اخبار داغ

در گرامیداشت پنجمین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه؛

ما جیره خوار شهدا هستیم

ما جیره خوار شهدا هستیم
حجت الاسلام دکتر سید مهدی قریشی با بیان اینکه باید به حال شهدا غبطه خورد گفت : ما جیره خوار شهدا هستیم و همه ما وظیفه داریم یاد شهدا را گرامی بداریم تا فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نسل برهان؛ پنجمین یادواره بزرگداشت سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی ارومیه  در آمفی تئاتر دانشکده پزشکی  پردیس نازلوبرگزار شد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل برهان,

در خجسته شب عید سعید مبعث پنجمین یادواره بزرگداشت سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه چهارم اردیبهشت ۱۳۹۶با حضور خانواده شهدای مدافع حرم ، جمعی از مسئولین و دانشجویانی از دانشگاههای ارومیه ، آزاد اسلامی ، پیام نور و علوم پزشکی ارومیه و به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه در آمفی تئاتر دانشکده پزشکی پردیس نازلوبرگزار شد.

,

در این مراسم معنوی و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء ، حاضرین بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه حضور یافته و پس از قرائت فاتحه از نمایشگاه شهدا بازدید و درمحل برگزاری مراسم حضوریافتند.

,

دکتر رضافیروزی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نخستین سخنران مراسم بود که با تبریک عیدمبعث و تقدیر از دانشجویان بسیجی گفت : در بیان بزرگان دین شهید و شهادت جایگاه والایی دارد و امام علی (ع) فرموده اند به این جایگاه هرکسی اجازه ورود ندارد و لذا شهادت ویژه گل های سرسبد آفرینش هست و مقامی را که عرفا و اولیا با مجاهدت فراوان در سالیان بسیار بدان دست می یابند شهدا در طرفه العینی سریع بدان می رسند.

,

 

,

دکتر فیروزی با این دعا سخنانش را به پایان برد که ای کاش آخرو عاقبت همه ما ختم به شهادت شود.

,

حجت الاسلام دکتر سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه دیگر سخنران مراسم بودکه با تقدیر از برگزارکنندگان مراسم و بخصوص دانشجویان بسیجی که مجلسی مزین بنام شهدا برگزار کرده اند و تبریک عید سعید مبعث گفت : خدا را شاکریم پیرو پیامبر اسلام (ص) هستیم و در ادامه با بیان فرمایش امام علی (ع) در نهج البلاغه افزود : عرب جاهلی که پیش از مبعث در بدترین دین و بدترین جایگاه ، بدترین خوراکی و آشامیدنی را داشت پس از مبعث به جایگاه رفیع بواسطه دین مبین اسلام رسید وهمین عرب بت پرست با تربیت پیامبر اعظم (ص) چنان شد که چون نام مبارک خدای متعال می آمد اشک از چشمانش جاری و دلش متواضع می شد.

,

وی با بیان اینکه متاسفانه الان ودر عصر مدرن جاهلیت بسیار شدیدی داریم خاطرنشان کرد : اگر آنروز عرب جاهلی با شمشیر خونریزی محدودی داشت الان با یک بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی صدها هزار نفر دریک لحظه جان خود را از دست می دهند.

,

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه رفیع شهید وشهادت اشاره کرده و گفت شهدا در کلام امیرالمومنین (ع) در نعمات الهی غرق هستند و به تعبیر امام (ره) در عرش الهی در قهقهه مستانه هستند و در آستانه لیالی قدر بزرگان گفته اند سه امر در این شب ها مهم هستند و مورد استجابت  ودرخواست مومنین که عبارتند از درک شب قدر ،  درخواست توفیق زیارت حج و طلب شهادت در راه خدا .

,

حجت الاسلام دکتر سید مهدی قریشی با بیان اینکه باید به حال شهدا غبطه خورد گفت : ما جیره خوار شهدا هستیم و همه ما وظیفه داریم یاد شهدا را گرامی بداریم تا فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم.

,

این مراسم با خاطره گویی راوی  دفاع مقدس در راهیان نور حاج عظیم ابراهیم پور و تقدیر از خانواده شهدای معظم مدافع حرم به پایان رسید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه