اخبار داغ

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

مبعث؛ نقطه عطف اتحاد مسلمانان/وحدت و انسجام عامل اقتدار در برابر قدرت های استعمارگر

مبعث؛ نقطه عطف اتحاد مسلمانان/وحدت و انسجام عامل اقتدار در برابر قدرت های استعمارگر
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: چنانچه جهان اسلام حول محور رسول اکرم(ص) جمع شوند و سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را پیروی کنند یقینا اقتدار جهانی برای اسلام پدید خواهد آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ درباره مبعث رسول اکرم(ص) گفت: حضرت محمد مصطفی(ص) در روز (۲۷ رجب) سال ۴۰ عام الفیل، ۱۳ سال پیش از هجرت  پیامبر(ص) اسلام، درغار حرا، توسط (جبرئیل) و از سوی خدا به پیامبری نایل آمد تا عالم را از بند بُت پرستی و خرافه رها  سازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی اظهار کرد: مبعث سرآغاز زنده شدن مردگانی است که قساوت قلبشان آنها را به جایی رسانده بود که دختران پاک خود را به جای در آغوش کشیدن به جرم گناه ناکرده به آغوش خاک می سپردند.

,

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: پیامبر خاتم(ص) در زمانی مبعوث شد که یک دوره طولانی چند صد ساله از زمان بعثت حضرت مسیح(ع) گذشته بود و مردم آن زمان به ویژه اعراب در جاهلیت علمی و اعتقادی به سر می بردند.

,

قربانپور گفت: خداوند کریم عالیترین و والاترین علوم را در سخت ترین زمان، بر رسولی نازل کرد که سواد خواندن و نوشتن نداشت و به تعبیر قرآن اُمی بود.

,

وی افزود: در زمانی که بشر شناخت کافی از مسیر درست زندگی نداشت، قرآن کریم تمام عالم را متوجه خود کرد. زیرا اسلام توان پاسخ گویی به تمام نیازهای بشر درهمه دوران ها را از نظر اجتماعی، اقتصادی، نظامی، روحی، سیاسی و... دارد.

,

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی مبعث رسول  اکرم(ص) را عاملی برای وحدت و اتحاد اسلامی دانست و گفت: پیامبر(ص) مظهر وحدت امت اسلامی است. چنانچه جهان اسلام حول محور رسول اکرم(ص) جمع شوند و سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را پیروی کنند یقینا اقتدار جهانی برای اسلام پدید خواهد آمد.

,

قربانپور با اشاره به تاکیدات قرآن کریم بر لزوم حفظ وحدت در جوامع اسلامی اظهار کرد: همانگونه که قرآن تاکید دارد اختلاف بین جوامع اسلامی موجب ضربه پذیری مسلمانان می شود. اگر مسلمانان با هم متحد باشند، قدرت های استعمارگر نمی توانند در مقابل اسلام عرض اندام کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: در اسلام همه با یکدیگر برابر و برادر هستند و بر اساس دین اسلام تنها ملاک برتری در تقوا است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه