اخبار داغ

حاشیه هایی از سفر وزیر صنعت به بروجرد؛

بازدید دیر هنگام وزیر صنعت از صنایع تعطیل شده بروجرد+تصاویر

بازدید دیر هنگام وزیر صنعت از صنایع تعطیل شده بروجرد+تصاویر
وزیر صنعت امروز از صنایع بروجرد بازدید کرد که در میان آنها از زاگرس خودرو بروجرد بازدید کرد و گفت: این کارخانه سالهاست متوقف شده، به نظر می رسد این بازدیدهای دیر هنگام هم درد صنایع را آرام نمی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از  بازتاب بروجرد وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر روز دوشنبه به بروجرد سفر کرد، در این سفر قرار بود از نساجی، زاگرس پوش و زاگرس خودرو بروجرد بازدید کند و از نزدیک شاهد فعالیت آنها باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , بازتاب بروجرد, وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر روز دوشنبه به بروجرد سفر کرد، در این سفر قرار بود از نساجی، زاگرس پوش و زاگرس خودرو بروجرد بازدید کند و از نزدیک شاهد فعالیت آنها باشد.,


هفته پیش که در سایت بازتاب بروجرد گزارشی مبنی بر تعطیلی کارخانه زاگرس خودرو بروجرد منتشر شد با واکنش های مسئولان استانی و کشور همراه شد تا جایی که برخی از مسئولان استانی گفتند این کارخانه آن طور که در خبرها آمده تعطیل نیست.

,
,


کارخانه خودروسازی بروجرد طی چند سال اخیر 450 کارگر را اخراج کرد و هیچگونه تولیدی در این کارخانه صورت نمی گیرد اما قبول کردن تعطیلی این کارخانه برای بسیاری از مسئولان سخت است تا جایی که یکی از مسئولان شهرستانی به بازتاب بروجرد گفت: تعطیلی کارخانه یعنی این که کارخانه قفل باشد اما این کارخانه هم اکنون باز است و چند کارگر در این کارخانه فعالیت دارند.

,
,

ماشین سازی
موضوع تا جایی پیش رفت که چند روزی این خبر تیتر یک اخبار شد و چند روز بعد وزیر صنعت قرار شد از این کارخانه بازدید کند.

, ماشین سازی,
,


در ابتدا وزیر از زاگرس پوش و نساجی بازدید کرد و قرار شد طرح توسعه در زاگرس پوش اجرا شود و در نساجی هم طرح توسعه و نوسازی ماشین آلات صورت گیرد.

,
,


مقصد بعدی این سفر کارخانه ای بود که باز هم برخی از مسئولین در این بازدید تعطیل بودن آن را تکذیب می کردند، وزیر به همراه جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و خبرنگاران از زاگرس خودرو بروجرد بازدید کردند.

,
,

ماشین سازی
در این کارخانه آنچه دید شد دستگاه هایی بود که کاور روی آنها کشیده بود، بدنه خودروهایی که نشان می دادند حال این صنعت خوب نیست و هر آنچه در این واحد دیده می شد تنها سکوت بود.

, ماشین سازی,
,


در همین حال بود که وزیر صنعت و برخی از مسئولین در اتاقی جلسه گرفتند و از ورود خبرنگاران جلوگیری کردند به طوری که قرار بود مشکلات این واحد بررسی شود.

,
,


این در حالی بود که یکی از مسئولین شهرستانی خطاب به خبرنگاران گفت: می بینید که این کارخانه تعطیل نیست و اگر معلوم نیست بهتر است عینک بزنید تا ببینید این کارخانه فعال است.

,
,


اما هر آنچه خبرنگاران اطراف را نگاه کردند نه از کارگر خبری بود و نه از تولید و ... و باید سوال کرد کارخانه ای که تولیدی ندارد را باید نامش را چه گذاشت؟

,
,


بعد از اتمام سفر بود که وزیر صنعت در جمع خبرنگاران گفت: این خودروسازی 8 سال است متوقف است اما گاهی در رسانه ها دیده می شود که فلان کارخانه خوابیده و وقتی بازدید می شود می بینیم سالهاست که این کارخانه تولید ندارد و امروز یادمان می افتد که این واحد تعطیل است.

,
,


شاید این جمله وزیر نهایت این است که بالاخره وزیر هم قبول کرد این کارخانه متوقف شده است.

,
,

ماشین سازی
البته وزیر صنعت در بازدید از نساجی بروجرد هم گفت: ما قبول نداریم که 50 درصد صنایع بروجرد تعطیل و نیمه تعطیل است و این آمار را ما نداریم و این آمار و ارقام از سوی خبرنگاران است.

, ماشین سازی,
,


اما باید گفت آقای وزیر ای کاش قبل از این که بسیاری از صنایع بروجرد تعطیل می شدند به بروجرد سفر می کردید نه این که حالا بسیاری از صنایع تعطیل شده و برخی از واحدها نیمه تعطیل و صدها کارگر بیکار شده اند.
حال و روز سامان کاشی، کاشی جم و بسیاری دیگر از واحد هم چندان تعریفی ندارد و تا کنون گره ای از مشکلات این واحدها باز نشده است.
انتهای پیام/

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه