اخبار داغ

رئیس هیئت مدیره کارخانه کاشی خاتم اردکان:

می‌توانم ثابت کنم واقعیت ایجاد اشتغال و عبور از رکود چیز دیگری است / در دولت روحانی کارخانه بدون مشکل نداریم!

می‌توانم ثابت کنم واقعیت ایجاد اشتغال و عبور از رکود چیز دیگری است / در دولت روحانی کارخانه بدون مشکل نداریم!
رئیس هیئت مدیره کارخانه کاشی خاتم اردکان با اشاره به سخنانی مبنی بر رسیدن به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور این اظهارات را بی اساس و دروغ دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس هیئت‌مدیره‌ کارخانه‌ی خاتم اردکان در مصاحبه با اردکان گویا در خصوص مشکلات این کارخانه گفت: من می‌خواهم بدانم که چه کارخانه‌ای مانده است که در این دولت دچار مشکل نشده باشد؟ این برای من سؤال است که در دولت روحانی که خود به آن رأی دادم، کارخانه‌ای مانده است که بدون مشکل باشد؟ ما عزادار هستیم در این دولت، این کارخانه نمی‌تواند حتی حقوق 800 تومانی کارگرانش را پرداخت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اردکان گویا ,

هدایت اسلامی افزود: عدم قدرت پرداخت حقوق کارگران تنها یک مشکل این کارخانه است، این کارخانه 20 میلیارد کاشی در انبار دارد و نمی‌تواند بفروشد. 30 ماشین به‌صورت قانونی و با برگ سبز به گمرک فرستادیم تا به خریدار ما در عراق تحویل دهد اما لب مرز با زد و بند دزدیده‌شده است، ما حتی انبار و آدم آن را هم پیداکرده‌ایم اما جرئت حرف زدن نداریم.

,

وی ادامه داد: نامه‌نگاری‌های ما برای پس گرفتن و پیدا کردن 30 ماشین کاشی به ارزش 400 میلیون تومان به‌جایی نرسیده است.

,

اسلامی اظهار داشت: بعد از 72 سال عمر و 50 سال کار در بازار می‌توانم همین را بگویم که دیگر امنیت اقتصادی وجود ندارد.

,

مدیرعامل شرکت سازهای آراد با صفر خواندن میزان تولید کارخانه گفت: روزانه 14 هزار متر تولید ما به 12 هزار متر کاهش پیداکرده است. برای رضای خدا کارگران را نگه داشته ایم، ما کارگران را اخراج نکرده‌ایم تا شاید اتفاقی بیفتد و ما بتوانیم باز به تولید خود ادامه دهیم.

,

این مرد بازاری تأکید کرد: تولید وزنده ماندن یک کارخانه به صادرات آن است، صادراتی که معاف از مالیات باشد نه این‌که بعد از صادرات 300 میلیون برگ مالیات برای کارخانه بکشند.

,

وی با ابراز ناراحتی از وضع موجود گفت: ما در حال حاضر 180 کارگر داریم که به علت عدم تولید مجبور می‌شویم که تعدادی از آن‌ها را اخراج کنیم اما همین کارگرها با زن و بچه به در خانه ما می‌آیند و التماس می‌کنند و باز به کارخانه برمی‌گردند اما کارخانه نه تولید دارد که حقوق آن‌ها را بدهد و نه می‌تواند آن‌ها را اخراج کند و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند مجبوریم که کارگران را اخراج کنیم.

,

رئیس هیئت‌مدیره کاشی خاتم عنوان کرد: سه ماه است که مشکل صادرات داریم و کشور عراق و اداره گمرک،  بسیار سنگ‌اندازی می‌کند، دولت باید برود فکری به حال گمرک کند، باید دزدان را از ادارات و گمرک جمع کند.

,

اسلامی بابیان تأثیر زیاد رکود بر میزان تولید کارخانه گفت: در این شرایطی که ساخت‌وساز وجود ندارد و راه و امنیت برای صادرات نیست، فقط یک عده که وابسته به خارج بودند و یا این‌که در داخل کشور وابسته به افراد خاص هستند می‌توانند پیشرفت کنند و مابقی افراد و کارخانه‌ها باید پول دارایی بدهند و در آخر بروند زیر خروارها خاک بمیرند.

,

وی ادامه داد: شما بروید و صدای ما را بگوش آن‌هایی که در تلویزیون و رادیو می‌گویند شغل ایجاد کرده‌ایم برسانید، من می‌توانم ثابت کنم ایجاد اشتغال و عبور از رکود دوروغی بیش نبوده است.

,

هدایت اسلامی در پایان گفت: وقتی کاشی‌های ما را با برگ سبز به عراق می‌برند و نصف قیمت می‌فروشند و پولش را می‌خورند و یا این‌که بعد از صادرات معاف از مالیات برگه‌ی 300 میلیونی عوارض برای کارخانه می‌کشند فقط می‌توان گفت که در این کشور دیگر امنیت اقتصادی وجود ندارد.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه