اخبار داغ

محکومیت میلیاردی قاچاقچی گردو/ قاچاق پارچه در هیرمند

محکومیت میلیاردی قاچاقچی گردو/ قاچاق پارچه در هیرمند
رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان زابل از محکومیت میلیاردی قاچاقچی گردو در شهرستان زابل خبر داد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسین جهان آبادی درخصوص‌ روند رسیدگی به پرونده قاچاق گردو به خبرنگار اوشیدا گفت: مأمورین انتظامی مستقر در پاسگاه سفیدآبه درحین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل گردو مشکوک که در بازرسی از آن مقدار ۱۰ تن و ۷۴۰ کیلوگرم گردو به ظن قاچاق کشف و خودرو تا مرحله صدور و اجرای رأی توقیف شد.

جهان آبادی بیان کرد: با تشکیل پرونده در شعبه ویژه تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی زابل ، اقدامات مربوط به رسیدگی آغاز که متهم در دفاعیات خود اظهاراتی مبنی بر اینکه قصد انتقال گردو ها بدون اخذ مدارک قانونی به استان خراسان رضوی را داشته که با هوشیاری مامورین انتظامی موفق به اقدام خود نشده است.

وی افزود: جهت بررسی پیرامون ایرانی و یا خارجی بودن کالاها نیز استعلام صورت گرفت که معاونت بهبود تولید گیاهی جهاد کشاورزی ورود گردوها را غیرقانونی و قاچاق اعلام داشته است.

جهان آبادی ادامه داد: طبق قوانین و مقررات جاری و با توجه به استعلامات انجام شده شعبه تخلف را وارد دانست و متخلف را علاوه بر ضبط کالای مکشوفه به میزان دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

رییس اداره تعزیرات حکومتی زابل خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ارزش کالای قاچاق بیش از یک میلیارد ریال بوده است مطابق با قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارزش ریالی خودروی حامل به میزان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به جریمه افزوده و جمعاً متخلف به میزان چهار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی زابل در ادامه از صدور رأی قاچاق پارچه نیز خبر داد و در این خصوص نیز گفت: ماموران گروهان مرزی هیرمند حین بازرسی خودروهای ورودی از خاک افغانستان به کشور به یک دستگاه تریلی مشکوک و در بازرسی از آن دو هزار و ۱۰۰ متر پارچه قاچاق کشف کردند.

محمد حسین جهان آبادی ادامه داد: شعبه رسیدگی کننده متخلف را علاوه بر ضبط پارچه ها به پرداخت ۱۲۰ میلیون ریال جریمه محکوم کرد.

وی تاکید کرد: عمده پرونده های قاچاق در حوزه سیستان به دلیل همجواری با کشور افغانستان می باشد و با مدیریت بهتر بازارچه های مرزی و توجه شهروندان و مسئولین به استفاده از ظرفیت این بازارچه ها می توان موجب کاهش قاچاق کالا شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه