الرقه به مناطق مرزی با عراق، حملات بی‌وقفه جنگنده‌های ائتلاف و پیشروی نیروهای کٌرد دموکراتیک در استان الرقه است.

,

مسئولان پنتاگون به شبکه خبری فاکس نیوز اعلام کردند که این گروه تکفیری از احتمال پاک‌سازی استان الرقه توسط نیروهای کٌرد طی چند ماه آینده اطلاع دارند و به همین دلیل در حال انتقال نیروها و تجهیزات خود به استان دیرالزور هستند.

,

به گزارش صاحب نیوز، گروه تروریستی داعش سه سال قبل توانستند استان دیرالزور را که هم‌مرز با کشور عراق است را به اشغال خود دربیاورند و مرکز این استان به دلیل مقاومت شدید نیروهای ارتش سوریه و مقاومت مستقر در شهر سقوط نکرد و تاکنون در محاصره تروریست‌های داعش است.

,

استان دیرالزور به دلیل داشتن منابع عظیم نفتی و گازی و همچنین داشتن مرز با عراق از اهمیت زیادی برای گروه داعش برخوردار است و کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که این گروه تکفیر به‌زودی انتقال پایتخت خود به این استان را اعلام خواهد کرد.

, ,
دیرالزور
,
دیرالزور
, دیرالزور, دیرالزور,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه