اخبار داغ

بزرگترین کشتارگاه مکانیزه ری کلنگ‌زنی شد؛

منصوری: تجهیز 10 هزار هکتار از اراضی زیر کشت استان تهران به سیستم‌های آبیاری مکانیزه / کشت گلخانه‌ای 10 برابر در مصرف آب بهره‌وری دارد

منصوری: تجهیز 10 هزار هکتار از اراضی زیر کشت استان تهران به سیستم‌های آبیاری مکانیزه / کشت گلخانه‌ای 10 برابر در مصرف آب بهره‌وری دارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تجهیز 10 هزار هکتار از اراضی زیر کشت استان تهران به سیستم‌های آبیاری مکانیزه خبر داد و گفت: کشت گلخانه‌ای 10 برابر در مصرف آب بهره‌وری دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی آفتاب ری، بزرگترین کشتارگاه مکانیزه دامپروران دشت مغان در شهرستان ری همزمان با عید بزرگ مبعث و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال؛ کلنگ‌زنی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی , آفتاب ری, ، , بزرگترین کشتارگاه مکانیزه دامپروران دشت مغان در شهرستان ری , همزمان با عید بزرگ مبعث و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال؛ کلنگ‌زنی شد.,

مراسم احداث این مرکز صنعتی با حضور علی اشرف منصوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، سید اصغر برائی نژاد مدیر دامپزشکی استان تهران، هدایت الله جمالی پور فرماندار شهرستان ری، عبدالرضا اکبری بازیگر سینما و تلویزیون و سرمایه گذار، شهرداران، دهیاران و اعضای شورای اسلامی، جمعی از مدیران ادارات شهرستان ری و تعدادی از کشاورزان و دامداران بومی در بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری برگزار شد.

, مراسم احداث این مرکز صنعتی با حضور علی اشرف منصوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، سید اصغر برائی نژاد مدیر دامپزشکی استان تهران، هدایت الله جمالی پور فرماندار شهرستان ری، عبدالرضا اکبری بازیگر سینما و تلویزیون و سرمایه گذار، شهرداران، دهیاران و اعضای شورای اسلامی، جمعی از مدیران ادارات شهرستان ری و تعدادی از کشاورزان و دامداران بومی در بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری برگزار شد.,

این پروژه که هجده میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم دارد، برای 300 نفر بطور مستقیم و 200 نفر غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می کند.

,

ظرفیت روزانه این کشتارگاه در هر شیفت کاری هزار رأس دام سبک و صد رأس دام سنگین است و مجهز به واحدهای سردخانه، تونل انجماد، سالن های کشتار، میدان نگهداری دام و ... می باشد.

,

کشت گلخانه‌ای بهترین روش کشاورزی برای افزایش بهره‌وری آب

, کشت گلخانه‌ای بهترین روش کشاورزی برای افزایش بهره‌وری آب, کشت گلخانه‌ای بهترین روش کشاورزی برای افزایش بهره‌وری آب,

علی اشرف منصوری ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در این مراسم پروژه کشتارگاه مکانیزه را طرحی ملی دانست و گفت: این کشتارگاه ها یکی از حلقه های زنجیره تولیدات دامی کشور هستند که در کاهش هزینه های تولید تاثیر بسزایی دارند. 

,

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم جهاد کشاورزی استان تهران در حوزه اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید و کاهش هزینه های آن می باشد که جهاد کشاورزی استان تهران از هرگونه طرحی در صنعت دامپروری و طیور که موجب کاهش ضریب تبدیل و افزایش سطح پوشش و خدمات بهداشتی شود حمایت می کند.

,

منصوری با بیان اینکه در سه سال گذشته بخش کشاورزی رشد 4 درصدی داشته است، ادامه داد: صنعت کشاورزی دارای ظرفیت بالایی در تولید، اشتغال پایدار و سودافزایی است که باید از فرصت های آن به خوبی استفاده کرد.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به طرح های جهاد کشاورزی استان تهران که در جهت توسعه کشاورزی و دامداری اجرا می شود، اظهار داشت: کشت های گلخانه ای یکی از مهمترین طرح های این اداره است که با توجه به کمبود منابع آب های سطحی و زیرزمینی در توسعه کشاورزی شهرستان موثر است. 

,

 

,

تشریح اولویت‌های جهاد کشاورزی استان تهران در سال 96

, تشریح اولویت‌های جهاد کشاورزی استان تهران در سال 96, تشریح اولویت‌های جهاد کشاورزی استان تهران در سال 96,

وی با بیان اینکه کشت گلخانه ای 10 برابر در مصرف آب بهره وری دارد، افزود: این کشت تا 10 برابر تولیدات کشاورزی را افزایش می دهد و همچنین باعث اشتغال پایدار تعداد زیادی از جوانان می شود.

,

منصوری با بیان اینکه توسعه سیستم های آبیاری مکانیزه یکی از راهبردهای اساسی جهاد کشاورزی استان تهران در جهت جلوگیری از برداشت های آب زیرزمینی است، گفت: سال گذشته 10 هزار هکتار از اراضی زیر کشت استان تهران به سیستم های آبیاری مکانیزه مجهز شدند و در سال جاری نیز 10 هزار هکتار از اراضی استان تهران هدف گذاری شده اند.

,

وی اذعان داشت: توسعه مکانیزه کردن کشاورزی، راه اندازی واحد های راکد و کاهش تلفات دامداری ها و مرغداری ها از دیگر برنامه های جهاد کشاروزی استان تهران در سال 96 است.

,

 

,

گزارش تصویری

, گزارش تصویری, گزارش تصویری,

, , , , , , , , , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه