اخبار داغ

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بیرجند:

رسالتمان را توجه به مناطق کم برخوردار می دانیم/ افزایش یارانه نیازمندان دو تا سه برابر/ بسیاری از منافذی که سبب فاسد می شود شناسایی کردیم

رسالتمان را توجه به مناطق کم برخوردار می دانیم/ افزایش یارانه نیازمندان دو تا سه برابر/ بسیاری از منافذی که سبب فاسد می شود شناسایی کردیم
تولیت آستان قدس رضوی گفت: در زمانی که در سازمان بازرسی بودم بسیاری از منافذی که سبب فاسد می شود شناسایی کردیم پشت ویترین گذاشتیم تا مسئولان عالی، میانی و کارشناسان ارشد در جهت آسیب زدایی اقدام کنند و این غصه ای برای من شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری و کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز با مردم خراسان جنوبی دیدار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی در فرودگاه بیرجند مورد استقبال برخی مسئولان، شخصیت‌ها و مردم قرار گرفت. همچنین در مزار شهدای بیرجند، مورد استقبال مردم قرار گرفت.

,

 

,

پس از مزار شهدا، آیت‌الله رئیسی به دیدار آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در منزل ایشان رفت.

,

 

,

خراسان جنوبی استانی کم برخوردار در کشور/ رسالتمان را توجه به مناطق کم برخوردار می دانیم

,

 

,

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود در فرودگاه بیرجند در گفتگو با خاورستان، گفت: ما به مردم خراسان جنوبی وابستگی داریم و افتخاری از خراسان جنوبی نصیب من شده است ک به عنوان نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری هستم.

, خاورستان,

 

,

وی افزود: مردم خراسان جنوبی مردمی بسیار متدین و خون گرم مانند همه ی کشور دارد اما جزو مناطق غیربرخوردار است.

,

 

,

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ما هم رسالت مان را در این می دانیم که نسبت به مناطق و اقلیم هایی که غیربرخوردار است توجه خاصی شود ضمن اینکه به همه‌ی کشور باید توجه شود اما نسبت به مناطق غیربرخوردار باید توجه خاص شود.

,

 

,

آیت الله رئیسی تصریح کرد: امید است که ان شاءالله به برکت امروز که روز مبعث است خداوند توفیق دهد که بتوان گره ای از مشکلات مردم خداوند متعال بگشاید و ما هم بتوانیم خدمت گذار مردم باشیم.

,

 

,

جمعیت پرشور و گسترده‌ی مردم خراسان‌جنوبی در استقبال از آیت‌الله رئیسی هنگام ورود به مصلی هیئت ابوالفضلی علیه‌السلام بیرجند جهت سخنرانی، به قدری زیاد بود که وی با زحمت و چند تأخیر وارد مصلی شد.

,

 

,

داخل و خارج مصلی و خیابان منتهی به مصلی نیز مملو از جمعیت شده بود.

,

 

,

ایران یک کلام، رئیسی والسلام

,

 

,

شعارهای کوبنده و یکصدای مردم خراسان جنوبی ازجمله، "ایران یک کلام، رئیسی والسلام"، "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند"، "رئیسی حمایتت می‌کنیم"، "پسر فاطمه حمایتت می‌کنیم"، "صلی علی محمد یاور رهبر آمد"، "صلی علی محمد بوی بهشتی آمد" و شعارهای دیگر، در استقبال از آیت‌الله رئیسی قابل توجه بود.

,

 

,

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مصلی بیرجند اظهار کرد: بعثت و عزت نبی مکرم اسلام (ص) برای هدایت، سعادت و بهره مندی انسان از همه مواهب عالی که برای انسان آفریده شده است.

,

 

,

وی ادامه داد: شریعت ما یک احکام و یک آیات دارد؛ احکام شریعت مانند اقامه نمازادای زکات، حج وبسیاری دستورات الهی است و آیات شریعت آن است که انسان در تعلیم، تزکیه و تربیت در قله قرار بگیرد.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: نظام اسلامی نظامی است که زمینه بالندگی، رشد و تعالی انسان را با استفاده از همه مواهبی که خداوند قرار داده است فراهم کند.

,

 

,

وی به سخنی از پیامبر (ص) مبنی بر اینکه " من پیامبر (ص) مسئول رسالت شدم تا کرامت های اخلاقی را در جامعه احیا کنم"، ادامه داد: برای اینکه انسان بتواند در یک معیشت و زندگی که در شان و کرامت اوست سبک زندگی، کار، تحصیل، شغل و آینده ای در شان برای او باشد بعثت آمده است.

,

 

,

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دولت باید در جهت کرامت همه شهروندان گام بردارد کرامت انسان به آن است که هم فکر، اندیشه، اخلاق و عمل در سطح یک انسان کامل باشد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: برای کسی که از درد و رنج و غم بسیاری در اذیت است؛ زندگی او زندگی فقیرانه است اما آیا همان فقر در شان اوست یا او می تواند از مواهب بهره مند گردد؟

,

 

,

مردم باید با کرامت و شرافتمندانه زندگی کنند

,

 

,

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: کسی که در کنار تحصیل، برای شغل به هرجایی مراجعه می کند که برای ما کاری جور شود اما شب جلو زن و فرزندش خجالت زده است؛ کسی که تا دیروز درس می خواند تا شرافتنمندانه باشد اما اکنون مجبور است سرمیدان به دنبال کار باشد باید شاغل شده و شرافتمندانه زندگی کند.

,

 

,

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: برخی در کارگاه تولیدی مشغول بوده اند اما به دلیل تعطیل و نیمه تعطیل شدن کارخانه ها مجبورند به خانه برگردند و خجالت زده فرزندان خود باشند؛ نباید این گونه باشند و باید با کرامت زندگی کنند.

,

 

,

بیشترین حجم مراجعه به من مربوط به شغل است

,

 

,

وی بیان کرد: از زمانی که تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده گرفته ام بیشترین مراجعه و حجم نامه به من مربوط به شغل است.

,

 

,

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: یک جوان و بازنشسته کرامت دارند و ایجاد شغل شرافتمندانه، بهبود کار، زندگی و معیشت این‌ها بر عهده دولت اسلامی است که باید با استفاده از همه بهره ها و امکانات تلاش کنند که شغل با کرامتی برای نیازمندان شغل فراهم کنند.

,

 

,

آیت‌الله رئیسی اظهارکرد: من به برخی از روستاها و مناطق سفر کرده ام و از نزدیک در جریان زندگی آنها قرار گرفته ام اما کسی که درآمد او یارانه است سخت زندگی می کند آیا امکانات وجود ندارد؟ یا می توان با مدیریت زندگی آن فقیر نجات پیدا کند و شغل برای آن کسانی که بیکار بوده و جستجوی کار هستند فراهم بشود.

,

 

,

نیروی جوان مستعد کار کم نداریم

,

 

,

وی با بیان اینکه ما در این کشور ثروت و ذخایر ملی کم نداریم، یادآورشد: نیروی جوان مستعد کار کم نداریم؛ نیروهای جوان و مستعد در محافل دانشگاهی کم نداریم اما چرا بعد از گذشت 38 سال از این نظام با ارزش، با یک دنیای امید مردم جویای مسکن نتوانند به مسکن برسند.

,

 

,

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مسکن مهر شروع می شود و خانواده ها به امید مسکن دار شدن به بالارفتن دیوارهای این منازل نگاه می کنند اما ناباورانه چند سال این وضعیت معطل می شود کسی که فرش زیر پایش و دارایی خود را فروخته است اما به دلیل مشکلاتی این مسکن تعطیل شده و امید خانواده های نیازمند قطع می شود.

,

 

,

افزایش یارانه نیازمندان دو تا سه برابر

,

 

,

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: خواسته‌های بسیاری را که در بین جوانان کشور و مردم ما وجود دارد می توان تغییر داد؛ می توان این یارانه ای که زندگی یک محروم را تامین می کند با کمترین مشکل افزایش یابد و کسانی که دارای مشکل هستند می توان تا دو یا سه برابر افزایش داد.

,

 

,

وی بیان کرد: صنعت ساختمان صنعتی است که به قول کارشناسان بیشترین شغل را می‌تواند ایجاد کند و بسیاری از کارگران ساختمانی شاغل می شوند و می توان با ایجاد مسکن با کرامت مشکل مردم را حل کرد.

,

 

,

آمار بیکاری در برخی استان‌ها به 30 درصد می‌رسد/ می‌توان در سال یک میلیون شغل ایجاد کرد

,

 

,

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: قانون برنامه ششم توسعه صریحا ذکر کرده که باید آمار بیکاری از 12 درصد (که طبق آمار مرکز آمار ایران است) به 8 درصد کاهش یابد اما در برخی از استان‌ها آمار بیکاری به 30 درصد می رسد که می توان در سال یک تا یک و نیم میلیون شغل براساس برنامه مصوب ششم ایجاد کرد و بحران بیکاری را از کشور کاملا برداشت.

,

 

,

آیت‌الله رئیسی گفت: در مزار شهدای بیرجند آقایی به من مراجعه کرد و گفت "من جوان بیکار دارم" و بسیاری از مراجعات این گونه  به شماها هم هست که امکان شغل با کرامت برای جوانانی که جستجوی کار هستند فراهم است.

,

 

,

وی افزود: متاسفانه کارگاه ها و مراکز تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شده است و امکان راه اندازی و در مدار تولید قرار دادن این کارگاه ها کاملا وجود دارد.

,

 

,

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در چهار سال دولت، هر سال 25 درصد از کارگاه ها و مراکز تولیدی کاملا آماده بهره برداری و آمدن به خط تولید هستند تا کارگرها به خط تولید برگردند.

,

 

,

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: برای حل رکود مراکز تولیدی باید کار، تلاش، مدیریت جهادی، داشتن احساس مسئولیت، چشم نداشتن به دست بیگانگان و از دست جوانان انتظار کارداشتن می خواهد و این اتفاق می افتد.

,

 

,

فساد اداری مردم را بسیارعصبانی کرده است

,

 

,

وی تصریح کرد: فساد اداری مردم را بسیارعصبانی کرده و هر روز تیتر یک روزنامه فساد است؛ خانواده ای که درون خود مشکل دارد تا کی باید شاهد فساد اداری و فسادی که هیچ گونه تناسبی با نظام اسلامی ندارد باشند؟

,

 

,

بسیاری از منافذی که سبب فاسد می شود شناسایی کردیم

,

 

,

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری متذکر شد: آیا نمی توان بسترهای فساد را حل کرد؟ من در زمانی که در سازمان بازرسی بودم بسیاری از منافذی که سبب فاسد می شود شناسایی کردیم پشت ویترین گذاشتیم تا مسئولان عالی، میانی و کارشناسان ارشد در جهت آسیب زدایی اقدام کنند و این غصه ای برای من شده است آیا این بسترهای فساد را نمی توان حل کرد که شاهد چنین یک موضوع و مسئله جدید نباشیم؟

,

 

,

آیت‌الله رئیسی گفت: رئیس دولت و وزیر در کشور باید مدعی مبارزه با فساد باشد؛ فساد به هیچ عنوان زیبنده کشور اسلامی نیست می توان فساد را از بین برد.

,

 

,

ساختارهای موجب فساد را به مردم و مجلس ارائه می کنم

,

 

,

وی تصریح کرد: در شش ماهه اول کار دولتم ان‌شاء‌الله اگر خداوند خیر وصلاح را بداند قطعا ساختارهای موجب فساد را به مردم و مجلس ارائه می کنم و بسیاری از آنها که امکان حلش در دولت است را ارائه می کنم و اگر نیاز قانون داشته باشد به مجلس اعلام خواهد شد تا دیگر مردم شاهد این فسادها در کشور نباشند.

,

 

,

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در استان خراسان جنوبی 18 سال کمبود نزولات آسمانی داریم و امکان برون رفت از این وضعیت وجود دارد؛ امکان کاشت، برداشت و صادرات گیاهان دارویی از این استان وجود دارد و بسیاری امروز تشنه این کالا هستند و این می تواند در این استان با سرمایه گذاری و مطالعات کاملا انجام شود.

,

 

,

در خراسان جنوبی معادن سنگ ارزشمندی وجود دارد

,

 

,

آیت‌الله رئیسی اظهارکرد: مقام معظم رهبری سال 78 در سفر به خراسان جنوبی اقتصاد جنوب خراسان را معادن سنگ دانستند و در این منطقه معادن سنگ ارزشمند وجود دارد و در این استان باید سرمایه گذاری در حوزه معدن به نحوی صورت بگیرد که بسیاری از محصولات صادراتی که می‌تواند اقتصاد استان را متحول کند.

,

 

,

وی گفت: در رابطه با زعفران، زرشک، عناب، پنبه و انار  باید با برنامه ریزی نسبت به همه محصولات امکان صادرات آن را ایجاد کرد؛ در حال حاضر زعفران خراسان جنوبی در اسپانیا با چندین برابر ارزش افزوده به فروش می رسد که اگر ما صنایع تبدیلی در این محصولات فراهم شود؛ اقتصاد استان کاملا متحول می شود.

,

 

,

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: صنعت پرورش شتر و شترمرغ با اقلیم این استان سازگاری دارد و می توان اقتصاد استان را متحول کرد چراکه بخشی از سرمایه گذاری‌ها ناقص است که برای رفع این معضل بیکاری از نظر کارشناسان مختلف استفاده کردیم.

,

 

,

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: اقتصاد خراسان جنوبی با سرمایه گذاری در گیاهان دارویی و محصولات استان صنایع تبدیلی می تواند اقتصاد استان را متحول کرده و جوانان استان را صاحب شغل کند.

,

 

,

آنچه سبب شد وارد انتخابات ریاست جمهوری شوم نگاه به مشکلات بسیاری از فقرا، نیازمندان و بویژه بیکاران بود

,

 

,

وی بیان کرد: در این مدت که نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان هستم، بیشترین مطالبات و نامه‌‌هایی که به من رسیده است مسئله اشتغال و آب بوده است؛ همچنین از زمان خدمت رسانی‌ام به مردم در تولیت آستان قدس رضوی بهترین جایگاه را هم از جهت مادی معنوی داشتم اما آنچه سبب شد که وارد این عرصه شوم نگاه به مشکلات بسیاری از فقرا، نیازمندان و بویژه بیکاران بود.

,

 

,

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با شناخت سه دهه مدیریتی که داشته ام معتقدم با همین امکانات در کشور بسیاری از گره ها را می توان باز کرد.

,

 

,

مردم از شعار و وعده خسته شده‌اند و باید در میدان عمل اتفاقی بیفتد

,

 

,

آیت‌الله رئیسی افزود: می دانم اگر پرچمی برای کار و کرامت است باید خودش اهل کار باشد؛ مردم از شعار و وعده خسته شده‌اند و باید در میدان عمل اتفاقی بیفتد.

,

 

,

وی تصریح کرد: بیاییم برای تحقق دولت به نام دولت اسلامی دسته بندی سیاسی برای یک بار کنار بگذاریم؛ از تمام ظرفیت‌هایی که می تواند برای نظام و گره گشایی از زندگی مردم پای کار بیاید استفاده کنیم، سنی و شیعه در این خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، این خط کشی‌ها، خط کشی واقعی ما نیست؛ خط کشی واقعی ما خط کشی ما با دشمنان نظام و انقلاب است.

,

 

,

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: به لطف خداوند مهم برای ما این است از همه ظرفیت ها در کشور و نیروهای متخصص که آمادگی برای خدمت دارند زمینه خدمت و گره گشایی فراهم شود دعا کنیم آنچه رضا و خیر و صلاح است تحقق یابد.

,

 

,

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: لازم است از همه عزیزانی که به دلیل محدودیت مکان به زحمت افتادند تشکر کنم؛ این استقبال مال من نیست بلکه متعلق به نظام است، من خدمتگزار مردم هستم؛ می‌دانم اگر من هویتی داشته باشم هویت خدمت‌گذاری خالصانه برای مردم، نظام و انقلاب است.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: اگر هر کس دچار اذیت شده و از علما بویژه نسل جوان، من شرمنده حضور آنها هستم؛ بتوانم در اینده کاری کنیم که شرمنده مردم نباشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه