اخبار داغ

رئیس محیط زیست دهگلان:

دهگلان رتبه دوم شکار صید غیر مجاز دراستان رادارد

دهگلان رتبه دوم شکار صید غیر مجاز دراستان رادارد
رئیس محیط زیست دهگلان گفت: دهگلان رتبه دوم شکار صید غیر مجاز دراستان رادارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجیدی رئیس محیط زیست شهرستان دهگلان در گفتگو با دهگلان شیدا؛ ضمن تبریک روزجهانی زمین پاک گفت: ما باید یاد آوری کنیم  آب، خاک وهوا را پاک نگهداریم  و برای حفظ آن تلاش کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا؛,




مجیدی افزود: انسانها در هر رنگ، نژاد ومذهب که باشند در یک چیز مشترک هستیم که زمین بحث مشترک و میراث همه انسانها است  و همه ما باید با آگاهی  و مسئولیت اجتماعی زیست محیط را حفظ و نگهداری کنیم.

 

وی افزود: ما باید تنوع زیستی و گونه های گیاهی و جانوری  را حفظ کنیم که در سال 1900 اوایل قرن بیستم هر روز یک گونه گیاهی وجانوری ازبین می رود.

 

مجیدی با اشاره به حفظ تنوع فرهنگی گفـت: تنوع فرهنگی در طول میلیونها سال بوجود آمده و آداب و رسوم که همگام با طبیعت بوجود آمده باید حفظ شود.

 

 وی  افزود: شعار جهانی امسال سواد زیست محیطی و تغییر اقلیم است که مشکلات زیست محیطی به سه سطح،  جهان، منطقه ای و محلی تشکیل شده است که مشکلات زیست محیطی در سطح جهانی باعث گرمایش زمین و موجب تغییر اقلیم شده که در مقیاس جهانی تمام انسانها و موجودات را تحت تاثیر خود قرار داده است و آینده زمین را تهدید می کند.

 

رئیس محیط زیست دهگلان  گفت: وجود احداث سد های بیش از حد ، از بین بردن مراتع، و خشکاندن تالاب و در یاچه باعث می شود که ما هوابی ناپاک داشته باشیم.

 

مجیدی گفت: در مقیاس منطقه ای مشکل زیست محیطی وجود گرد و غبار و ریزگردها که منطقه خاورمیانه رابه چالش جدی روبرمی کند ناشی از سوء مدیریت است که سواد زیست محیطی منطقه پایین است.

 

وی افزود: در مقیاس محلی مشکلاتی که در شهرستان وجود دارد بحث پسماند است که شهرستا با این مشکل درگیر است و چندین بار کار گروه و کمیته های تخصصی تشکیل شده  و حتی دراین زمینه چندین پرونده دربحث زباله ونخاله های ساختمانی به مراجع قضایی ارجاع شده و در دست رسیدگی است.

 

 مجیدی گفت: باید دربحث آگاهی و فرهنگ سازی مردم کار شود تا مصرف پسماند کاهش یابد و برای تفکیک و بازیافت زباله برنامه داشته باشیم.

 

 وی افزود: برای مدیریت اصولی جایگاه زباله از سال 94 تاکنون 50 مورد اخطاریه یه دهیاریها و شهرداریها داده شده که به بحران رسیده  که سال 96 به شدت با این مساله برخورد می شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


 

مجیدی گفت: یکی دیگر از مشکلات زیست محیطی شهرستان بحث شکارصیدغیر مجاز است که ازآمار سال 94 حدود 53 پرونده دراین زمینه به دستگاه قضایی ارجاع شده که دهگلان بعد از کامیاران دراستان رتبه دوم شکار غیر مجاز را دارد  این مساله  بخاطر دیر مستقر بودن اداره محیط زست بوده که این شهرستان به حیاط خلوت شکار چیان متخلف تبدیل شده بو که اکثر گونه ها جمعیتش کم شده  از بین بین رفته و در حال انقراض هستند  و بعضی از گونه ها بطور کلی ازبین رفته اند که به  مشارکت مردمی و همیارهای محیط زیست و کمک نیروی انتظامی در این راستا نیاز است.

 

رئیس محیط زیست افزود: درسال 95 شکار صید روند نزولی پیدا کرده و اکثر مبارزه محیط زیست صرف کاری می شود که نباید انجام شو که آمار بالایی است.

 

وی با اشاره به بحث مشکلات فاضلاب گفت: در بحث فاضلاب شهری تصفیه خانه شهر دهگلان راه اندازی شده اما فاضلاب روستایی با مشکلات عدیده روبرو است  که دراجرای طرح هادی بدون اینکه عواقب آن درنظر گرفته شود که خروجی فاضلاب از روستا در شبکه جمع آوری بعدا باعث بیماری می شود.

 

 مجیدی در زمینه مصرف بی رویه کود شیمایی و سموم علف کش که تهدید جدی برای آلوده نمودن منابع آب و خاک است  نیاز است جهاد کشاورزی در این  زمینه برای آگاهی سازی و توجیه کشاورزان برنامه ریزی داشته باشد.

 

وی افزود: مصرف بی رویه آب کشاورزی محیط زیست را تهدید می کند و کسانی که سم را به آب چاه کشاورز تزریق می کنند ومنابع  آب را آلوده کنند با آنان برخورد جدی خواهد شد.

 

رئیس محیط زیست دهگلان با اشاره به برخورد با مصرف کنندگان مصرف کود خام مرغی در مزارع گفت: سال گذشته درحاشیه شهر یک نفر اقدام به پخش کود مرغی خام نمود که با ارجاع به مراجع قضایی به 4 ماه حبس تعزیری ویک میلیون و 300 هزار تومان جریمه نقدی شد.

 

مجیدی با اشاره به سرانه فضای سبز گفت: متوسط جهانی سرانه فضای سبز درجهان 25 متر مربع درایران 9متر مربع و درشهرستان دهگلان 1/5 الی 1/8 دهم متر مربع است که باید به سرانه فضای سبز شهر و روستا بیشتر توجه کنیم که در روحیه  و سلامتی انسان بسیار موثر است.

 

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه