اخبار داغ

آسمان پارس آباد مغان همچنان در انتظار پرواز/ عمر دولت یازدهم هم به سرانجام رسید، خبری از افتتاح فرودگاه نشد

آسمان پارس آباد مغان همچنان در انتظار پرواز/ عمر دولت یازدهم هم به سرانجام رسید، خبری از افتتاح فرودگاه نشد
حدود شش سال از تعطیلی کامل پروازهای فرودگاه شهرستان مرزی پارس آباد مغان می‌گذرد و همچنان خبری از راه‌اندازی مجدد پروازها نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آران مغان، فرودگاه‌ها یکی از زیرساخت‌های ارزشمند در جوامع پیشرفته محسوب می‌شوند و به دلیل برخورداری از پتانسیل‌های مختلف، در رشد اقتصادی و گردشگری و موقعیت استراتژیک هر شهر و کمک به ایجاد توسعه پایدار آن، نقش مهمی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آران مغان,

بر همین اساس، فرودگاه شهرستان مرزی پارس آباد مغان از فرودگاه‌های قدیمی کشور است که بیش از دو دهه از عمر آن می‌گذرد و در سال‌های اخیر با جابه‌جایی تعداد زیادی از مردم، خدمات قابل‌قبولی برای استان و منطقه مغان به ارمغان آورده است.

,

این فرودگاه به عنوان قدیمی ترین فرودگاه استان اردبیل در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در سال ۱۳۸۱ از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان منفک و تحویل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور شد.

,

فرودگاه پارس آباد مغان که تا همین سال 1390 پروازهایش به مسیر تهران - پارس آباد و بالعکس دایر بود و پس از گذشت حدود 38 سال از فعالیتش، فراز و نشیب های زیادی را هم پشت سر گذاشته بود در سال 91 براساس تصمیم مسوولان مبنی بر تعریض باند فرودگاه تعطیل و قرار شد در کوتاهترین زمان ممکن این فرودگاه مجددا بازگشایی شود.

,

در اوایل همان سال این پروژه با اینکه پیشرفت مناسبی داشت اما بعد از اندک مدتی این پروژه بنا به دلایلی تعطیل شد و از آن زمان تا کنون حدود 6 سال از تعطیلی کامل پروازهای فرودگاه پارس آباد می‌گذرد و با اینکه دولت یازدهم سه هزار تن قیر رایگان و اعتبارات قابل توجهی برای این پروژه اختصاص داده بود و بازسازی باند این فرودگاه تا سه کیلومتر ادامه داشته و عرض آن افزایش یافته است تا فرود و پرواز هواپیماهای فوکر، md و ایرباس در این باند میسر شود اما هنوز این پروژه تا کنون به سرانجام نرسیده است.

,

این در حالی است که در بهمن ماه 95 به گفته فرماندار پارس آباد، با اینکه این فرودگاه هیچ مشکل و کمبودی از نظر اعتبار ندارد و طرح توسعه باند در مرحله تکمیل قرار دارد و هم اکنون آسفالت کامل دو لایه از سه لایه روکش آسفالت باند فرودگاه پارس آباد به طول 3 کیلومتر و عرض 60 متر انجام شده است و سومین و آخرین لایه آسفالت باند فرودگاه در مراحل پایانی قرار دارد اما به دلیل سرمای زودرس و برودت هوا عملیات توسعه متوقف شده که در اوایل سال آینده به محض مساعد شدن هوا در 10 روز فرودگاه برای از سرگیری پروازها آماده خواهد شد.

,

این گفته فرماندار در حالی است که دو ماه از سال 96 هم سپری شد و عمر دولت یازدهم به سرانجام رسید و با اینکه پارس آباد مغان این روزها هوای نسبتا گرمی را سپری می کند اما هنوز خبری از اتمام لایه سوم روکش آسفالت و افتتاح فرودگاه پارس آباد مغان نیست و آسمان این شهرستان همچنان در انتظار پروازهایش به نظاره نشسته است.

,

 

,

تصاویری از فرودگاه شهرستان پارس آباد که زمانی برای خودش بروبیایی داشت

,

///

, ///,

, ,

///

, ///,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه