اخبار داغ

فعال رسانه ای غرب گلستان:

غار حرا میزبان نجوای عبادت های مردی که عاشقانه معبودش را فریاد می کرد

غار حرا میزبان نجوای عبادت های مردی که عاشقانه معبودش را فریاد می کرد
فعال رسانه ای غرب گلستان به مناسبت فرا رسیدن مبعث رسول مهربانی ها در یادداشتی آورده است؛ غار حرا میزبان نجوای عبادت های مردی که عاشقانه معبودش را فریاد می کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ «محمد ابراهیم شربتی» فعال رسانه ای غرب گلستان در یادداشتی به مناسبت فرا رسیدن ایام پر صلابت مبعث رسول خوبی ها؛ حضرت محمد مصطفی (ص)٬ این روز فرخنده را تبریک گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

وی در یادداشت خود آورده است؛ غار حرا مثل همیشه میزبان نجوای عبادتهای مردی بود که عاشقانه معبودش را فریاد می کرد ؛ اما آن شب ناگهان صدایی به بلندای آسمان خلوت محمد و حرا را بر هم زد ... بخوان بخوان ... و اینچنین بود که آخرین دین حق به دست مردی سپرده شد که خاتم انبیاء و اعظم رسولان حق نامیده شد.

,

آنچه خلوت حرا را برهم زد صدای جبرئیل پیام آور وحی بود: بخوان ، بخوان به نام پروردگارت که جهان را آفرید. همان که انسان را از خون بسته ‏ای خلق کرد. بخوان که پروردگارت از همه بزرگوارتر است ، همان که به وسیله قلم تعلیم نمود و به انسان آنچه را نمی‏دانست ، آموخت.

,

در بیست و هفتم رجب حضرت محمد(ص) با نزول اولین آیات قرانی ( سوره علق) از سوی پروردگار به پیامبری برگزیده شد و این چنین شد که ایشان آغازگر دعوتی الهی ، برای آیینی توحیدی و فطری شدند ، که با خلقت بشر هماهنگی دارد و سیراب گر روح و جسم تشنه انسان است.

,

یکی از مهم ترین علل بعثت ، تهذیب نفس و تربیت انسان های مستعد است ، پیامبر(ص) تلاش کردند تا نیروهای درونی افراد را بارور کنند ، آنان را برای رسیدن به قله سعادت و کمال یاری دهند و زمینه ساز ارتباط افراد با مبدا هستی شوند.

,

نبی اکرم(ص) دعوت به توحید را نخست از خانواده خود شروع کردند و اولین کسانی که به او ایمان آوردند ، همسر ایشان خدیجه(س) و پسر عموی بزرگوارشان حضرت علی ابن ابیطالب(ع) بودند و این دو تن پس از آن یاری بخش پیامبر(ص) در مسیر دشوار رسالت شدند.

,

دوران سه ساله دعوت مخفیانه پیامبر اسلام(ص) را می توان یکی از سازنده ترین دوران اسلام دانست زیرا حضرت محمد(ص) با جاذبه شخصیت ، راستی و امانت داری و جایگاه بلند مرتبه خویش سبب شد تا آیین اسلام آرام آرام در دل ها نفوذ کند و مقدمات دعوت علنی به سوی دین الهی را فراهم سازد.

,

پیام رسالت حضرت محمد(ص) هر چند نخست ازمیان نزدیکان و قوم خویش آغاز ‌شد ، اما از آغاز پیامی جهانشمول بود.

,

اسلام ، که در واقع دینی در جهت توحید و تصحیح انحراف ها بود ، از ابتدا با ترویج روشن بینی و آگاهی بخشی به مردم و به اصلاح آداب و رسوم اهل جاهلیت و رفتارهای ناپسند آنان همت گماشت.

,

پیامبر(ص) از سوی پروردگار مامور شد تا همگان را از خاندان قریش گرد آورد و دعوت توحید را در سطحی گسترده‌ تر آغاز کند. شعار توحیدی و دعوت اعتقادی با مفاهیم جاهلیت و نظام طبقاتی اجتماع و سیاست حاکمان ستمگر آن زمان سازگاری نداشت و منافع سیاسی و اقتصادی آن ها را در معرض خطر جدی قرار داد، از این رو مخالفت ها آشکار شد و سختگیری مشرکان چنان افزایش یافت که پیامبر عده‌ای از اصحاب را فرمان دادند تا به حبشه هجرت کنند و خویش نیز مقدمات هجرت به مدینه را فراهم کردند.

,

کفار قریش که از پیشرفت روز افزون اسلام ناخشنود بودند، با شنیدن خبر هجرت رسول نبی تصمیم به قتل ایشان گرفتند تا با این کار مانع گسترش اسلام شوند به همین دلیل شبانه ، خانه آن حضرت(ص) را محاصره کردند تا در دل شب به ایشان حمله کنند ، اما پروردگار ، پیغمبر(ص) را از این تصمیم باخبر ساخت و به ایشان امر فرمود که همان شب به مدینه هجرت نماید.

,

علی ابن ابیطالب(ع) با شجاعت تمام در بستر آن حضرت خوابیدند و این چنین نقشه شوم کفار ناکام ماند و آخرین فرستاده خداوند به خواست ایشان از این گزند مصون ماندند و با هجرت حضرت محمد(ص) برگی دیگر از تاریخ اسلام ورق خورد.

,

رسول اکرم(ص) مسجدالنبی را با کمک یاران خود در مدینه بنا نهادند و این مسجد پایگاه بزرگی برای اشاعه و ترویج دین اسلام شد. از سوی پیامبر (ص) مبلغین به سرزمین های اطراف فرستاده شدند و اسلام با نورانیت خود ، به سرعت شروع به پیشرفت کرد و پس از گذشت ده سال از هجرت به مدینه اسلام نه تنها در سراسر عربستان گسترش یافت بلکه به سرزمین های دیگر نیز رسید و مردم بیشماری به این دین پیوستند.

,

پیامبر اکرم(ص) تصمیم به فتح مکه گرفتند و با سپاهیان اسلام به سوی مکه حرکت کردند. زمانیکه حضرت محمد(ص) و مسلمانان وارد مکه شدند ، این شهر تسلیم و با دستور حضرت ، بت ها در هم شکسته شد و اینچنین اسلام به پیروزی بزرگ دیگری دست یافت. از این سال به بعد ، مردم جهان گروه گروه به اسلام روی آوردند و با احکام حیات بخش و انسان ساز آن آشنا شدند.

,

سر انجام در سال دهم هجرت ، پیغمبر اکرم(ص) برای انجام مراسم حج به مکه رفتند و پس از برگزاری حج در راه بازگشت به مدینه در محلی به نام غدیرخم حضرت علی(ع) را به عنوان ولی و جانشین خویش معرفی کردند و چند ماه پس از این واقعه در ۲۸ صفر سال یازدهم هجری قمری ، حضرت محمد(ص) در ۶۳ سالگی پس از گذشت ۲۳ سال از بعثت خویش در مدینه چشم از جهان فروبستند ، تا عاشقان خود را در دیاری دیگر نظاره گر و حامی باشند.

,

سالروز بعثت پیامبر اعظم (ص) منادی توحید و پیام آور صلح و دوستی مبارک باد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه