اخبار داغ

اهمیت سلامت جامعه از لحاظ روحی و اجتماعی

اهمیت سلامت جامعه از لحاظ روحی و اجتماعی
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فامنین گفت: از دیدگاه اسلامی و سنتی سلامت انسان پیشینه ای طولانی دارد و سلامت فقط به عنوان نداشتن بیماری نیست و هر فردی باید از لحاظ روانی و اجتماعی سالم باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر مهدی دیناری در گفتگو با آوای فامنین با اشاره به هفته سلامت، گفت: موضوع روز جهانی بهداشت سال 2017 افسردگی می باشد که در تمام جوامع و گروه های سنی رایج می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای فامنین,

 

,

وی با بیان اهمیت سلامت، از دیدگاه اسلام  اظهار کرد: دیدگاه اسلامی و سنتی سلامت انسان پیشینه ای طولانی دارد و سلامت فقط به عنوان نداشتن بیماری نیست و هر فردی باید از لحاظ روانی و اجتماعی سالم باشد.

,

 

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان فامنین ادامه داد: با بررسی بیماری های غیر واگیر، مثل بیماری قلبی، بیماری افسردگی و ... در راستای سلامت جامعه قدم برداریم و پروسه سلامت یک حرکت آهسته و پیوسته می خواهد که باید طی شود.

,

 

,

دکتر دیناری افزود: از حدود آبان 95 که به فامنین آمدم، فعالیت هایی را آغاز کرده ایم و به ترتیب 
بحث سامانه سیب، یا الکترونی کردن بحث پرونده بیمار و ثبت اصل پرونده که ۹۸ درصد پرونده ها تشکیل شده و ثبت شده است. یکی از عمده ترین کارهای سال ۹۵ افتتاح بلوک زایمانی بود که رضایت مندی بیماران را جلب کرده و با ایجاد اعتماد این کار بهتر خواهد شد.

,
,

 

,

وی با بیان عملکرد ارتقاء زیر ساخت های فیزیکی بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) گفت: ایجاد پانسیون ، دیوار کشی دو خانه بهداشت ، احداث مرکز جامع سلامت شهری فامنین، که حدود ۱۰ درصد پیشروی داشته است از اقداماتی است که باید طبق آمار ارائه گردد.

,

 

,

وی تصریح کرد: بحث فوریت های پزشکی که ساختمان آن استاندارد لازم را ندارد و نیاز به مرکزی داریم که تجهیزات کافی را داشته باشد. سوله ای برای بحران و آموزش پرسنل در نظر گرفتیم و با اهداء زمینی به مساحت ۴۵۰ متر و جذب اعتبار ۲۵۰ میلیون به امید خدا این طرح اجرا می شود.

,

 

,

دیناری اشاره کرد: در عرصه ی مراکز بهداشتی و درمانی به صورت مداوم خدمات درمانی انجام می شود و به صورت آنکال برنامه ریزی می شود. تحویل ۳ دستگاه آمبولانس و تهیه انبار دارو و تجهیز و تکمیل سالن جلسات، از دیگر عملکرد ما بوده است.

,

 

,

وی ادامه داد: برگزاری همایش هایی برای ارتباط با مردم را در مراسم ها و مناسبت های مختلف داریم  و برای ساخت و تجهیز درمانگاه تخصصی زنان اقدام شده که فضایی در حدود ۲۰۰ متر اضافه خواهد شد. یک کانکس که توسط خیرین به بیمارستان اهدا شده و پایگاه ایستگاه سلامت در طول ایام تعطیلات نوروز به مسافران ارایه خدمات درمانی داشتند.
 

,
,

دکتر دیناری با بیان شرایط ویژه برای فامنین خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه منطقه جغرافیایی این منطقه در محور عبور وسایل نقلیه و ارتباط با سه استان است، مشکلات ناشی از بروز تصادفات جاده ای زیاد است و بیمارستان نیاز به فضایی دارد که دستگاه های ویژه ای را برای پذیرش داشته باشد.

,

 

,

وی در پایان با پاسخگویی به سوالات حاضرین، به افزایش 600 برابری زایمان، در بلوک زایمان بیمارستان اشاره کرد و افزود: در سال 94 با 17 مورد زایمان در بیمارستان، که این تعداد در سال 95 به 86 مورد افزایش یافته و رضایت مراجعین نیز از افتخارات  و عملکرد درست این بخش است. 

,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه