اخبار داغ

بشاگرد نقطه صفر محرومیت در کشور؛

تقریباً هیچ، سهم بشاگرد محروم از طرح تحول نظام سلامت!

تقریباً هیچ، سهم بشاگرد محروم از طرح تحول نظام سلامت!
شهرستان بشاگرد با وسعت و محرومیت زیاد، از طرح تحول نظام سلامت سهم چندانی نداشته و فقط یک متخصص زنان در شهرستان بیش از 40 هزار نفری وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازبشاگرد نیوز؛۱۵ اردیبهشت ماه سال۹۳ بود که خبر اجرای طرح تحول  نظام سلامت در کشور منتشر شد، طرحی که برای اغلب بیماران مزایایی به همراه داشت؛ بیمارانی که فقط با پرداخت چند درصد هزینه ها، درمان شده اند، طرح تحول نظام سلامت برای بخشی از بیماران یک هدیه خوشحال کننده بوده است اما اکنون با گذشت بیش از سه سال از اجرای این طرح، کمی‌ها وکاستی‌های آن نمود یافته است. اگرچه برخی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند از مزایای این طرح راضی هستند، اما هنوز هم اقشاری هستند که شیرینی طرح تحول نظام سلامت را نچشیده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بشاگرد نیوز,

ماندگاری پزشکان عمومی و متخصص در مناطق محروم یکی از بسته های خدمتی طرح تحول نظام سلامت است تا مناطق محروم کشور معضل کمبود پزشک نداشته باشند و مردم این مناطق ناچار نباشند برای انجام امور درمانی خود، با زحمت و مشقت به شهر دیگری مراجعه کنند. هدف از اجرای این بسته، حذف زیرمیزی در مناطق محروم و افزایش دسترسی مردم به خدمات تخصصی و عمومی ا ز طریق افزایش میزان دریافتی پزشکان شاغل درا ین مناطق ا ست تا بیماران مناطق محروم بتوانند کلیه خدمات درمانی مورد نیاز خود را از نزدیکترین مکان محل سکونت خود دریافت کنند.

,

همچنین حضور پزشک متخصص داخلی، طب اورژانس، اطفال، جراحی عمومی، زنان و زایمان، بیهوشی مقیم اتاق عمل، ارتوپدی، قلب و عروق و هر متخصص دیگر به تشخیص بیمارستان( بصورت شبانه روزی در بیمارستان های دولتی که امکان دسترسی مردم به پزشک متخصص را فراهم و انجام به موقع معاینه و تعیین تکلیف بیماران اورژانسی در نخستین فرصت و پاسخگویی به موقع و بصورت ۲۴ ساعته در بیمارستانهای دولتی صورت گیرد از ویژگیهای مهم در نظر گرفته در بسته شماره ۳ طرح تحول نظام سلامت می باشد که در بسیاری شهرستانهای کشور بسته شماره ۳ اجرایی نشده است .

,

اما بعد از گذشت سه سال از اجرای این طرح در دولت یازدهم شهرستان بشاگرد،شهرستانی که به نقطه صفر مرزی کشور در محرومیت شهرت داردو دستور حضرت امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب بر رفع مرحومیت در این مناطق صادر شد وبا توجه به اینکه در دولت گذشته توجه ویژه ای به بحث محرومیت زدایی در تمامی حوزه های این شهرستان صورت گرفته است اما در دولت تدبیر و امید،بشاگرد به فراموشی سپرده شده و از طرح تحول نظام سلامت تقریبا” هیچ سهمی نداشته است .

,

شهرستان بشاگرد با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار نفر با وجود اینکه یکی از پهناورترین شهرستان های استان هرمزگان به شمارمی رود و مردمش به شهرستانهای همسایه وتوسعه یافته مثل میناب و یا جاسک به دلیل داشتن مسیری پرخطر و پر حادثه دسترسی آسانی  ندارند ،بایستی در حوزه بهداشت و درمان پیشرفت های حاصل شود تا نیاز تردد در این مسیر ها به حداقل برسد .

,

از طرفی دیگر تنها وجود یک متخصص زنان و زایمان دربیمارستان بقیه الله الا عظم (عج) شهرستان پهناور بشاگرد به این معنی است که در طرح تحول نظام سلامت دولت روحانی، آثار چندانی رویت نمی شود تا جایی این کم کاری ملموس است که به گفته برخی ازشهروندان این شهرستان، شاید یکی ازعلل عدم حمایت دولت از مردم این شهرستان در حوزه های مختلف ، کسب آرای پایین جناب رییس جمهور در انتخابات سال ۹۲ در شهرستان بشاگرد می باشد.

,

وزیر بهداشت در سفری که به شهرستان بشاگرد داشتند در صفحه مجازی شخصی خود از وجود داروخانه و آزمایشگاه در این شهرستان ابراز خوشحالی کردند،اما آقای وزیر! آیا نیاز ۴۰ هزار نفر مردم محروم فقط یک آزمایشگاه و داروخانه است یا حداقل حضور چهار پزشک متخصص مثل داخلی،جراحی عمومی ،بیهوشی و زنان و زایمان؟ تا به خاطر برخی از بیماری های ساده فاصله ۳۰۰ کیلومتری این شهرستان تا بندرعباس را با این مسیر پرخطر و هزینه های سنگین حاصل از مهار تورم دولت خدمتگزار شما طی نکنند .

,

شهرستانی که مدت مسافت برخی از روستاهایش تا مرکز این شهرستان  به بیش از ۴ الی ۵ ساعت به طول می انجامد آیا عدم وجود یک متخصص جراحی عمومی و بیهوشی باعث مرگ هم وطنان بشاگردی عزیزمان در این مسیر های دشوار و پر حادثه تا رسیدن به سایر شهرستانهای داری متخصص نخواهد شد .

,

آیا استقرار تنها چهار متخصص در این شهرستان، نسبت به هزینه های بسیار زیاد دولت در طرح تحول نظام سلامت هزینه ی زیادی خواهد بود ؟شاید اگر به حرف دل مردم این شهرستان گوش کنیم ،خواهیم یافت که دولت به مناطق محروم هیچ توجه ای نداشته و نخواهد داشت

,

اگردر بخش هایی دیگر از بسته های حمایتی طرح تحول نظام سلامت به موضوع هتلینگ بیمارستانی در تنها بیمارستان شهرستان بشاگرد نگاهی بیاندازیم متوجه خواهیم شد که از آغاز دولت یازدهم تا کنون پیشرفتی در فضای فیزیکی این بیمارستان که برای مردم محروم این شهرستان ملموس باشد صورت نگرفته است .

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه