اخبار داغ

تدفین شهدای گمنام در پارک‌ها و دانشگاه‌ها زمینه‌ساز ارتقای جایگاه ایثار و شهادت است

تدفین شهدای گمنام در پارک‌ها و دانشگاه‌ها زمینه‌ساز ارتقای جایگاه ایثار و شهادت است
تدفین شهدای گمنام در پارک‌ها و دانشگاه‌ها زمینه‌ساز ارتقای جایگاه ایثار و شهادت است که امروزه دارای ضرورت زیاد می‌باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرایان بیدار، اگر این نسل و نسل‌هایی که جنگ را ندیده اند، از آن چه بر کشورشان گذشته بی اطلاع باشند، با فرهنگ اسلامی شان پیوند نخورند، یقیناً استحاله فرهنگی، آن ها را به سمت و سویی سوق خواهد داد که منافع استکبار اقتضا می کند؛ از این رو تدفین شهدای گمنام در پارک ها و دانشگاه ها، زمینه ساز ارتقای جایگاه و هویت جهاد و ایثار است، که امروزه ضرورت پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار،,

 

,

بایدگفت این حرکت در گذر زمان و برای نسل های آتی، یادآور زمانی است که روزی در برابر تمام ابرقدرت های دنیا ایستادیم و یکه و تنها با اتکا به قدرت ایمان در برابر نه فقط کشور متجاوز بلکه کشورهای استکباری بسیاری جنگیدیم؛ حتی کمک های نظامی ابرقدرتان به رژیم بعثی، نتوانست ذره ای خلل در عزم استوارمان ایجاد کند.

,

آن گاه است که خود را بهتر باور خواهیم کرد؛ موفقیت های امروزمان، چه در زمینه انرژی هسته ای و چه در زمینه سلول های بنیادین، و… همه و همه نشان از رشد این روحیه دارند یعنی زنده نگه داشتن روحیه خودباوری شهدا و انتقال آن به نسل های بعد این سرزمین دارد. کما اینکه در بسیاری از کشورهای جهان چنین یادبودی را برای قهرمان جنگ های خود تدارک دیده اند که برای نسل های خود آنرا با تجلی مجسم  می کنند.

,

یادآورمی شود این نگاه از این رو ضروری است که شرایط انتقال و حفظ فرهنگ جهاد و مبارزه نسل به نسل در همه ی اماکن عمومی و جای جای حضور مردمی این سرزمین فراهم آید. تدفین دلیرمردان روزهای نبرد و حماسه در سطح دانشگاه ها و پارک های عمومی  می تواند در این راستا از ارزشمندترین راهکارها قلمداد شود. تا این طور تصور نشود که پارک فقط و فقط جای ورزش وتفریح و گوش کردن به آهنگ های شاد ومفرح است! بلکه پارک ها هم می تواند با حضور عطر دل انگیز روح زنده این شهدا، خویشتن داری در مقابل تفریحات کاذب و توجه به وام دار بودن شهدا و جهت دار بودن آرامش و امنیت امروز را به خود و نسل های جوان یادآوری  کند.

,

گفتنی است اهمیت این معنا تا آن جاست که وقتی سازمان «سیا» در مورد ایران جلسه برگزار می کند، یکی از سه محور مبارزه علیه ایران را رویارویی با این فرهنگ بیان می کند و آن چه با نام فرهنگ عاشورا می شناسیم، مورد هدف قرار می دهد. امام راحل چه زیبا فرمود که «آن چه داریم از عاشوراست.» و ما ملزم به زنده نگه داشتن روحیه ظلم ستیزی در نسل امروز و فرداهایمان هستیم به طریق ممکن. و تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام در پارک ها یعنی زنده نگهداشتن روحیه ظلم ستیزی درمقابل بسیاری از لهو و لئب و بی بند و باری و بی تفاوتی های زود گذر مادی.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه