اخبار داغ

یک منتقد حوزه سینما:

دولت هیچ اهتمامی به تولید آثار منطبق بر ارزش‌های اسلامی-انقلابی، ندارد

دولت هیچ اهتمامی به تولید آثار منطبق بر ارزش‌های اسلامی-انقلابی، ندارد
یک فعال حوزه فرهنگ و سینما گفت: دولت هیچ اهتمامی برای تولید آثار ارزشی و منطبق بر ارزش‌های اسلامی انقلابی در مقوله فرهنگ، ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر حسین جوانشیر در گفت و گو با بصیر سبزوار بابیان این‌که شرایط فرهنگی مردم در دولت یازدهم دچار ضعیف شده است، اظهارکرد: سیاسی کاری به ویژه در حوزه سینما و تئاتر به خوبی در این دولت قابل مشاهده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بصیر سبزوار,

 

,

وی با بیان این‌که تنها چند اثر فاخر ارزشی در حوزه سینما در این چند ساله به چشم می‌خورد، تاکید کرد: این آثار نیز یا به صورت اقدامات خود جوش یا از طریق نهادهایی مانند سپاه، بسیج حوزه هنری و غیره و بدون هیچ بودجه دولتی ساخته و تولید شده است.

,

 

,

جوانشیر با اشاره به تولید آثار سینمایی که بیشتر نگاه غرب گرایانه و همخوان با فرهنگ غرب است، ادامه داد: متاسفانه ترویج فرهنگ غربی در این آثار به خوبی قابل مشاهده است.

,

 

,

وی با بیان این‌که دولت به عنوان سیاست گذار و ریل گذار اصلی برنامه‌های مختلف در کشور است، تاکید کرد: مقوله فرهنگ نیز از این سیاست گذاری  مستنثنی نبوده و دولت هیچ اهتمامی برای تولید آثار ارزشی و منطبق بر ارزشهای اسلامی- انقلابی، ندارد.

,

 

,

این منتقد سینما با اشاره به این‌که در حوزه فرهنگی چیزی جز وادادگی فرهنگی از دولت شاهد نبوده‌ایم، بیان داشت: متاسفانه بزرگترین فستیوال‌ها و جشنواره‌ها مانند جشنواره فیلم فجر دیگر رنگ و بوی نمادهای فرهنگی بومی و انقلابی خودمان را ندارد.

,

 

,

وی ادامه داد: بیشتر فیلم‌های ساخته شده در حمایت از دولت که با سیاه نمایی اوضاع درونی کشور همراه است با حمایتهای دولتی به جشنواره‌های بین المللی راه پیدا می‌کنند.

,

 

,

جوانشیر در پایان تاکید کرد:  دریافت جایزه توسط این‌گونه فیلم‌ها از جشنواره‌هایی که به صورت کامل توسط صهیونیست‌ها و هم پیماناش اداره می‌شود، اهداء جایزه به کج فهمی مسئولین فرهنگی کشور است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه