اخبار داغ

شاهرود در مبعث رسول مهربانی غرق شادی شد

شاهرود در مبعث رسول مهربانی غرق شادی شد
همزمان با فرارسیدن ۲۷ رجب شهرستان شاهرود در عید مبعث رسول مهربانی غرق در نور و سرور شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نسل شاهوار شاهرود همزمان با فرارسیدن 27 ماه رجب عید مبعث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله شهرستان شاهرود نیز همانند سراسر کشور غرق در شادی و سرور شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار شاهرود ,

مراسم جشن و سرور و شادمانی در مساجد، هیئات مذهبی سراسر شهرستان و امامزاده محمد علیه السلام شهر بسطام برگزار شد.

,

ویژه برنامه های جشن، سخنرانی و مولودی خوانی در حال برگزاری است و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام با توزیع شیرینی و شربت عید مبعث را گرامی می دارند.

,

حجت الاسلام حسن رجبی استاد حوزه علمیه شاهرود در حاشیه برگزاری مراسم جشن و سرور در مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام شاهرود در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار با تبریک مبعث پیامبر خوبی محمد مصطفی گفت: مبعث نقطه شروع اسلام است در این روز بزرگ حضرت محمد (ص) به پیامبری مبعوث شد و آغاز بعثت ایشان با قرآن بود.

, نسل شاهوار ,

وی انقلاب ارزش ها و تضمین سعادت بشریت را یکی از اهداف بعثت پیامبر اکرم صلی الله عنوان و اظهار کرد: جهان در آن زمان در جهالت، غارتگری، ظلم و ستم و دوری از اخلاق به سر می برد و شبه جزیره عربستان بویژه در شهر مکه وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بدی حاکم بود و اعراب بت پرست بودند.

,

استاد حوزه علمیه شاهرود افزود: اما در آن روزگار بعثت پیامبر باعث انقلاب ارزش ها و نقطه عطفی در پایان یافتن بدی ها و پلیدی ها بود و این موضوع به اندازه ای حائز اهمیت است که در سوره احزاب به انقلاب ارزش ها به عنوان یکی از اهداف بعثت پیامبر اکرم صلی الله تاکید شده است.

,

رجبی احیای توحید، اجرای عدالت، توسعه عدالت اجتماعی و درمان دردهای روحی و روانی بشر را از دیگر اهداف بعثت آخرین پیامبر خدا عنوان کرد.

,

وی با تاکید برا اینکه پیامبر الگویی برای چگونه زیستن و اسلام باعث هدایت و سعادت انسان هاست بیان کرد: پیامبر اکرم چنان زیبا به تربیت دینی می پرداخت که افراد ابتدا اطمینان کامل به ایشان پیدا می کردند و باور داشتند که هر چه پیامبر می گوید درست است و به عنوان امین ایشان را قبول داشتند.

,

در روز مبعث پیامبر رحمت برای نجات و سعادت بشر به مقام نبوت رسید، او آمد تا الگویی باشد برای چگونه زیستن و هدایت و سعادت انسان ها.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه