اخبار داغ

حال و روز این روزهای مسکن مهر؟!

اینترنت هم با مسکن مهر نامهربانی می‌کند

اینترنت هم با مسکن مهر نامهربانی می‌کند
به رغم ادعای دولت تدبیروامید در خصوص پهنای باند اینترنت، برخی از محلات پایتخت اقتصادی ایران با مشکل قطع بودن اینترنت یا سرعت بسیار پایینی مواجه است که این عامل نیز به یکی از نامهربانی‌های این روزهای مسکن مهر بندرعباس تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ با وجود اینکه یکی از عمده محورهای تبلیغاتی دولت تدبیر و امید برای پررنگ نشان دادن خدمات خود، بحث افزایش پهنای باند اینترنت کشور می‌باشد که از این ادعا سهم برخی استان‌ها واقعاً هیچ بوده، آن هم در دورانی که یکی از اساسی‌ترین نیازهای روزمره ما در هر سن و سالی که باشیم دسترسی به بستر مناسب اینترنت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز, با وجود اینکه یکی از عمده محورهای تبلیغاتی دولت تدبیر و امید برای پررنگ نشان دادن خدمات خود، بحث افزایش پهنای باند اینترنت کشور می‌باشد که از این ادعا سهم برخی استان‌ها واقعاً هیچ بوده، آن هم در دورانی که یکی از اساسی‌ترین نیازهای روزمره ما در هر سن و سالی که باشیم دسترسی به بستر مناسب اینترنت است. , با, , وجود, , اینکه, استان‌ها, واقعاً, آن, , هم, اساسی‌ترین,

دنیای بزرگ امروز به واسطه اینترنت به دهکده کوچک جهانی تبدیل شده؛ دهکده‌ای که ما با وجود کیلومترها فاصله می‌توانیم در چند ثانیه با یکدیگر در ارتباط باشیم و تمام این موارد نیازمند وجود بستر مناسب اینترنت است.

, دنیای بزرگ امروز به واسطه اینترنت به دهکده کوچک جهانی تبدیل شده؛ دهکده‌ای که ما با وجود کیلومترها فاصله می‌توانیم در چند ثانیه با یکدیگر در ارتباط باشیم و تمام این موارد نیازمند وجود بستر مناسب اینترنت است., به, , واسطه, تبدیل, , شده؛ د, هکده‌ای, با, , وجود, کیلومترها,

علاوه بر استفاده روتین و روزمره ما از اینترنت باید بپذیریم که دنیا به سمت خدمات الکترونیک پیش می‌رود و کشور ما نیز بدون شک باید همین مسیر را طی کند و این امر فقط با زیرساخت‌های مناسب در حوزه اینترنت محقق می‌شود و اگر مقایسه‌ای از امروز و پنج سال گذشته داشته باشیم، متوجه می‌شویم که اینترنت چه تحول عظیمی در فرهنگ زندگی به وجود آورده است.

, می‌رود, زیرساخت‌های, می‌شود, مقایسه‌ای, می‌شویم,

در دنیای امروز ما تمام خدمات در بستر فضای مجازی قابل دسترس شده‌اند و دیگر نیازی به صرف هزینه جابجایی و گذاشتن وقت زیاد برای انجام کارها نیست و برای مثال دیگر نیاز نیست برای پرداخت قبوض به بانک‌ها مراجعه کنیم و در صف انتظار بمانیم تا یک قبض را پرداخت نماییم و این کار را می‌توان در منزل و تنها با صرف چند دقیقه وقت انجام داد که این موارد همه اهمیت وجود اینترنت را مشخص می‌کند.

, قابل, , دسترس, شده‌اند, به, , صرف, بانک‌ها, یک, می‌توان, می‌کند,

برخی از محلات شهر بندرعباس همچون محله پر جمعیت مسکن مهر، با توجه به تازه تأسیس بودن و فراهم نشدن زیرساخت‌های مناسب با مشکل کندی و در بعضی قسمت‌ها نبود اینترنت مناسب دست و پنجه نرم می‌کنند. با مراجعه به شهرک مسکن مهر پیامبراعظم و گفتگو با چندتن از ساکنان این محله از وضعیت اینترنت این منطقه جویا شدیم.

, پر, , جمعیت, تأسیس, زیرساخت‌های, قسمت‌ها, دست, , و, , پنجه, می‌کنند,

خانم اسپید یکی از ساکنین مجتمع لاوان می‌گوید: من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم و اکثر پروژه‌ها و مقالاتی که باید به دانشگاه ارائه دهم نیازمند اینترنت است اما متاسفانه در این منطقه خبری از سرعت مطلوب اینترنت وجود ندارد؛ مجبور هستم برای تهیه متون مورد نظرم به کافی نت‌های مرکز شهر مراجعه کنم که این کار با توجه به فرزند کوچکی که دارم بسیار سخت است، تمام خواهش من از مسئولان مربوطه رسیدگی به این وضعیت است.

, اسپید, اسپید, می‌گوید, پروژه‌ها, دهم, دهم, متاسفانه, متاسفانه, مورد, , نظرم, کافی, , نت‌های,

زهرا مهرجو دیگر ساکن محله مسکن مهر عنوان می‌کند: من دو فرزند در مقطع راهنمایی دارم و سیستم آموزشی جدید مدارس به سمت و سویی رفته که حتماً نیازمند اینترنت می‌باشد؛ در بعضی از روزها در این محله کار از کندی سرعت اینترنت می‌گذرد و اصلاً اینترنتی وجود ندارد.

, می‌کند, دو, حتماً, می‌باشد, می‌گذرد, اصلاً,

وی می‌افزاید: برای حل این معضل که تقریباً تمام ساکنین مسکن مهر با آن مواجه هستند، اینترنت را از شرکت‌های مختلفی گرفتیم اما باز هم مشکل برطرف نشد و این نشان دهنده این است که زیر ساخت مناسبی برای اینترنت در این منطقه وجود ندارد.

, می‌افزاید, تقریباً, شرکت‌های, باز, , هم, نشان, , دهنده, زیر, , ساخت,

محمد درویشی یکی از جوانان حاضر منازل مسکن مهر اظهار می کندکه به عنوان یک جوان تقریباً عمده‌ترین تفریح من همچون مابقی هم سن و سال‌هایم چرخیدن در فضای مجازی است و متاسفانه روزهایی که قرار است در خانه بمانم و همچنین شب‌ها، با کندی سرعت اینترنت مواجه هستم و از خیلی از بازی‌های تحت شبکه نمی‌توانم استفاده کنم و همچنین برای ارسال یک عکس از طریق شبکه اجتماعی زمان زیادی را باید منتظر بمانم و گاهی هم از بس سرعت پایین است که اصلاً عکسی ارسال نمی‌شود.

, اظهار, , می, کندکه, به, , عنوان, یک, تقریباً, عمده‌ترین, سال‌هایم, متاسفانه, شب‌ها, بازی‌های, نمی‌توانم, یک, سرعت, , پایین, اصلاً, نمی‌شود,

امید است مسئولان عزیز آستین همت را بالا بزنند و با یاری یکدیگر هرچه سریعتر در راستای رفع مشکل سرعت اینترنت  اقداماتی را انجام دهند تا ساکنین مسکن مهر شهر بندرعباس با بی مهری در این حوزه مواجه نشوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه