اخبار داغ

سرمربی هف سمنان در آستانه دیدار با شهرداری همدان:

مسئولان استان از "هف" حمایت کنند/ استادیوم سمنان زیباترین ورزشگاه کشور است

مسئولان استان از "هف" حمایت کنند/ استادیوم سمنان زیباترین ورزشگاه کشور است
سرمربی تیم فوتبال هف سمنان گفت: از مسئولان ارشد استان سمنان انتظار داریم حمایت بیشتری از نماینده استان در لیگ دسته 2 فوتبال کشور داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در آستانه دیدار روز سه شنبه تیم های فوتبال هف سمنان و شهرداری همدان در لیگ دسته 2 فوتبال کشور، قاسم سیانکی سرمربی تیم فوتبال هف سمنان و مرتضی تبریزی سرپرست این تیم با حضور در دفتر مرآت ، ضمن اطلاع از فعالیت های این شبکه با خبرنگار مرآت به گفتگو پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

سیانکی که بازی در تیم های استقلال تهران، شاهین تهران، فجرسپاسی شیراز و سپاهان اصفهان را در کارنامه خود دارد اسفند ماه سال گذشته هدایت تیم فوتبال هف سمنان را در دور پایانی لیگ دسته دوم فوتبال کشور برعهده گرفت.

,

هف سمنان به همراه تیم های شهرداری تبریز، نفت و گاز گچساران، شهرداری همدان، اروند خرمشهر و شاهین شهرداری بوشهر در دور نهایی لیگ دسته دوم در گروه A قرار گرفته است.

,

این تیم از 6 بازی انجام شده با 2 پیروزی و 4 باخت و کسب 6 امتیاز در انتهای جدول قرار گرفته است که البته با تیم نخست جدول فاصله ای 4 امتیازی دارد و باتوجه به درپیش داشتن 4 بازی دیگر که 3 بازی آن در سمنان برگزار خواهد شد همچنان از شانس صعود به لیگ دسته 1 برخوردار است.

,

, ,

در ادامه متن کامل گفتگوی سرمربی تیم فوتبال هف سمنان با خبرنگار مرآت را می خوانید:

, مرآت,

مرآت- چه شد که تصمیم گرفتید برای هدایت تیم هف به سمنان بیایید؟

, مرآت- چه شد که تصمیم گرفتید برای هدایت تیم هف به سمنان بیایید؟,

سیانکی- واقعیت امر این است که قبل از آمدن به سمنان تقریبا هیچ شناختی از این شهر نداشتم و بخاطر دوستی و رفاقت دیرینه ای که با مالک باشگاه هف یعنی آقای مهندس فیض داشتم و بنابر درخواست ایشان تصمیم گرفتم به سمنان بیایم و به این تیم کمک کنم و تا امروز هم نهایت تلاش خود را در این خصوص انجام داده ام.

,

در خصوص شرایط تیم هم نمی توانم بگویم شرایط خیلی خوبی داشتیم اما در حال تلاش هستیم تا به وضعیت خوب و نرمالی برسیم و در پایان رقابتهای لیگ دسته 2 فوتبال کشور در جایگاه مناسبی قرار بگیریم.

,

مرآت- در مورد دور پایانی رقابتهای لیگ 2 توضیح دهید؟

, مرآت- در مورد دور پایانی رقابتهای لیگ 2 توضیح دهید؟,

سیانکی- در دور نهایی لیگ دسته 2، تیم های صعود کننده به دو گروه 6 تیمه تقسیم شدند که پس از انجام بازیهای رفت و برگشت از هر گروه 1 تیم بطور مستقیم به لیگ دسته 1 فوتبال کشور صعود می کند و تیم های دوم هر گروه نیز در پلی آف به مصاف هم می روند تا تیم پیروز به عنوان تیم سوم راهی لیگ دسته 1 شود.

,

این مسابقات هفته ششم خود را پشت سر گذاشته است و در حال حاضر تیم هف با 2 برد و 4 باخت با کسب 6 امتیاز در جایگاه ششم گروه A  قرار دارد که البته فاصله ما با تیم نخست گروه فقط 4 امتیاز است. می خواهم این را بگویم که رقابت ها بسیار فشرده است و هر آن امکان جابجایی های بزرگ در جدول رده بندی وجود دارد.

,

نکته دیگر آنکه تیم هف از 4 بازی باقی مانده خود،  در 3 مسابقه از امتیاز میزبانی بهره می برد که با توجه به پیروزی های قبلی هف در سمنان می توان به کسب امتیاز حداکثری از این بازی ها امیدوار بود.

,

, ,

مرآت- لطفا از مشکلات تیم خود بگویید.

, مرآت- لطفا از مشکلات تیم خود بگویید.,

سیانکی- مشکلات زیادی در ابتدای ورودم در این تیم وجود داشت تا جایی که ناچارا شدیم 10 بازیکن را از ترکیب تیم کنار بگذاریم و مسیر را با تعدادی از بازیکنان جوان ادامه دهیم.

,

تیم با ساختار خوبی بسته نشده بود و سرمربیان قبلی با سلایق گوناگونی تیم را شکل داده بودند.

,

مرآت- شما تیم را با چند بازیکن تحویل گرفتید؟

, مرآت- شما تیم را با چند بازیکن تحویل گرفتید؟,

سیانکی- تیم را با 18 بازیکن تحویل گرفتیم و البته تعدادی بازیکن جوان هم داشتیم. معتقد بودم اگراین تیم بخواهد به موفقیت برسد باید انقلابی در آن رخ دهد. به هرشکل خدا را شکر با بکارگیری تعدادی از جوانان مستعد مشکل مرتفع شد. خوشبختانه دروازه بان تیم امید ما با 19 سال سن به عنوان دروازه بان اصلی و فیکس فعالیت می کند و همینطور چند بازیکن دیگر.

,

البته تعدادی از بازیکنان اخراجی بعد از مدتی پشیمان شدند و به تیم برگشتند و در حال حاضر با 20 بازیکن اصلی فعالیت می کنیم.

,

متاسفانه همکاران گذشته ما در یارگیری ضعیف عمل کرده بودند و می توانستند از برخی جوانان این شهر استفاده کنند اما به هر شکل این اتفاق رخ نداده بود.

,

, ,

معتقدم مربیان و مسئولان استان باید از جوانان بومی این استان حمایت بیشتری کنند چرا که این جوانان آینده سازان فوتبال استان خواهند بود. البته اگر فردی بخواهد نتیجه گرایی کند این ریسک را نخواهد کرد اما اگر به فکر جوانان این شهر باشند با آن کنار خواهند آمد و به مربیان فرصت داده می شود.

,

خوشبختانه مدیریت باشگاه نهایت همکاری را با کادر فنی دارد و ما نیز از این اعتماد استفاده می کنیم و اگر در آینده در این تیم حضور داشته باشیم حتما تعداد جوانان بومی تیم هف دو رقمی خواهد شد.

,

من اگر قرار باشد با همکارانم به نقاط مختلف استان سمنان بروم و افراد مستعد را شناسایی کنم قطعا این کار را خواهم کرد. من وظیفه خود می دانم تا به ورزش و فوتبال سمنان کمک کنم.

,

مرآت- گویا به وضعیت داوری ها هم چندین بار اعتراض کردید. لطفا در این مورد توضیح دهید.

, مرآت- گویا به وضعیت داوری ها هم چندین بار اعتراض کردید. لطفا در این مورد توضیح دهید.,

سیانکی- بله به تشکیلات سازمان لیگ هم انتقادات زیادی وارد است و به ویژه در بحث داوری مسابقات اعتراضات زیادی داریم. به طور مثال در مورد بازی مقابل شاهین شهرداری بوشهر در بوشهر می توانم بگویم داوری سر ما را برید! می توانم بگویم در تمام بازی های خارج از خانه، داوری مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرد. شما لیگ دسته 2 را با لیگ برتر مقایسه نکنید. حتی در لیگ برتر هم با آنکه زیر ذره بین قرار دارد اتفاقات داوری عجیبی رخ می دهد چه برسد به لیگ دسته 2 که چندان زیر ذره بین قرار ندارد. در همان لیگ برتر هم مواردی رخ می دهد که بعضا احساس می شود پشت پرده هایی وجود دارد چه برسد به لیگ 1 و لیگ 2!

,

, ,

مرآت- به صورت خاص داوری در بوشهر چگونه بود؟

, مرآت- به صورت خاص داوری در بوشهر چگونه بود؟,

سیانکی- داور هر کاری که خواست انجام می داد. بازیکنان ما را عصبی کرد، توقف های زیادی در بازی ایجاد کرد، گل های ما را مردود کرد و آفسیادهای بیهوده اعلام کرد و دقیقا بازی را مدیریت کرد و درآورد.

,

مرآت- پشت پرده ای در این موضوع می دیدید؟

, مرآت- پشت پرده ای در این موضوع می دیدید؟,

سیانکی- با تجربه چندین سال مربیگیری می توانم بگویم بله، احساس می کنم که اتفاقات بسیار بدی پشت پرده فوتبال ما در حال وقوع است. یا مثلا در بازی با شهرداری همدان در همدان اتفاقات را نمی توان اشتباه داوری نامید. در آن دیدار تمام مدیران عالی استان حضور دارند و از تیم شهرشان حمایت می کردند. به جرئت می توانم بگویم در آن مسابقه 2 پنالتی ما را اعلام نکردند و من و سرپرست تیم را اخراج کردند. واقعا نمی توان گفت این مسائل عادی است. از دست ما هم کاری بر نمی آید. البته سرپرست تیم ما که بومی سمنان نیز هست اعتراضات خود را رسما به فدراسیون اعلام کرده است.

,

می خواهم این را بگویم که وقتی فیلم را می بینند به سادگی می گویند اشتباه داوری بوده است، در حالی که اصلا چنین چیزی نبوده است. ما نیاز داریم مسئولان عالی استان نظیر استاندار و مدیران کل در هنگام بازی در استادیوم حاضر شوند چراکه قوت قلبی برای مدیران خواهد بود و چنانچه این حمایت ها صورت نگیرد مدیران از سرمایه گذاری در ورزش دلسرد خواهند شد.

,

, ,

مرآت- نظرتان در مورد سرمایه گذاری آقای فیض چیست؟

, مرآت- نظرتان در مورد سرمایه گذاری آقای فیض چیست؟,

سیانکی- واقعا باید از تلاش ها و توجه آقای فیض به فوتبال سمنان تشکر کرد. ببینید در حال حاضر استادیوم 15 هزار نفری سمنان زیرساخت بسیار خوبی برای مسابقات ورزشی دارد و به جرئت می توانم بگویم این استادیوم زیباترین استادیوم ایران است اما استفاده بهینه ای از آن صورت نگرفته است. قطعا سرمایه گذاری هایی از جنس کاری که آقای فیض و شرکت هف انجام می دهند می تواند به ارتقای سطح فوتبال سمنان کمک کند.

,

بدون تردید آقای فیض می توانست همین سرمایه گذاری را در جای دیگری انجام دهد که شاید خروجی بهتری برای ایشان داشت اما از آنجا که وی علاقه مند به رشد ورزش سمنان بوده است تصمیم گرفته از فوتبال سمنان حمایت کند.

,

ببینید در استان مازندران و مثلا در شهر بابل استادیومی به اندازه یک چهارم استادیوم سمنان هم وجود ندارد اما در آن شهر استقبال بی نظیری از فوتبال صورت می گیرد لذا مسئولان استان باید قدردان تلاش های آقای فیض باشند و اجازه ندهند از سرمایه گذاری در سمنان دلسرد شود.

,

, ,

مرآت- بازی های آینده خود را چطور ارزیابی می کنید؟

, مرآت- بازی های آینده خود را چطور ارزیابی می کنید؟,

سیانکی- ما 4 بازی در پیش داریم که هریک می تواند مثل یک فینال حساس و نفس گیر باشد. اگر قرار باشد صعود کنیم و یا امید به صعود داشته باشیم باید مثل سیل از سد این تیم ها عبور کنیم.

,

معتقدم برای صعود قطعی نیازمند 10 امتیاز هستیم و البته اگر سه بازی را هم ببریم امید خوبی برای صعود خواهیم داشت. خوشبختانه امتیاز میزبانی ما در 3 بازی شانس خوبی برای پیروزی به ما می دهد که باید از آنها استفاده کنیم.

,

فردا (سه شنبه) در هفته هفتم در سمنان به مصاف شهرداری همدان خواهیم رفت و پس آن نیز در تبریز با شهرداری این شهر مسابقه خواهیم داد.

,

پس از آن در سمنان میزبان تیم صدرنشین گروه یعنی شاهین شهرداری بوشهر خواهیم بود و در هفته پایانی نیز در سمنان به مصاف نفت و گاز گچساران می رویم.

,

مطمئن باشید اگر 3 بازی خانگی خود را با پیروزی پشت سر بگذاریم در پلی آف با تیم گروه B رقابت خواهیم کرد.

,

, ,

مرآت- برای سال آینده با شما صحبتی شده است؟

, مرآت- برای سال آینده با شما صحبتی شده است؟,

سیانکی- از آنجا که از روی رفاقت با آقای فیض به سمنان آمدم هیچ گونه قراردادی با این تیم ندارم و برای سال آینده هم هنوز صحبتی با مالک باشگاه نداشته ام و چون در کوران مسابقات هستیم بر روی موفقیت در این مسابقات متمرکز شده ایم.

,

مرآت- چه خواسته ای از مسئولان و شهروندان سمنانی دارید؟

, مرآت- چه خواسته ای از مسئولان و شهروندان سمنانی دارید؟,

سیانکی- از مسئولان محترم خواهش می کنم نگاه پدرانه ای به ورزش پایه این شهر بویژه رشته فوتبال داشته باشند و با سرمایه گذاری در رده پایه و استفاده از مربیان کارآمد آینده فوتبال این شهر را بسازند. در این زمینه استفاده از مربیانی با رزومه قوی را پیشنهاد می کنم که با ایجاد آکادمی فوتبال از تخصص آنها استفاده شود. البته مربیانی که نام های بزرگی دارند و بزرگ هستند نه افرادی که نامشان را بزرگ کرده اند! به نظرم با این سرمایه گذاری ها می توانند خروجی لازم را در فوتبال این شهر دریافت کنند.

,

از طرف دیگر از مردم استان سمنان و شهروندان سمنانی تقاضا می کنم با حضور در استادیوم زیبای سمنان در بازی های پیش رو از تیم هف حمایت کنند تا انشاالله بتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم و به ویژه از مردم استان برای تماشای رقابت هف با شهرداری همدان که عصر روز سه شنبه (4 اردیبهشت 96) در استادیوم 15 هزار نفری ولایت سمنان برگزار می شود دعوت می کنم.

,

مرآت- از اینکه به سوالات ما پاسخ دادید متشکریم.

, مرآت- از اینکه به سوالات ما پاسخ دادید متشکریم.,

سیانکی- من هم از شما و همکارانتان در شبکه اطلاع رسانی مرآت که در تمام مسابقات حامی تیم هف سمنان بوده اید تقدیر و تشکر می کنم و امیدوارم موفق باشید.

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه