اخبار داغ

برگزاری جشن مبعث رسول گرامی اسلام در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

علم‌الهدی: فرقه‌گرایی و حزب‌گرایی‌ها انسان را گرفتار می‌کند

علم‌الهدی: فرقه‌گرایی و حزب‌گرایی‌ها انسان را گرفتار می‌کند
کارشناس مذهبی صدا و سیما با بیان این‌که فرقه‌گرایی و حزب‌گرایی‌ها انسان را گرفتار می‌کند ، گفت: متاسفانه امروز بیشتر مردم دچار حزب‌گرایی شده و با پخش شایعات در فضای مجازی به راحتی تهمت‌زده و آبروی مومن را می برند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب ری، همزمان با شب عید مبعث پیامبر صلی‌الله علیه و آله وسلم، جشن بزرگ بعثت در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , آفتاب ری, ، همزمان با شب عید مبعث پیامبر صلی‌الله علیه و آله وسلم، جشن بزرگ بعثت در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام برگزار شد.,

همزمان با شب مبعث رسول گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله وسلم شهرری غرق در جشن و سرور است.

, همزمان با شب مبعث رسول گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله وسلم شهرری غرق در جشن و سرور است.,

مردم ولایت مدار شهرری با چراغانی و آذین بندی مساجد و معابر، سر در منازل و مغازه‌ها و پخش نقل و شیرینی بعثت رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله وسلم را جشن گرفتند. 

,

مراسم عید بزرگ مبعث همزمان با سراسر کشور در آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام برگزار شد.

,

این مراسم باشکوه شب عید مبعث، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری، با حضور پرشور زائران و مجاوران حرم مطهر و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیّدمحمّدباقر علم الهدی و مدیحه سرایی داود خورشیدی همراه بود که در پایان مراسم به 10 نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه هدایای متبرّکه اهدا شد.

,

اخلاق بالاتر از خواسته های نفسانی انسانهاست

, اخلاق بالاتر از خواسته های نفسانی انسانهاست, اخلاق بالاتر از خواسته های نفسانی انسانهاست,

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علم‌الهدی طی سخنانی در این مراسم با بیان مهم‌ترین اهداف بعثت، اظهار داشت: پیامبر صلی‌الله علیه و آله وسلم فرموده‌اند؛ من مبعوث شدم تا مکارم اخلاق را برای مردم تمام کنم.

,

وی با بیان اینکه در زندگی هم مکارم و هم محاسن اخلاق داریم، افزود:  مهر ورزی‌ها و ظلم‌ستیزی‌ها که برای اداره زندگی لازم است، محاسن اخلاق است و منظور پیامبر از مکارم اخلاق یک سری از روش‌ها و گرایش‌های فراتر از بشریت است که امت خود را که امت آخرالزمان است با آن آشنا کند.

,

کارشناس مذهبی صدا و سیما با بیان این‌که مطالبات نفسانی اخلاق نیست، تصریح کرد: اخلاق بالاتر از خواسته های نفسانی انسانهاست که با رضای خدا همراه است. 

,

وی بیان کرد: چه بسا شما چیزی را دوست نداشته باشید ولی خداوند در آن عمل خیری برای شما قرار داده باشد و بنابراین رضایت خداوند را مقدم بر خواسته‌های خود قرار بدهید. 

,

این خطیب مشهور به گرفتاری‌ها و گرداب‌هایی که امروز مردم دچار شده اند، اشاره کرد و افزود: اگر در همه امور خود به جای خود محوری، خدامحوری را قرار بدهیم، موضع‌گیری‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جهت خدایی می‌گیرد که معنای واقعی مکارم اخلاق است.

,

 

,

امروز در جامعه جهانی قوانین حقوق بشر زیر پا گذاشته می‌شود / توجه جدی به حرمت آبروی مومن و جلوگیری از تهمت‌زنی در فضای مجازی

, امروز در جامعه جهانی قوانین حقوق بشر زیر پا گذاشته می‌شود / توجه جدی به حرمت آبروی مومن و جلوگیری از تهمت‌زنی در فضای مجازی, امروز در جامعه جهانی قوانین حقوق بشر زیر پا گذاشته می‌شود / توجه جدی به حرمت آبروی مومن و جلوگیری از تهمت‌زنی در فضای مجازی,

حجت‌الاسلام والمسلمین علم‌الهدی تصریح کرد: امروز در جامعه جهانی قوانینی برای حقوق بشر وضع می کنند ولی به هنگام اجرا، حقوق مردم مظلوم و مستضعف را زیر پا می گذارند ولی حقوق حیوانات را رعایت می کنند.

,

 این دانشمند فرزانه با اشاره به فرمایشات پیامبر صلی‌الله علیه و آله وسلم که حرمت مومن را از کعبه بالاتر دانسته اند، اظهار داشت: متاسفانه امروز بیشتر مردم دچار حزب‌گرایی شده و با پخش شایعات در فضای مجازی به راحتی تهمت‌زده و آبروی مومن را می برند. 

,

وی بیان کرد: هدف دین، امت سازی و اتحاد و اجماع آنهاست نه اینکه ما را گروه گروه کرده و متفرق بکند. 

,

حجت‌الاسلام والمسلمین علم‌الهدی ضمن تأکید بر رعایت حقوق مردم خاطر نشان کرد: مکارم اخلاق که هدف اصلی بعثت است، ما را با حقایق و قوانین جامعه بیش از پیش آشنا می‌کند.

, حجت‌الاسلام والمسلمین علم‌الهدی ضمن تأکید بر , رعایت حقوق مردم خاطر نشان کرد: , مکارم اخلاق که هدف اصلی بعثت است، ما را با حقایق و قوانین جامعه بیش از پیش آشنا می‌کند.,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب ری ؛ مراسم جشن بزرگ مبعث رسول مهربانی‌ها حضرت محمد مصطفی صلی‌الله علیه وآله وسلم، در مصلای بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر علم‌الهدی و مولودی‌خوانی داود خورشیدی برگزار و به شرکت کنندگان در این مراسم به قید قرعه هدایای متبرکه اهداء شد.

, پایگاه خبری تحلیلی , آفتاب ری, مراسم جشن بزرگ مبعث رسول مهربانی‌ها حضرت محمد مصطفی صلی‌الله علیه وآله وسلم، , در مصلای بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر علم‌الهدی و مولودی‌خوانی داود خورشیدی برگزار و به شرکت کنندگان در این مراسم به قید قرعه هدایای متبرکه اهداء شد.,
همچنین در روز مبعث، مصادف با سه‌شنبه پنجم اردیبهشت ماه بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مکان مذکور، ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام داود شفیعی، به مولودی‌خوانی می‌پردازد.
,
 
,
حضرت محمد مصطفی در روز (۲۷ رجب) سال ۴۰ عام الفیل، همزمان با سال ۱۳ پیش از هجرت پیامبر اسلام، در غار حرا، توسط (جبرئیل) و از سوی خدا به پیامبری نایل آمد و مأمور شد که چندخداپرستی و بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه