اخبار داغ

در گردهمایی مدیران جهاد کشاورزی استانهای کرمانشاه و همدان مطرح شد؛

لزوم اجرای ماده 14 قانون نظام دامپروری در زمینه کوچ زنبورداران

لزوم اجرای ماده 14 قانون نظام دامپروری در زمینه کوچ زنبورداران
اجرای ماده 14 قانون نظام دامپروری مبنی بر کوچ زنبورداران با هماهنگی جهادکشاورزی به استان همدان، با گردهمایی مدیران جهاد کشاورزی استان‌های همدان و کرمانشاه تأکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آوای سیدجمال؛ به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی کوچ زنبورداران استان‌های همدان و کرمانشاه، مدیران جهاد کشاورزی این استان‌ها گرد هم آمدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال,

در این نشست مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد با بیان اینکه از 119 هزار و 600 هکتار مساحت شهرستان 53 هزار و 83 هکتار منابع طبیعی و 64 هزار هکتار اراضی کشاورزی است، اظهار کرد: در این شهرستان حدود 251 نفر زنبوردار وجود دارد که برای 298 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

,

سقراط بیرنگ با بیان اینکه میزان تولید عسل در سطح شهرستان اسدآباد 92 تا 114 تن برآورد شده است، گفت: با توجه به مساعد بودن اراضی کشاورزی در سال گذشته 58 زنبور با 10 هزار و 710 کندو از شهرستان‌های صحنه، همدان و کنگاور پذیرش کردیم.

,

وی با تأکید بر اینکه باید دوره آموزشی برای زنبورداران در دستور کار باشد، گفت: زنبورداران با ارائه درخواست به جهاد کشاورزی مبدأ برای استقرار کندوهای عسل خود در آن شهرستان اقدام کنند.

,

معاون بهبود تولیدات دامی استان همدان هم با اشاره به اینکه بیش از 19هزار وسعت در استان همدان وجود دارد، اظهار کرد: این استان به لحاظ وسعت جزء 24 استان در سطح کشور و از نظر جمعیتی رتبه  15 کشور را داریم.

,

نظرپور با بیان اینکه دو هزار و 108 نفر زنبور دار  در سطح استان همدان وجود دارد، افزود: بیشتر تولید عسل و زنبوردار در شهرستانهای رزن، ملایر و تویسرکان است.

,

وی گفت: دو هزار و 130 نفر در بخش زنبورداری استان همدان اشتغالزایی ایجاد شده است و البته از دو هزار و 500 تن عسل صادر شده در سطح کشور آمار خوبی هم مربوط به این استان بوده است.

,

معاون بهبود تولیدات دامی استان همدان با اشاره به چالش های ورود زنبور داران به شهرستان‌های همدان گفت: باید ماده قانون 14 نظام دامپروری رعایت شود تا  موجب ناهماهنگی و بروز بسیاری از بیماری‌های ناشی از وجود زنبورها نشود.

,

وی گفت: در سطح استان همدان یک اتحادیه زنبورداری وجود دارد که 6 تعاونی نیز زیر مجموعه آن در سطح شهرستان‌ها فعالیت دارند.

,

نظرپور بر اجرای قانون ماده 14 نظام دامپروری مبنی بر کوچ زنبورداران استان همدان و کرمانشاه تأکید کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه