اخبار داغ

معاون سیاسی استاندار قزوین:

تبیین حماسه آزادسازی خرمشهر یک رسالت عمومی است

تبیین حماسه آزادسازی خرمشهر یک رسالت عمومی است
معاون سیاسی استاندار قزوین بیان کرد: آزادسازی خرمشهر به عنوان یک حماسه عظیم و نگینی از فداکاری، همواره باید مورد توجه و تاکید قرارگرفته و ابعاد مختلف آن به نسل‌های آینده انتقال یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ سید سعید شاهرخی معاون سیاسی استاندار قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در جلسه هماهنگی بزرگداشت برنامه‌های سوم خرداد در استانداری قزوین اظهار کرد: رزمندگان سپاه اسلام و فرزندان برومند این مرزو بوم در عملیات آزادسازی خرمشهر با رشادت و فداکاری بی‌نظیر خود حماسه فتح خرمشهر را خلق کردند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: این عملیات نظامی که روح ایمان، ایثار و معنویت در آن موج می‌زد، همچنین تکنیک‌ها و روش‌هایی که رزمندگان اسلام بکار بردند، بی‌بدیل و مثال زدنی است. 

معاون سیاسی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: رمز اصلی پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس و موفقیت کشور در طول سال‌های متمادی علاوه بر ابزار اندیشه و فکر همان روحیه ایثار و ازخودگذشتگی بود. 

وی تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر به عنوان یک حماسه عظیم و نگینی از فداکاری، همواره باید مورد توجه و تاکید قرارگرفته و ابعاد مختلف آن به نسل‌های مختلف انتقال یابد. 

شاهرخی اضافه کرد: تبیین حماسه آزادسازی خرمشهر به نسل کنونی و نسل‌های آتی یک رسالت و وظیفه است، اگر چه امروز روحیه و فداکاری را در جایگاه‌های دیگر به وضوح می‌بینیم به طور مثال جوانان افتخار آفرین ایران اسلامی در عرصه‌های علمی، فنی، تجهیزات نظامی، انرژی هسته‌‎ای و علوم نوین سرآمد بوده و رتبه‌های بالایی را در بین کشورهای دنیا کسب کردند. 

وی تصریح کرد: روحیه ایثار و فداکاری در آن روز، فتح خرمشهر و امروز فتح قله‌های علمی را رقم زده که این امر نشات گرفته از ایمان، اعتقاد و ایثار مردم به ویژه جوانان است. 

معاون سیاسی استاندار قزوین تاکید کرد: باید با تبیین ابعاد مختلف حماسه فتح خرمشهر در خطبه‌های نماز جمعه و در مراسم‌های مختلفی که بدین منظور برگزار می‌شود ویژگی‌های این روز و اتفاقات منحصر به فردی که در این عملیات رخ داده را برای همه بازگو و یادآوری کرد. 

وی عنوان کرد: در اجرای طرح سپاس که دستگاه‎های اجرایی به صورت هفتگی به خانواده‌های شهدا سرکشی می‌کنند‎ این ایام را برای دیدار از خانواده شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر اختصاص دهند. 

شاهرخی در ادامه گفت: در بحث آذین بندی نیز شهرداری و کانون‌های مساجد و دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند و فرمانداران نیز جلساتی برای انجام هماهنگی در اجرای برنامه‌ها در ستاد شهرستانی برگزار کنند. 

وی در پایان گفت: دستگاه‌های مختلف برنامه‌های خود را ظرف مدت یک هفته به بنیاد حفظ ارزش‌های استان ارسال کنند و تا 10 خرداد نیز گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه دهند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه