اخبار داغ

امام جماعت ابوموسی:

پیامبر اسلام(ص) اسوه حسنه برای تمام بشریت است

پیامبر اسلام(ص) اسوه حسنه برای تمام بشریت است
امام جماعت ابوموسی گفت: قرآن کریم پیامبر اکرم(ص) را برای بشریت به عنوان اسوه ای حسنه معرفی کرده و مهمترین ویژگی ایشان را اخلاق می خواند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافذ آنلاین، حجت الاسلام شیرزاد حسنی امام جماعت ابوموسی گفت: مطالعه زندگانی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نشان می دهد که آن بزرگوار، بهترین الگو برای کسانی است که می خواهند در راه خدا گام بردارند و به سعادت برسند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافذ آنلاین,
امام جماعت ابوموسی اظهار کرد: آن حضرت همه صفات خوبی را که یک انسان می تواند داشته باشد درخود گردآورده اند و از این رو، برای همه انسان ها و در همه کمالات اخلاقی، اسوه حسنه اند.
,
 
,
حسنی افزود: منظور از اسوه بودن پیامبر آن است که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در ابعاد سه گانه اعتقادات، اخلاقیات و اعمال، الگوی کامل انسان ها هستند.
,
 
,
وی یکی از ابعاد شخصیتی  پیامبر بزرگوار اسلام  را اخلاق نیکوی ایشان برشمرد و تصریح کرد: اخلاق و صبر پیامبر به گونه ای بود که خداوند ایشان را صاحب اخلاق بزرگ می داند و این ویژگی رسولش  را در قرآن می ستاید.
,
 
,
امام جماعت ابوموسی بیان کرد: خداوند در قرآن علت اصلی اقبال مردم به نبی مکرم اسلام(ص) را همین اخلاق او می داند و می فرماید: اگر تو فردی تند خو بودی هرآینه مردم از اطراف تو پراکنده می شدند.
,
 
,
حسنی عنوان کرد: مسئله اخلاق در دین اسلام مسئله بسیار مهم و بارزی است چنانچه می تواند سایر مسایل را تحت شعاع خود قرار دهد؛ به همین دلیل است که ما به عنوان یک فرد مسلمان باید اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهیم و به آن بسیار توجه کنیم.
,
 
,
وی گفت: پیامبر اعظم(ص) نیز آخرین فرستاده و رسول خداست که برای هدایت بشر آمده است، لذا تنها پیامبر مسلمانان نبوده و نمی باشد بلکه پیامبر جهانیان است و رسالتش هدایت تمامی انسانهاست پس در حقیقت الگو و سرمشقی برای جهانیان می باشد.
,
 
,
امام جماعت ابوموسی افزود: قرآن کریم پیامبر(ص) را اسوه و الگویی معرفی می کند که پیروی از او سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد که برای رسیدن به این سعادت باید در همه زمینه ها او را الگو قرار داد.
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه