اخبار داغ

پس از اتمام عملیات سپر فرات؛

ارتش ترکیه به دنبال از هم گسیختن کریدور کردی شمال سوریه

ارتش ترکیه به دنبال از هم گسیختن کریدور کردی شمال سوریه
ستاد مشترک ارتش ترکیه آمادگی نیروهایش برای ورود به خاک سوریه تا یک ماه آینده به منظور جدا کردن کانتون های شکل یافته در شمال سوریه را اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،رسانه‌‌های نزدیک به دولت ترکیه از طرح جدید این کشور پس از پایان یافتن عملیات سپر فرات، این بار از منطقه آکچا قلعه برای ورود به خاک سوریه سخن می‌‌گویند. بر اساس ادعای این رسانه‌‌ها این عملیات تا یک ماه آینده شروع شده و کریدور کردی شکل یافته در شمال سوریه مورد هدف قرار خواهد گرفت و در وهله اول تلاش خواهد شد تا شهر تل ابیض که در کنترل نیروهای «پ ی د» است به کنترل نیروهای ارتش درآید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

پس از تصرف 2015 کیلومتر مربع از خاک سوریه توسط ارتش ترکیه و نظامیان مخالف دولت سوریه فاز دوم این عملیات سرعت بیش تری به خود گرفته است. در عملیات جدید نوار کردی شمال سوریه مورد هدف خواهد بود.

,

این عملیات از شهر آکچا قلعه در خاک ترکیه شروع شده و از شهر تل ابیض که قبل از آغاز درگیری‌‌ها اکثریت جمعیت آن را اعراب تشکیل می‌دادند خواهد گذشت. هر چند اطلاعات زیادی از جزئیات این برنامه عملیاتی در دست نیست اما احتمال گسترش آن به تمامی نوار کردی شکل یافته در شمال را شامل شود؛ حتی از منبیج نیز به عنوان بخشی از منطقه مورد هدف یاد شده است. به عبارت دیگر این عملیات احتمالی از آکچا قلعه شروع شده و با عبور از تل ابیض و به کوبانی نیز خواهد رسید.

,

, ,


تسویه نیروهای پ ی د و اسکان نیروهای نظامی نزدیک به خود

,
, تسویه نیروهای پ ی د و اسکان نیروهای نظامی نزدیک به خود, تسویه نیروهای پ ی د و اسکان نیروهای نظامی نزدیک به خود,

این عملیات نیز همچون سپر فرات با تصرف مناطق مورد نظر و تسویه نیروهای پ ی د/ی پ گ و صورت خواهد پذیرفت. در این عملیات این بار نیروهای نظامی مخالف دولت سوریه که مورد حمایت دولت ترکیه می‌باشند، تسویه نیروهای نظامی پ ی د را به عهده خواهند داشت.

,

پس از اتمام عملیات، مردمی که به زور از این منطقه کوچ داده شده‌اند به منطقه باز خواهند گشت. با اینکه دولت ترکیه پس از تصرف الباب، منبیج را هدف دوم خود تعریف کرده بود این هدفگذاری  با سپر شدن نیروهای آمریکایی برای اعضای پ ی د همچنین با به دست گرفتن کنترل شهر توسط دولت سوریه و نیروهای نظامی روسیه عقیم ماند اما ترکیه بارها تاکید کرده است که به حضور پ ی د/ی پ گ در نزدیک مرزهای خود اجازه نخواهد داد و بر این تصمیم خود در دیدار با مقامات روسیه و آمریکا تاکید کرده است.

,

طبعا این عملیات نباید ارتش و دولت ترکیه را در تقابل با نیروهای روسی و آمریکایی قرار دهد و بدین منظور استراتژی ویژه ای وضع خواهد شد. این عملیات بیش از یک نقطه را در خاک سوریه مورد هدف قرار خواهد داد و با توجه به اهمیت آن به بعد از رفراندوم موکول شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه