اخبار داغ

استاندار آذربایجان غربی:

مدارس خشت و گلی و یا مثل آغول گوسفند انگیزه ای برای ادامه تحصیل دانش آموز فراهم نمی کنند

مدارس خشت و گلی و یا مثل آغول گوسفند انگیزه ای برای ادامه تحصیل دانش آموز فراهم نمی کنند
استاندار آذربایجان غربی گفت: مدارس خشت و گلی و یا مثل آغول گوسفند انگیزه ای را برای ادامه تحصیل دانش آموز فراهم نمی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،درحالی نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد که حکایت محرومیت های دانش آموزان استان از فضاهای آموزشی مناسب استاندار آذربایجان غربی را وادار به گفتن برخی انتقادها کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

قربانعلی سعادت در ایراد سخنان خود توجه به حوزه آموزش و پرورش و زیرساخت های آموزشی در استان یکی از مهمترین ضروریات دانست و گفت: اگرچه استان آذربایجان غربی به عنوان استانی با فرهنگ شناخته می شود اما در حوزه بی سوادی مشکلات بسیاری در استان داریم.

,

وی تصریح کرد: از این رو اقداماتی که بایستی در این زمینه انجام شود یکی ترغیب افراد بی سواد برای باسواد شدن و دیگری محدود کردن روند بی سوادی می باشد.

,

استاندار آذربایجان غربی گفت: بنابراین ما باید در این راستا زمینه هایی فراهم نماییم چراکه مدارس خشت و گلی و یا مثل آغول گوسفند هستند انگیزه ای را برای ادامه تحصیل دانش آموز فراهم نمی کنند.

,

سعادت اظهار داشت: ما وقتی بخواهیم انگیزه های ترک تحصیل را از بین ببریم و دانش آموزان را به تحصیل تشویق کنیم باید محیط جذابی را برای آنها فراهم نماییم.

,

استاندار آذربایجان غربی افزود: از این رو استان آذربایجان غربی نیازمند مشارکت مردم و خیرین در ارتقای سطح کمی و کیفی مدارس است.

,

استاندار آذربایجان غربی افزود: اخیرا در جلسه ای که با خیرین داشتیم تعهد کردیم مدارسی را که کانکسی هستند و تعداد آن در حدود ۷۱۳ واحد است در سال ۹۶ برداریم و در سال ۹۷ دیگر مدرسه کانکسی نداشته باشیم و در این راستا نیز و تعهد کردیم ۵۰ درصد این مدارس را از سهم دولت از محل صرفه جویی پروژه ها و ۵۰ درصد بقیه را نیز مردم و خیرین مشارکت نمایند.

,

وی با اشاره به جاری شدن سیل اخیر در استان آذربایجان غربی اظهار داشت: متاسفانه در این راستا ۱۷ مدرسه استان دچار آسیب شدند و برخی ها نیز دیگر قابل استفاده نمی باشند.

,

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این مراسم از تخریبی بودن ۳۰درصد مدارس آذربایجان غربی خبر داد و افزود:در حال حاضر نیز ۷۱۳ کلاس کانکسی,۱۱۷کلاس خشت و گل,۳۷۲۵کلاس دو شیفته و ۱۱۸کلاس استیجاری در اذربایجان غربی وجود دارد.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۲۲هزار دانش اموز در ۲۴هزارو ۳۳۳کلاس درس در حال تحصیل هستند افزود:علی رغم این تعداد کلاس درس برای اینکه وضعیت تراکم کلاس ها با وضع استاندارد های کشوری تطابق داده شود ۷۲۲کلاس درس نیز نیازمند هستیم.

,

مصطفوی درخصوص وضعیت فضاهای آموزشی استان نیز تصریح کرد:علیرغم تلاش مسولان جز سه استان اخر کشور از نظر فضای اموزشی هستیم.

,

رحمانی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی نیز در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان که با رویکرد ساخت مدارس ایمن ترتیب یافت رتبه آذربایجان غربی را در سرانه فضای آموزشی کشور در ردیف ۲۹ عنوان کرد و گفت: سال ۸۵ که اجرای طرح تخریب و بازسازی مدارس شروع شد تعداد ۷ هزار کلاس درس در سطح استان بازسازی شدند.

,

وی گفت: در هیجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور نیز از بین ۳۱ استان کشور خیرین آذربایجان غربی ساخت مدرسه با ۳۷ میلیارد تومتن را متعهد شدند که میزان تحقق ۸ میلیارد تومان با ۳۴ درصد بود.

,

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۲ پروژه خیری و مشارکتی با ۴۹۱ کلاس درس در حال اجرا است افزود: ۵۴ مدرسه خیرساز با ۲۳۱ کلاس و ۳۸ مدرسه بصورت مشارکتی با ۲۶۰ کلاس درس بصورت مشارکتی در حال اجرا می باشد.

,

وی اظهار داشت: ما نیازمند حرکت جهادی با مشارکت مردم و همت خیرین هستیم تا مدارس کانکسی و خشت و گلی را جمع آوری و مدارس استاندارد را جایگزین آنها نماییم.

,

رحمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۳ باب مدرسه متعهد شده توسط خیرین مدرسه ساز استان نیز به پایان رسیده و ردیف اعتباری ۶ باب مدرسه با ۳۲ کلاس درس نیز تامین شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه