اخبار داغ

هنرمند پیشکسوت یزدی:

مسئولین به وعده های خود عمل کنند

مسئولین به وعده های خود عمل کنند
بازیگر پیشکسوت یزدی، خطاب به مسئولان گفت: از مسئولین دلسوز نظام عاجزانه تقاضا دارم که به نویسندگان بومی توجه بیشتری داشته باشند. اگر وعده ای دادید به وعده ی خود عمل کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی هویدایی هنرمند پیشکسوت یزدی دارای مدرک درجه 4 هنری«فوق دیپلم» از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از سال 1356  در زمینه تئاتر فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون در بیش از 35 نمایش و 40 فیلم داستانی، سریال، میان برنامه های تلویزیونی، نمایش‌های رادیویی ایفای نقش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
  
,
گفتگوی شنیدنی این هنرمند با خبرنگار یزدهنر را در ذیل مشاهده می‌کنید:
,  یزدهنر,
بازیگر پیشکسوت یزدی در آغاز گفتگو به ایفای نقش خود در بسیاری از نمایش ها پرداخت و گفت: من کار بازیگری را زیر نظر استاد فقید هاشم ارکان گذراندم و اولین نمایشی را که بنده در آن به بازیگری پرداختم «تفاهم» نام داشت که در سال 1356 به روی صحنه رفت.
 
,
,

  
, ,
,
علی هویدایی در خصوص حضور خود در چندین جشنواره بیان داشت: در طول این سال ها، در چندین جشنواره شرکت داشتم از جمله جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و جشنواره های منطقه ای و استانی که حائز رتبه هایی هم شدم.
,
 
,
وی به بازیگری در نمایش های کفتارها، آسید هاشم، مبارزه در اسارت، مرزداران، بلبشو، قهرمان کیست، فریاد رسی باید و...، به کارگردانی هاشم ارکان اشاره و اظهار کرد:من در کنار استاد ناصر حافظی مقدم هم کسب تجربه داشته و در نمایش هایی به کارگردانی ایشان بازی کردم و همچنین از تجربه های هنرمندان پیشکسوت آقایان محمد رضا شجریان و مرتضی کوراغلی هم بهره برده ام. 
 
,
,

  
, ,
,
هویدایی در ادامه اظهار داشت: افتخار بازی در کنار هنرمندان کشوری، چون جمشید مشایخی، پرویز پرستویی، داریوش ارجمند، امین تارخ، محمد علی کشاورز، بهزاد فراهانی، مرحوم کاظم افرند نیا، و هنرمندانی چون فریبا کوثری، مهشید افشارپناه، فرزانه کابلی، ساره بیات، پرستو گلستانی، مرحوم محمود مشروطه، مرحوم جلال مقدم، حسین سلیمانی، امیر نوری، مختار سایقی، خسرو دستگیر و دیگر بازیگران مطرح کشوری، برگ زرین دیگری در کارنامه کاری من به حساب می‌آید. 
 
,
,
, ,
 
,
وی از حال و هوای این روزهای کاری خود سخن به میان آورد: در حال حاضر بازنشسته ی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستم و اوقاتی را در آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی سروش به مدیریت دوست هنرمند پیشکسوتم آقای مرتضی کوراغلی سپری میکنم. از کارهای در دست این روزهای خود می توانم به شرح زیر اشاره کنم:
,
روخوانی نمایشنامه «اتاق شماره 13» به نویسندگی مسعود سمیعی و کارگردانی مرتضی کوراغلی
,
تمرین نمایش ریتمیک «لچک زری» توسط هنرجویان آموزشگاه سروش به نویسندگی و کارگردانی بنده
,
در ضمن نمایشی در رابطه با دفاع مقدس در دست تهیه داریم که نویسندگی آن را دوست هنرمندم آقای محمدرضا امیرخانی بعهده دارد.
 
,
,
, ,
 
,
این هنرمند پیشکسوت یزدی در پایان توصیه هایی به جوانانی که پا در این عرصه می‌گزارند داشت: 
,
هنر تئاتر و سینما جزء پر جاذبه ترین هنرها است. بیشتر جوانان در تلاش هستند که وارد عرصه بازیگری شوند و این تلاش میسر نیست مگر آنکه با اصول و قواعد بازیگری آشنا باشند. به نظر من علاقه و استعداد، تعهد و اخلاق در رتبه اول قرار دارد. بارها یاد آور شدم که خانه هنر هم مانند هر خانه ای در ورودی دارد اما در خانه ی هنر نامرئی است باید آن‌را پیدا کنیم. با مطالعه و فراگرفتن فنون بازیگری و... وارد خانه هنر شویم، متاسفانه از دیوار خانه وارد خانه هنر شدن جز تباهی و نابودی چیزی عاید انسان نخواهد شد. 
  
,
,
وی ادامه داد: یک هنرمند تئاتر یا سینما به نظر من باید:
,
1_تاریخ بداند 
,
2_فلسفه بداند 
,
3_جغرافیا بداند و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم کشورش آشنا باشد. ایران سرزمینی است که فرهنگهای مختلف و چهار فصل زیبا دارد. 
,
 
,
علی هویدایی خطاب به مسئولان تاکید کرد: از مسئولین دلسوز نظام عاجزانه تقاضا دارم که به نویسندگان بومی توجه بیشتری داشته باشند. اگر وعده ای دادید به وعده ی خود عمل کنید. در استان‌ها هنر نمایش مورد بی مهری قرار گرفته است، بیاییم با همت شما مسئولین چراغ کم سوی هنر تئاتر را روشن‌تر کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه