اخبار داغ

امام جمعه آشخانه:

گسترش محافل قرآنی در جامعه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد

گسترش محافل قرآنی در جامعه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد
امام جمعه آشخانه گفت: گسترش محافل قرآنی در  جامعه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد و بهتر است جلسات خانگی قرآن همراه با تفسیر آیات الهی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آشخانه، حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده، قرآن را پناهگاه تهاجمات فرهنگی توصیف کرد و گفت: اگر خود را در پناه قرآن قرار دهیم و زندگی‌مان بر اساس توصیه‌های قرآنی پایه‌ریزی شود، فضای مجازی و جنگ نرم دشمن بسیار ابتدایی بوده و توانایی آسیب رساندن به جامعه را ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آشخانه,

وی دلیل افزایش معضلات اجتماعی و آسیب‌های فعلی جامعه را، فاصله گرفتن مردم از قرآن ذکر کرد.

,

امام جمعه آشخانه با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ قرآنی به ویژه در دانش آموزان و کودکان، یادآور شد: باید پناه بردن به قرآن، تلاوت و تفسیر آیات در بطن انسان‌ها از کودکی نهادینه شود تا در صورت بروز هر مشکلی با مراجعه به آیات الهی و دستورات قرآنی، مشکلات رفع شده و جامعه از آسیب دور بماند.

,

حجت الاسلام احمدزاده افزود: برای گسترش قرآن، انس با آن و آشنایی با مفاهیم این کتاب الهی، ابتدایی‌ترین قدم در این راه، برگزاری جلسات قرآنی و محافل خانگی قرآنی است که بهتر است این مهم از خانواده‌ها آغاز شود.

,

امام جمعه آشخانه با تاکید بر اینکه در جلسات تلاوت قرآن کریم، به تفسیر آیات توجه شود، گفت: مفسران قرآنی در هر جلسه با تفسیر دو الی سه آیه، مصادیق روز را استخراج و بیان کنند و شاخص موفقیت در هر خانواده، بازاریان و آحاد مختلف مردم را از قصص قرآنی تفسیر و بیان کنند.

,

امام جمعه آشخانه گفت: این ایام بهترین فرصت جهت آغاز جلسات قرآنی است تا گام به گام با نزدیک شدن به ماه رمضان، فرهنگ قرآنی، تلاوت و تفسیر آیات الهی در جامعه گسترش یابد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه