اخبار داغ

یادداشت؛

طایفه گرایی بزرگترین معضل در انتخابات شورای شهر و روستا/ رای طایفه ای عدم پیشرفت شهر و روستا

طایفه گرایی بزرگترین معضل در انتخابات شورای شهر و روستا/ رای طایفه ای عدم پیشرفت شهر و روستا
بهترین گزینه در انتخاب شورای شهر و روستا قوم و خویش و آشنا و همسایه نیست، تخصص و کارآمدی فرد، عامل مهم پیشرفت شهر و روستا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آشخانه، بهترین انتخاب در بحث شوراهای شهر و روستا انتخاب بر اساس تخصص و کارآمدی افراد است و انتخاب طایفه ای و ناآگاهانه باعث عدم پیشرفت شهر و روستا در آینده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آشخانه,

رهبر معظم انقلاب در این باره گفتند: مردم وظیفه دارند به ملاک های دینی و شرعی و انقلابی نگاه کنندبه روابط قوم و خویشی و ایل و طایفه ای و این جور چیزها نگاه نکنندو ببینید واقعا چه کسی با معیارهای انقلابی مناسبتر و به آن نزدیکتر است او را برگزینید.

,

با توجه به سخنان رهبر عزیزمان در میابیم که انتخاب نابخردانه علاوه برضایع شدن حق فرد اصلح موجب عدم پیشرفت های لازمه در آن شهر یا روستاها در آینده خواهد شد.

,

ولایت‌پذیری، با مردم و برای مردم بودن، داشتن اطلاعات روز، اندیشه‌های جدید، تخصص،عمل‌گرایی، خدا ترس بودن، فن بیان، صداقت، انجام کار گروهی نه تک روی می‌تواند بخشی از شاخصه‌های یک کاندیدای شورای شهر باشد.

,

تجربه‌های گذشته نشان داده است وقتی مردم به رای طایفه ای روی می آورند و به شخص یا اشخاصی که طایفه آنها هستند رای می‌دهند شاهد آن هستیم که شوراها دچار اکثریت و اقلیت می‌شوند.واین اکثریت و اقلیت‌ها به خاطر منافع شخصی و حزبی و ... دچار اختلاف می‌شوند و آسیب آن متوجه مردم می‌شود.مردمی که انتظار دارند شورا بتواند مشکل‌گشا باشد به یکباره مشاهده می‌کنند، خود شورا در حالی که باید باری را از روی مشکلات شهری و جامعه کم کند خود باری بر روی دیگر مشکلات جامعه می‌شود.

,

مردم باید بتوانند با حضورشان در صحنه انتخابات افرادی را انتخاب کنند که برای پیگیری منافع مردم وارد شده باشند نه اینکه منافع شخصی و حزبی داشته باشند.در پایان باید گفت این روزها باید دقت کرد افرادی که اعلام کاندیداتوری کردند چه شاخصه‌هایی دارند و بر چه اساسی بر خود احساس تکلیف کرده‌اند که قصد ورود دارند.تجربیات گذشته و عملکردها به یقین می‌تواند ما را در انتخابمان کمک کند.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه