اخبار داغ

در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گل محلات عنوان شد؛

تولید 3 میلیون گل در کشور/فرماندار محلات:صادرات 24 میلیون دلاری گل از محلات

تولید 3 میلیون گل در کشور/فرماندار محلات:صادرات 24 میلیون دلاری گل از محلات
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان گل و گیاه کل کشور بیش از 3 میلیون گل شاخه بریده، گلدانی و درخچه تولید می‌کنند و بخشی از آن را نیز به خارج از کشور صادر می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری صبح محلات، محمود زمانی قمی، استاندار مرکزی در آیین افتتاح نمایشگاه گل محلات گفت: امیدوارم همانطور که نمایشگاه سنگ محلات به عنوان یک نمایشگاه بین المللی شناخته می‌شود در سال آینده بتوانیم نمایشگاه گل را نیز به صورت بین‌الملی برگزار کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری صبح محلات,

وی ادامه داد: در شرایطی کنونی که تحقق اقتصاد مقاومتی در دستور کار مسئولین کشوری قرار دارد توجه به تولید و اشتغال در صنعت گل می‌تواند نقش بسزایی در این راستا داشته باشد.

,

زمانی قمی با اشاره به برگزاری 43 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در سال گذشته و تحقق بخشی از اهداف مورد نظر اظهار کرد: سال گذشته به 1061 واحد تولیدی استان 717 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت شد.

,

استاندار مرکزی با اشاره به افزایش میزان صادرات استان افزود: نسبت صادرات به واردات استان 2 و نیم برابر شده است و حدود 400 میلیون دلار به ذخایر ارزی خود اضافه کرده‌ایم. 

,

وی با اشاره به تولید و صادرات بید قرمز در یکی از روستاهای شهرستان محلات اظهار کرد: در حال حاضر در بخش تولید و صادرات این محصول دارای مزیت بین المللی، در تلاشیم با تخصیص زمین به تولیدکننده کمک کنیم.

,

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: در ستاد اقتصاد مقاومتی به دنبال استفاده از ظرفیت روستاها در حوزه تولید محصول هستیم و استفاده از ظرفیت روستاها و راه اندازی کارگاه‌های کوچ نقش بسزایی در اشتغال پایدار خواهد داشت.

,

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی؛

,

برای احداث گلخانه هیچ محدودیتی در کشور وجود ندارد/تولید 3 میلیون گل در کشور

, برای احداث گلخانه هیچ محدودیتی در کشور وجود ندارد/تولید 3 میلیون گل در کشور,

محمدعلی طهماسبی، معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم گفت: شهرستان محلات به واسطه عظمت و وسعت کار و اشتغال در زمینه گل و گیاه نیازمند تعیین و احداث نمایشگاه دائمی به عنوان یکی از خواسته‌های مردم و تولیدکنندگان است که ما تلاش می‌کنیم این خواسته مردم و مسئولین محقق شود.

,

وی ادامه داد: در حال حاضر تولیدکنندگان گل و گیاه کل کشور بیش از 3 میلیون گل شاخه بریده، گلدانی و درخچه تولید می‌کنند و بخشی از آن را نیز به خارج از کشور صادر می‌کنند. 

,

صبح محلات_افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گل محلات

, صبح محلات_افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گل محلات,

 

,

طهماسبی موقعیت جغرافیایی ایران را واقع شده در یک منطقه خشک و نیمه خشک معرفی و بیان کرد: با وجود قرارگیری ایران در یک منطقه خشک با تبخیر زیاد، عدم پیروی از الگوی صحیح مصرف آب ما را مجبور به برنامه ریزی و حرکت به سمت استفاده بهینه از آب می‌کند.

,

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، دولت یازدهم را دارای بیشترین اهتمام در زمینه بهره برداری صحیح از آب معرفی و اظهار کرد: بیشترین اعتبارات با حدود 85 درصد بخشودگی در دولت یازدهم در اختیار تولید کنندگان قرار گرفته است. و با توجه به خُرد بودن زمین‌های کشاورزی و باغات در شهرستان‌ها دولت از یکپارچه سازی امور کشاورزی در شهرستان‌های به صورت جدی حمایت خواهد کرد.

,

وی ایجاد گلخانه را یکی از راهکارهای اصلاح الگوی مصرف آب و همچنین دارای امتیازات ویژه دانست و بیان کرد: طرح ایجاد گلخانه‌ها با عنایت صندوق توسعه ملی مورد توجه دولت بوده است و هرچقدر متقاضی برای احداث گلخانه وجود داشته باشد بدون هیچ محدودیتی مجوز صادر خواهد شد.

,

طهماسبی، محلات به عنوان یک مرکز تجربی و سایتی علمی در کار تولید گل گیاه دانست و گفت: دولت به دنبال احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس در حواشی شهرهاست تا با آن ضمن ایجاد اشتغال خورد زمینه بهره مندی خانواده‌ها از درآمدهای پایدار را فراهم کند.

,

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ما استدلال می‌کنیم گلخانه مزرعه است و برای احداث آن نباید عوارضی پرداخت شود چرا که یک کشت و کار محصور است و نباید درگیر و دار کارهای اداری و عوارض قرار گیرد.

,

وی احداث و استفاده از گلخانه را باعث افزایش راندمان در تولید دانست و گفت: تولید محصول در گلخانه علاوه بر کاهش مصرف انرژی ریسک کمتری نیز دارد و به همین دلیل دولت به منظور احداث گلخانه‌های بیشتر تسهیلاتی را در نظر گرفته است و هیچ گونه محدودیت پرداخت این تسهیلات وجود ندارد.

,
فرماندار محلات:
,
 
,
صادرات 24 میلیون دلاری گل از محلات
, صادرات 24 میلیون دلاری گل از محلات,
 
,

علی زینی وند فرماندار شهرستان محلات در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گل محلات گفت: با توجه به شعار سال انتخابی از سوی مقام معظم رهبری، باید به دنبال حوزه‌های رقابت پذیر اشتغال باشیم و استانداری با  رویکرد جدید در حال برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی در روستاها به دنبال استفاده از ظرفیت‌های نهفته در دل روستاها برای رشد اقتصادی کشور است.

,

صبح محلات_افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گل محلات

, صبح محلات_افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گل محلات,

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های شهرستان محلات گل و گیاه است و اگر به آن توجه شود با استفاده از این ظرفیت می‌توان مشکلات بخشی از کشور را حل کرد.

,

فرماندار محلات با اشاره به اشتغال 30 درصدی مردم شهرستان محلات در صنعت گل و گیاه گفت: در شهرستان محلات بیش از 900 هکتار زمین زیر کشت گل و گیاه است و شهرستان محلات در بهترین سال‌ 24 میلیون دلار صادرات گل داشته است و باید تلاش کنیم ضمن کسب دوباره این جایگاه در زمینه صادرات فعال تر نیز باشیم.

,

زینی وند همچنین با اشاره به تولید یک‌هزار گونه گل در شهرستان محلات خاطرنشان کرد: از مسئولین وزارتخانه و مسئولین کشوری انتظار داریم کمک کنند تا نمایشگاه 16 گل محلات به عنوان بین‌المللی معرفی و برگزار شود چراکه صنعت گل محلات می‌تواند در حوزه تولید شغل در سطح کشور تاثیرگذار باشد.

,

 

,

رئیس اتحادیه گل و گیاه محلات؛

, رئیس اتحادیه گل و گیاه محلات؛,

صنعت گل محلات توان ایجاد 1200 شغل در سال جاری را دارد/توریسم گل نقش بسزایی در رونق صنعت گل و گیاه محلات دارد

,

غلامعلی ابراهیمی، رئیس اتحادیه گل و گیاه محلات به عنوان آخرین سخنران آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گل محلات گفت: اصلی ترین شعار سال گذشته، اقدام و عمل بود و لازم میدانم قبل از بیان مشکلات موجود که همیشه به آنها پرداخته شده از اقدامات انجام شده و همچنین از مسئولینی که سنگ جلوی پای ما تولیدکنندگان قرار ندادند، تشکر کنم.

,

وی ادامه داد: در سال گذشته گلخانه‌ای در شهرستان محلات با استفاده از 97 و نیم درصد مصالح و ابزار داخلی احداث شد و افزایش گلخانه‌های تولیدی در شهرستان باعث اشتغال 700 نفری شد.

,

صبح محلات_افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گل محلات

, صبح محلات_افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گل محلات,

 

,

ابراهیمی با اشاره به بررسی مدارک موجود گفت: در سه ماه گذشته خودروهای باری استان جوابگو حمل و نقل گل شهرستان محلات نبود و به همین دلیل علاوه بر استفاده از ظرفیت حمل بار استان‌های همجوار از 8 استان دیگر نیز در این زمینه کمک گرفته شده است.

,

رئیس اتحادیه گل و گیاه محلات همچنین بیان کرد: ما تولیدکنندگان گل و گیاه بیشتر از آن که اهل حرف زدن باشیم، عمل می‌کنیم و در همین راستا در سال جاری 8 هکتار گلخانه بدون نیاز به تسهیلات در شهرستان احداث خواهیم کرد و در صورت فراهم بودن شرایط توان ایجاد 1200 شغل را داریم.

,

ابراهیمی محلات را به واسطه تبدیل شدن به یک برند داخلی و بین المللی در زمینه تولید گل و گیاه مستحق داشتن نمایشگاه دائمی گل و گیاه دانست و اظهار کرد: از مسئولین استمداد می‌طلبیم در راه احداث این نمایشگاه که 120 میلیارد ریال هزینه دارد و تماما از طرف خود فعالان بخش گل تامین خواهد شد ما را یاری کنند.

,

رئیس اتحادیه گل و گیاه محلات راه اندازی توریسم گل را زمینه ساز پیشرفت و ترقی شهرستان و کشور دانست و خاطرنشان کرد: همه مردم ایران محلات را با نام گل می‌شناسند و در ایام تعطیلات، شهرستان گنجایش میهمان را ندارد و باید زیر ساخت‌ها جذب گردشگر و توریسم را فراهم کنیم تا بتوانیم از ظرفیت تورسیم گل بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.

,

در این مراسم همچنین از تعدادی از پیشکسوتان تولید گل و گیاه و همچنین فعالان پانزدهمین نمایشگاه گل محلات توسط مسئولین تجلیلی و از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید شد.

,

صبح محلات_افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گل محلات

, صبح محلات_افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گل محلات,

 

,

 

,

صبح محلات_افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گل محلات

, صبح محلات_افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گل محلات,

 

,

 

,

صبح محلات_افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گل محلات

, صبح محلات_افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گل محلات,

 

,

 

,

صبح محلات_افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گل محلات

, صبح محلات_افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گل محلات,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه