اخبار داغ

۴ فروند هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ آماده تحویل شد

۴ فروند هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ آماده تحویل شد
هواپیما همابر اساس اعلام خبر هما هم اینک ۴ فروند هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ آماده تحویل هستند و به زودی وارد کشورمان می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کانال هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران"هما" با اعلام این خبر که به زودی ۴ فروند از هواپیماهای ای. تی. آر وارد کشور می‌شود، نوشت: در پی توافق برجام و پس از فرو ریختن دیوار تحریم هوانوردی کشورمان، تفاهم‌نامه خرید ۲۰ فروند به علاوه حق گزینش ۲۰ فروند هواپیمای ATR۷۲ سری ۶۰۰ بین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما و شرکت ایتالیایی - فرانسوی ATR به امضا رسید. هم اینک ۴ فروند هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ آماده تحویل هستند و به زودی وارد کشورمان می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این گزارش به سهم این هواپیما از بازارهای جهانی پرداخته و آورده است: نخستین هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ در سال ۲۰۱۰ تحویل مشتری شد و منطبق با آخرین تکنولوژی و جدیدترین سیستم های رفاهی و ایمنی در صنعت هواپیمایی جهان است. مدل سفارش شده توسط ایران قادر است ۷۰ نفر را تا مسافت ۱۵۲۸ کیلومترجا به جا کند و به خاطر استفاده از موتورهای ملخی بسیار کم مصرف، ایمن و پیشرفته هزینه‌های عملیاتی آن به شدت پایین و مقرون به صرفه است.

,

این هواپیما قادر است در تمام شرایط جوی پرواز کند و به دلیل مجهز بودن کابین خلبان به نمایشگرهای بسیار پیشرفته امکان فرود در سخت ترین شرایط جوی را فراهم می سازد.

,

این مدل و مدل‌های قبلی سالیان زیادی است که در کشورهای مختلف دنیا از آمریکا و قلب اروپا تا خاور دور مورد استفاده شرکت‌های مختلف و پرآوازه قرار می‌گیرد.

,

لزوم توجه به قابلیت پرواز در هر شرایط جوی با توجه به چهار فصل بودن کشورمان حقیقتی غیرقابل انکار است که شرکت هواپیمایی_جمهوری_اسلامی_ایران، با درنظر گرفتن تمام پارامترهای فنی، اقتصادی و صنعتی بهترین انتخاب را داشته و هواپیمایی را انتخاب کرده برخلاف رقبایی همچون Dash۸ و آنتونوف ۱۴۰ سالیان سال پروازهای ایمن و کم خطری را برای هم میهنانمان در سایر شرکت های هواپیمایی فراهم کرده است.

,

کابین خلبان این هواپیما از نوع شیشه ای (Glass Cockpit) است و از نظر فنی و امکانات نمایشگرها، سیستم‌های الکتریکی و ... شباهت‌هایی با هواپیمای پیشرفته ایرباس A۳۵۰ دارد که با توجه به سفارش ۱۶ فروندی از این مدل توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، این مسئله یک مزیت است و باعث راحتی خدمه پروازی می‌شود.

,

در نگاه اول و به دلیل تصور غلطی که در کشور ما در مورد هواپیماهای ملخی وجود دارد، ممکن است اینطور به نظر برسد که هواپیماهای ملخی قدیمی بوده و از ایمنی پایینی برخوردار است در حالی که عکس این مسئله صادق است.

,

موتورهای ملخی که در این هواپیما به کار گرفته شده اند توسط شرکت پرآوازه کانادایی پرت اند ویتنی(Pratt and Whitney) ساخته شدند و از نوعPW۱۲۷M . است

,

محصولات این شرکت بزرگ سالیان دراز است در این کره پهناور مشغول فعالیت بوده و به خوبی از پس هر امتحانی در هر شرایط جوی ای بر آمده‌اند. این موتورها می‌تواند قدرتی معادل ۲۷۵۰ اسب بخار تولید کنند و در زمره بهترین، کارآمدترین، اقتصادی‌ترین و ایمن‌ترین موتورهای ملخی است.

,

با توجه به خوشنام بودن و مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر رقبا این هواپیما بازارهای جهانی را در اختیار دارد.

,

"همای بلند پرواز ایران" در قرارداد خود با ATR ؛ سفارش ساخت ۲۰ فروند هواپیمای مدرن ATR۷۲-۶۰۰ را نهایی کرده است تا این هواپیما ها به صورت گسترده در مسیرهای داخلی مورد استفاده قرارگیرند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه