اخبار داغ

شن‌ها در طبس مأمور الهی بودند

شن‌ها در طبس مأمور الهی بودند
شن ها و باد مامور خدا بود که به مقابله با دشمن برخاسته بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سجاد رستمعلی در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو گفت: وقتی سفارت آمریکا تسخیر شد، مقامات آمریکایی برای آزاد کردن گروگانهای آمریکایی در ایران،تصمیم گرفتند دست به اقدام نظامی بزنند ، یک مامور مخفی پنتاگون برای آماده کردن مقدمات راهی ایران شده و در مدت کوتاهی مقدمات فراهم شده و حمله ی نظامی آغاز می شود اما طوفان شن در صحرای طبس که از معجزات الهی بود،باعث شکست این حمله میشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای دانشجو,

وی ادامه داد: در ۵اردیبهشت سال۱۳۵۹بالگردها و هواپیماهای آمریکایی برای آزادی ۵۳ گروگان در تهران،وارد فضای پروازی ایران شدند که یکی از این بالگردها در ۱۲۰کیلومتری راور کرمان دچار نقص فنی شده و به اجبار فرود آمده و سرنشینانش به بالگرد دیگری منتقل می شوند که این سرنشینان این بالگرد هم به دلیل نقص فنی،به ناو هواپیما برمیگردند. ۶هواپیما و ۶بالگرد به طبس رسیده و بدون توجه به نیروهای نظامی ایران فرود می آیند. اما بدلیل نقص فنی و از بین رفتن دو فروند بالگرد، کارتر دستور به بازگشت می دهد اما با برخاستن هواپیماها،طوفان شن شروع شده و عده ای از نیروها جان خود را از دست میدهند،به این ترتیب عملیات به طور کامل شکست میخورد.

,

 

,

, ,

 

,

رستمعلی با اشاره به سخنان سرهنگ جیمز کایل فرمانده هوایی عملیات که اشتباه در پیش بینی وضع هوا، ضعف در استفاده از ابزار ارتباطی، نقص کنترل و فرماندهی  وغیره را دلایل شکست این عملیات می دانست ،گفت: طبق گزارشات هواشناسی،در آن روز هیچ طوفانی پیش بینی نشده بود، در نتیجه تنها استعانت و یاری خداوند بود که باعث شکست این عملیات شده بود.

,

 

,

, ,


وی در پایان به سخن امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت:همانطور که امام(ره)فرمودند،شن ها و باد مامور خدا بود که به مقابله با دشمن برخاسته بود.

,
,

, ,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه