اخبار داغ

فرماندار کوهرنگ خبر داد

محاصره برفی دهستان موگویی شکست

محاصره برفی دهستان موگویی شکست
بازگشایی جاده دهستان موگویی که مملو از برف انباشته شده در شهرستان کوهرنگ بود، بازگشایی شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی زمانپور فرماندار کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار کوهرنگ خبر اظهار کرد: دهستان محروم موگویی شامل 15 روستا است که در مرتفع ترین نقطه رشته کوه زاگرس در جوار قله زردکوه در شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری واقع‌ شده است با تلاش بسیار زیاد راهداران بازگشایی شد.

وی گفت: دهستان موگویی از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ در شمال غرب استان چهارمحال و بختیاری و در نزدیکی مرز این استان، با استان لرستان قرار دارد.

فرماندار کوهرنگ با بیان اینکه این دهستان در شهرستان کوهرنگ در ارتفاعات و در منطقه‌ای که بیشترین بارش استان چهارمحال و بختیاری اتفاق می‌افتد قرار دارد، بیان داشت: راه ارتباطی این دهستان از آذرماه سال گذشته به‌واسطه بارش سنگین برف چند متری تاکنون بسته بود که با تلاش دو هفته ای راهداران، این جاده بازگشایی شد.

وی گفت: 4 دستگاه بولدوزر، یک دستگاه گریدر و یک دستگاه لودر 25 کیلومتر از جاده چلگرد که با ارتفاع 6 تا 12 متری برف پس از 6 ماه مسدود شده بود را بازگشایی کردند.

فرماندار کوهرنگ افزود: با بازگشایی مسیر، خدمات رسانی به حدود 5 هزار خانوار در روستاهای اطراف و 3 هزار نفر از عشایر کوچرو تسهیل شد.

زمانپور تصریح کرد: بازگشایی جاده موجب شده ارتباط زمینی مردم این دهستان بعد از زمانی بیش از 6 ماه با مرکز شهرستان برقرار شود و مردم دوباره می‌توانند وارد مرکز شهرستان شوند و همچنین برای انجام امور مربوطه خود از این مسیر سفر کنند.

به گزارش خبرنگار کوهرنگ خبر، بازگشایی این جاده  زیباترین و بدیع‌ترین جاذبه گردشگری چهارمحال و بختیاری را در این ماه رقم‌ زده است، گذر از بین دیوارهای برفی با ارتفاع شش متر در کنار آبشارهای فصلی و دائمی منطقه یکی از خارق‌العاده‌ترین جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌رود .

وجود برف با ارتفاع بیش از 12 متر در دو طرف جاده و گذر از این جاده با خودرو  و مشاهده زیبایی های منطقه چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه