اخبار داغ

رایزنی مجلس درباره لایحه مالیات بر ارزش افزوده

ارزش افزوده طلا و جواهر ۳ درصد تعیین شد

ارزش افزوده طلا و جواهر ۳ درصد تعیین شد
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ارسال لایحه مالیات بر ارزش افزوده از سوی دولت به قوه مقننه خبر داد و گفت: در این لایحه مالیات بر ارزش افزوده از کل مصنوعات طلا و جواهر ۳ درصد تعیین شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اقتصادآنلاین، سیدناصر موسوی لارگانی افزود: در لایحه پیشنهادی دولت، اخذ مالیات ۳ درصدی از کل مصنوعات طلا و جواهر مد نظر است در حالی که این شیوه به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان این فلز گرانبها نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در جلسه ای که با نمایندگان اتحادیه صادرکنندگان طلا و جواهر با هدف بررسی آخرین تصمیم های دولت و مجلس در مورد اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مجلس برگزار شد، اظهار داشت: لایحه مالیات بر ارزش افزوده ۲۷ فروردین به مجلس ارسال شده اما هنوز به کمیسیون اقتصادی ارجاع نشده است.

,

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لایحه پیشنهادی دولت در مورد مالیات بر ارزش افزوده تصریح کرد: در این لایحه دولت با اخذ ۳ درصدی مالیات بر ارزش افزوده از کل مصنوعات طلا و جواهر موافقت کرده است، در حالی که نظر ما اخذ مالیات ۳ درصدی از اجرت ساخت بود.

,

وی با اشاره به تفاوت اخذ مالیات از محل اجرت با کل محصول نهایی تاکید کرد: تفاوت اخذ مالیات بر ارزش افزوده از محصول نهایی نسبت به اجرت ساخت در هر گرم طلا بین ۷۰ تا ۸۰ هزار ریال( ۷ تا ۸ هزار تومان) است.

,

موسوی لارگانی در ادامه گفت: اگر این مالیات به درستی از اجرت ساخت اخذ شود، نه تنها قیمت تمام شده طلا برای مصرف کننده ارزان تر می شود بلکه چرخ تولید و اشتغال در کشور به حرکت در می آید که این موضوع با توجه به شرایط کنونی کشور امری حیاتی و مهم به نظر می رسد.

,

این نماینده مجلس از حضور نمایندگانی از صنف طلا و جواهر در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و گفت: این کمیسیون در جریان رسیدگی به این لایحه از صاحب نظران این حوزه دعوت خواهد کرد تا نظرات آنها شنیده شود.

,

وی پیش بینی کرد که جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس و فعالان صنعت طلا و جواهر پس از ماه مبارک رمضان (تیرماه) برگزار شود.

,

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: بطور قطع قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده، بار دیگر تمدید نمی شود زیرا قانون فعلی سه سال تمدید شده و با توجه به تاکید رئیس مجلس بر اصلاح اخذ مالیات بر مصرف، تمدید این قانون برای چهارمین بار غیرممکن است.

,

موسوی لارگانی با بیان اینکه یکی از دلایل مهم رکود در کشور تمکین نامناسب از قانون مالیاتی کشور است، خاطرنشان کرد: اجرای نادرست اخذ مالیات بر ارزش افزوده موجب شده تا امروز شاهد رکود گسترده در اقتصاد کشور باشیم بطوری که چرخ تولید از حرکت ایستاده و موج بیکاری به راه افتاده است.

,

«سیدحجت الله شفایی» نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان طلا و جواهر نیز در این جلسه با ارائه پیشنهاد ایجاد «کارگروه تخصصی طلا و جواهر در کمیسیون اقتصادی مجلس» تاکید کرد: هدف از تشکیل این کارگروه حمایت از تولیدکنندگان صنف طلا و جواهر است زیرا اگر جایگاه این صنعت کهنسال به درستی شناخته شود می تواند تا ۷۰ درصد درآمدهای نفتی برای کشور ارزآوری و اشتغال زایی داشته باشد.

,

«سلیمان مددپور» دیگر عضو اتحادیه صادرکنندگان طلا و جواهر و رئیس هئیت مدیره شرکت توسعه تولیدوصادرات طلاجواهر، نقره و سنگ های قیمتی میهن با اشاره به اهمیت تشکیل این کارگروه خاطرنشان کرد: این کارگروه می تواند زبان مشترکی را بین دولت و مجلس با صنف طلا و جواهر ایجاد کند تا در سایه این هم اندیشی و حمایت بتوانیم چرخه های تولید و اشتغال در حوزه صنعت طلا و جواهر را به گردش درآوریم.

,

مددپور یادآور شد: با حمایت های دولت و مجلس صنعت طلا و جواهر به آسانی می تواند اشتغال زایی کند بطوری که با هر یک کیلو گرم شمش طلا می توان برای ۱۰ نفر اشتغال زایی کرد.

,

وی گفت: متاسفانه با سیاست های نادرست اخذ مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی، امروز شاهد بیکاری بیش از ۲۰ هزار نفر در این صنعت ارزآور هستیم که اگر امروز به داد آن نرسیم، فردا دیر است و باید شاهد جولان همسایگان ترک و هندی خود در بازارهای داخلی طلا و جواهر باشیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه