اخبار داغ

کارشناس مسائل اجتماعی مطرح کرد:

لزوم تنظیم برنامه مدون برای حفظ سلامت روحی و روانی

لزوم تنظیم برنامه مدون برای حفظ سلامت روحی و روانی
کارشناس مسائل اجتماعی گفت: با توجه به اینکه امروزه معضلات اجتماعی بیش از پیش در سطح اجتماع افزایش یافته است لازم است برنامه های پیشگیرانه و مدونی از سوی مسئولین امر در خصوص حفظ سلامت روحی و روانی خانواده ها صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، بختیار محمدی، کارشناس مسائل اجتماعی ضمن گرامیداشت هفته سلامت، اظهار کرد: لازم است است مسئولین امر و تشکل های مردم نهاد اجتماعی برنامه های مدون و کارشناسی شده ای در خصوص حفظ سلامت روحی و روانی اجتماع بخصوص بین خانواده ها انجام دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

وی ادامه داد: موضوع روز جهانی بهداشت و سلامت در سال 2017 افسردگی می باشد که نشان از اهمیت این موضوع در جامعه کنونی داشته و با توجه به اینکه این موضوع در تمام جوامع و گروه های سنی رایج می باشد لازم است تمهیدات پیشگیرانه ای در این خصوص صورت گیرد.

,

این فعال اجتماعی اظهار کرد: نباید موضوع سلامت به طور انحصاری مختص یک اداره یا تشکل بوده و تنها در هفته سلامت مطرح شود؛ همه اقشار مردمی می بایست از سلامت روحی و روانی بهره مند شوند و این وظیفه همه مسئولان و نیز خود مردم در خصوص ساختن یک جامعه عاری از معضلات روانی است.

,

وی ادامه داد: می بایست در بررسی بیماری های غیر واگیر، مثل بیماری قلبی، بیماری افسردگی و ... در راستای سلامت جامعه قدم برداشته شود تا حرکت آهسته و پیوسته ای برای پروسه سلامت جامعه طی شود.

,

محمدی اشاره کرد: عرصه ی مراکز بهداشتی و درمانی می بایست به صورت مداوم خدمات درمانی انجام دهد تا خود مردم نیز با توجه به این مهم ملزومات برنامه مدون برای حفظ سلامت روحی و روانی را رعایت کنند.

,
این کارشناس اجتماعی به راهکارهای توجه به امر سلامت در پیشگیری از معضلات روحی و روانی اشاره کرد و گفت: توجه به ارزش انسان، توکل، تلقین رضایت به خود، مثبت نگری، امید به فردایی بهتر، قناعت و انتظارات منطقی، کنترل خشم و پرهیز از اندوه، تفریح و شوخ طبعی، اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای پیشگیری از ترویج اعمال روانی در اجتماع و ... از جمله راهکارهای مهم جامعه عاری از هرگونه مشکلات روحی و روانی است.
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه