اخبار داغ

چه کسی از تعویض مقره‌های خوزستان نفع می‌برد؟

تکرار تراژدی کم‌محلی به تولید داخلی/مشاورعالی شرکت مقره‌سازی ایران:بحران خوزستان با نگرشی ملی حل شود

تکرار تراژدی کم‌محلی به تولید داخلی/مشاورعالی شرکت مقره‌سازی ایران:بحران خوزستان با نگرشی ملی حل شود
مشاورعالی شرکت مقره سازی ایران گفت: لابی هایی سعی دارند با هزینه گزافی مقره های سیلیکونی با مواد اولیه وارداتی را خریداری و جایگزین مقره های وطنی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، استان خوزستان در بهمن ماه سال ۹۵ وضعیت مناسبی را به خود ندید. قطعی آب و برق استانی را که مدت هاست از آلودگی ناشی از ریزگرد ها رنج می برد، عملا تعطیل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر،, نارخبر،,

بنا به گفته مسئولین این استان در روز ۲۳ بهمن  تمام مدارس و مراکز  آموزش عالی در نوبت صبح، ادارات و  بانک‌ها در شهرستان‌های اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، هندیجان، دشت آزادگان، شادگان، آبادان و خرمشهر، هویزه و ماهشهر تعطیل شد. گرد و غبار شدید و رطوبت زیاد علت این وضعیت اعلام شد.

, .,

بحران خوزستان در اواخر سال ۹۵ بیشتر در اثر قطع برق ناشی شد که پس از اعتراضات گسترده مردم با شستشوی مقره های مورد استفاده در شبکه برق حل شد. اما لابی های صنعتی برای حل این مشکل در نظر دارد تصمیماتی اتخاذ کند که موجب تکرار این مشکل در آینده نه چندان دور می شود.

,

طبق اعلام مسئولان مقرر شده است در اردیبهشت ماه امسال مقره های سرامیکی با مقره های سیلیکونی وارداتی جایگزین شود. این در حالیست که برخی کارشناسان معتقدند مقره های سیلیکونی با شرایط جوی خوزستان سازگار نیست.

,

تعویض مقره، تحمیل هزینه های گزاف به بودجه کشور

, تعویض مقره، تحمیل هزینه های گزاف به بودجه کشور, تعویض مقره، تحمیل هزینه های گزاف به بودجه کشور,

حسن کرمانی، مشاورعالی مدیرعامل شرکت مقره سازی ایران، بزرگترین و باسابقه ترین مجموعه تولید مقره کشور در گفتگوی اختصاصی نارخبر، گفت: در خوزستان قبلا مقره های ژاپنی و آمریکایی استفاده می شد که پس از به وجود آمدن مشکلات در اثر وضعیت جوی و تحریم ها توسط متخصصین داخلی مقره سازی ایران، مقره ها تولید و پوشش rtv شد که نمونه ای از اقتصاد مقاومتی بود.

, نارخبر،, نارخبر،,

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصادمقاومتی افزود: بزرگترین شرکت مقره سازی ایران با توجه به کارنامه درخشان خود نشان داده که می تواند تولید داخلی را تقویت کرده و حتی صادرات کند ولی لابی هایی سعی دارند با هزینه گزافی مقره های سیلیکونی با مواد اولیه وارداتی را خریداری و جایگزین مقره های وطنی کنند که کارکرد آن بصورت معتبر تضمین شده است.

,

کرمانی با اشاره به تقویت مقره های فولاد خوزستان قبل از بحران بیان کرد: این مقره های سرامیکی توسط متخصصین مقره سازی ایران پوشش سیلیکونی داده شدند، یعنی هم بادوام و هم آلودگی زدا شدند و شاهد کارکرد مناسب در زمان بحران بودیم.

,

وی ادامه داد: همه فکر کردند این بحران به نفع ما شد که مقره های بیشتری بفروشیم ولی واقعیت این است مقره ها نیاز به تعویض آنچنانی ندارد بلکه باید منظم شستشو شوند.

,

این کارشناس صنعت برق اظهار کرد: مقره های خوزستان باید با توجه به شرایط در فواصل زمانی کمتر بصورت منظم شستشو شوند ولی در جایی مانند مرکز ایران شاید دو سال یکبار هم نیاز به شستشو نداشته باشد.

,

وی ادامه داد: در هوای شرجی خوزستان ریزگردها با رطوبت هوا به روی مقره ها می چسبند و در صورت بارندگی شدید شسته می شوند ولی نم نم باران نمی تواند آنها را بشوید پس باید در سال دوبار یا بیشتر شسته شود.

,

تخلف توانیر در استفاده از مقره هایی که خسارتش را گرفته بود

, تخلف توانیر در استفاده از مقره هایی که خسارتش را گرفته بود, تخلف توانیر در استفاده از مقره هایی که خسارتش را گرفته بود,

کرمانی با تاکید بر لزوم نگاه ملی به بحران خوزستان گفت: شاید اگر شرکتی بگوید نیاز به خرید محصول از مانیست، تعجب کنید ولی ما چون به کیفیت کارمان اطمینان داریم این حرف را می زنیم، تعویض تمام مقره های خوزستان هزینه گزافی است و جایگزینی آنها با مقره سیلیکونی موجب تکرار فاجعه، به دلیل عدم تضمین معتبر کارکرد آن می شود.

,

وی ادامه داد: محصول ۱۹۹۷ ما به تازگی عیب پیدا کرد، محصولی که مسئولان توانیر ۱۵ سال پیش آن را دارای عیب دانستند و خسارت آن را از ما گرفتند و مقرر شد این محصول استفاده نشود اما در عین حال که خسارت را گرفتند و ۲۰ سال بدون هیچ مشکلی مورد استفاده قرار گرفت در حالیکه استفاده از آن محصولات جرم محسوب می شود. حال چه سازمان معتبری مانند استاندارد یا غیره تضمین می کند که مقره های سیلیکونی در خوزستان بتواند در حد مقره های سرامیکی کار کند؟

,

مشاورعالی مدیرعامل شرکت مقره سازی ایران با اشاره به لزوم حفظ اشتغال موجود بیان کرد: مقره سازی ایران یکی از مطرح ترین مقره سازان خاورمیانه است ، از مسئولین دلسوز درخواست داریم به تقویت آن کمک کنند تا مانند شرکت های دیگری مانند ارج تعطیل نشویم، نیاز به تسهیلات برای افتتاح خط های مدرن داریم و خط نانو را هم درست کردیم.

,

وی ادامه داد: در فولاد خوزستان که پوشش های جدید ضد آلودگی rtv توسط متخصصین داده شد، مشخص شد که توانایی داریم تا با هزینه کم جلوی تکرار مشکلات برای خوزستان را بگیریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه