اخبار داغ

رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر؛

پایان نامه ها باید کاربردی باشند

پایان نامه ها باید کاربردی باشند
رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر: در بحث رشته های علوم انسانی دانشگاه آزاد آزادشهر تقریبا قطب علمی استان گلستان می باشد و تلاش ما این بوده است تا پایان نامه ها کاربردی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر آزاد، سید مهدی حسینی رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص کسترش زیاد دانشگاه ها در استان گلستان اظهار کرد: در سال 1367 دانشگاه آزاد آزادشهر افتتاح شد و در آن زمان تنها دانشگاه شرق استان بود. بعد از آن دانشگاه پیام نور گنبد افتتاح شد و تا مدتها این دودانشگاه تنها مراکز آموزش عالی شرق استان بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حسینی ادامه داد: اما امروز ما می بینیم که با محوریت همین دانشگاه آزاد آزادشهر ، دانشگاه های آزاد گنبد، مینودشت، گالیکش و کلاله نیز تاسیس شده اند. همچنین مشاهده می کنید که دانشگاه های غیر انتفاعی در تک تک شهرها بدون هیچ محدودیتی و نظارتی توسعه پیدا کرده اند.

,

رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر افزود: شما تصور کنید مثلا دانشگاهی در همسایگی ما وجود دارد که در گرایش عمران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد اما دریغ از داشتن یک هیئت علمی و ای دریغ از داشتن یک نظارت جدی، این مسائل باعث شده است ، دانشگاه آزاد به یک فضایی وارد شود که برای جذب دانشجو تلاش کند.

,

وی در ادامه بیان کرد: این جذب دانشجو در این بازار رقابتی ، متاسفانه یکی از آسیبهایی است که ریشه اش در خارج از داشگاه آزاد است. آسیب دیدن کارهای تحقیقاتی یکی از نتایج این اوضاع است.

,

حسینی خاطرنشان کرد: ما خوشبختانه در دانشگاه آزاد آزادشهر، بخصوص از زمانی که بنده سرپرستی را بر عهده گرفتم، بطور جدی مصمم هستیم که کیفیت را فدای شرایط موجود نکنیم. در همین راستا دوستان ما کارهای خیلی خوب وجدی ای را شروع کرده اند.
رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر ادامه داد: در بحث رشته های علوم انسانی دانشگاه آزاد آزادشهر تقریبا قطب علمی استان گلستان می باشد و تلاش ما این بوده است تا پایان نامه ها کاربردی باشد.

,
,

وی افزود: پایان نامه ها باید کاربردی باشد و مشکلات جامعه را شناسایی کرده و برای برطرف کردن آنها راهکار ارائه کنند. در همین راستا، بنده چند روز پیش جلسه ای با یکی از دوستان داشتم و قرار شد انشا ا... همایشی یک روزه در مورد آمایش سرزمینی شهرستان آزادشهر و رامیان بگذاریم و پتانسیلها و ظرفیتهای توسعه ای شهرستانها را شناسایی و مسیر برنامه ریزی ها را مشخص کنیم.

,

 حسینی در ادامه گفت: هدف اصلی و چشم انداز ما این است که در بحث اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی، شناسایی کنیم در شهر و شهرستان ما، در چه زمینه ای می توانیم با حداقل سرمایه گذاری، هم تولید داشته باشیم و هم اشتغال ایجاد کنیم و انشا ا... در نیمه اول سال این ۹۶ را برگزار خواهیم کرد.

,

رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر اعلام کرد : با تجربه ای که در خارج از کشور بدست آورده ام و علاقه ای که دارم سعی کردم در رشته تحصیلی خودم، پایان نامه ها را به سمتی ببرم که کاربردی باشد و مسیر پایان نامه ها را از حالت کاملا تئوری به مسیر تئوری – کاربردی تغییر دهم.

,

وی ادامه داد: مثلا بنده شهرستانهای استان گلستان را تقسیم بندی کرده ام ، روی بحثهای زلزله ای ، روی بحثهای تحلیلهای خطر، آسیب پذیری ها لرزه ای که داریم، داریم شهر به شهر کار می کنیم تا یک نقشه جامع و خوبی برای استان گلستان آماده کنیم و این برنامه جدی من است. 
حسینی در پایان سخنانش در رابطه با همراهی همکاران در مسیر جهت دهی پایان نامه ها به سمت حل مشکلات جامعه اعلام کرد: تعدادی از همکاران ما در این مسئله خیلی جدی هستند و تعدادی از همکاران ما طبق علایق خود روی پایان نامه های تئوری کار می کنند.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه