اخبار داغ

یک کارشناس مسائل فرهنگی مطرح کرد:

لزوم فعالیت بیش از پیش تمامی ارگان‌ها در حوزه فرهنگ

لزوم فعالیت بیش از پیش تمامی ارگان‌ها در حوزه فرهنگ
یک کارشناس مسایل فرهنگی گفت: در کشور ما فقط دولت مسئول فرهنگ کشور نیست و باید این باور تغییر کند؛ هر چند باید قبول کرد مدارس، دانشگاه‌ها و وزارت فرهنگ هر یک در تحقق اهداف فرهنگی کشور نقش مهمی دارند و جزئی از وظایف دولت است که قابل انکار نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد یار محمدی در گفت‌وگو با درگزخبر گفت: فرهنگ در مکاتب و کشورهای مختلف تعریف متفاوتی دارد که در کشور ایران مبتنی بر اسلام و ملیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درگزخبر ,

وی افزود: فرهنگ در کشور ما مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و باورهایی است که قبل و بعد از اسلام شکل گرفته است. که شامل احساسات، باورها، اخلاقیات، هنجارها، اعتقادات، علایق و آداب و رسوم می‌شود.

,

این کارشناس مسایل فرهنگی در پاسخ به این سئوال که آیا دولت توانسته است که فرهنگ کشور را به فرهنگ مورد تایید انقلاب اسلامی برساند یا خیر؛ گفت: در کشور ما فقط دولت مسئول فرهنگ کشور نیست و باید این باور تغییر کند؛ هر چند باید قبول کرد مدارس، دانشگاه‌ها و وزارت فرهنگ هر یک در تحقق اهداف فرهنگی کشور نقش مهمی دارند و جزئی از وظایف دولت است که قابل انکار نیست.

,

وی ادامه داد: اما نهادهای اجتماعی دیگر مانند مدارس و حوزه‌های علمیه در کشور وجود دارند که سابقه فعالیت آنها به چندین قرن می‌رسد و در عرصه فرهنگ‌سازی می‌توانند نقش مهمی و حیاتی ایفا ‌کنند.

,

وی افزود: به نظر می آید حوزه‌های علمیه به درستی نقش خود را ایفا نکرده‌اند؛ چرا که عموما فرهنگ در بسترهای مذهبی به خوبی محقق می‌شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه