اخبار داغ

کارنامه 4 ساله دولت در مواجهه با بیکاری در کردستان

کارنامه 4 ساله دولت در مواجهه با بیکاری در کردستان
میزان بیکاری در استان کردستان در شرایطی به این میزان افزایش پیدا کرده است که بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده بیش از 50 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان تعطیل شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، بررسی جدیدترین آمار صندوق بین‌المللی پول از میزان بیکاری در کشورهای جهان در سال 2016 نشان می‌دهد رتبه ایران به لحاظ بیکاری هنوز نتوانسته به جایگاه پیش از دولت یازدهم بازگردد و طی سال‌های 2013 تا 2016 (1392 تا 1395) 13 پله بدتر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

بر این اساس، ایران در سال 2016 شانزدهمین کشوری است که نرخ بالای بیکاری در آن وجود دارد. به این ترتیب، رتبه ایران از 25 در سال 2015 به 16 در سال 2016 رسیده و 9 پله بدتر شده است.

,

 

,

هرچه رتبه کشوری بالاتر باشد یعنی بیکاری کمتری دارد و هرچه رتبه کمتر و به ابتدای فهرست نزدیک شویم کشورها با نرخ بیکاری بیشتری مواجه هستند.

,

 

,

رتبه ایران در رده‌بندی کشورهای جهان به لحاظ بیکاری در سال 2013 برابر با 29 و در سال 2014 برابر با 26 بوده است که در سال 2015 به 25 و در سال 2016 به 16 رسیده که به معنای بدتر شدن جایگاه ایران در رده‌بندی جهانی است. هرچه رتبه از این لحاظ بیشتر باشد، آن کشور بیکاری کمتری دارد.

,

 

,

, ,

 

,

همچنین بر اساس آمار این نهاد بین‌المللی، نرخ بیکاری ایران در سال جاری میلادی نیز افزایش می‌یابد و به 12.52 درصد خواهد رسید.

,

 

,

شاخص‌های نیروی کار به تفکیک جمعیت و سن بیکاری جوانان نشان می‌دهد که در طول سال‌های 92 تا 95 بیش از 213 هزار نفر در محدوده سنی 15 تا 29 سال بیکار شده‌اند.

,

 

,

این در حالی است که بیکاری جوانان 15 تا 24 سال به جمعیتی نزدیک به 870 هزار نفر رسیده است.

,

 

,

این میزان در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم در محدوده 800 هزار نفر بود که از این میزان 550 هزار نفر از آنان را مردان و 258 هزار نفر از آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

,

 

,

بیکاری در استان کردستان همواره با آمارهای ضد و نقیضی از سوی مدیران و مسئولان مواجه شده است و هر بار آماری در این خصوص ارائه می شود.

,

 

,

براساس اعلام مرکز آمار ایران در زمستان 95 نرخ بیکاری در استان کردستان ۲۰.۵ درصد بوده است و به همین دلیل کردستان جزء سه استان اول کشور در زمینه بالاترین میزان بیکاری است.

,

 

,

چندی قبل سید احسن علوی نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی میزان بیکاری در استان کردستان را رقمی بیش از 25 درصد عنوان کرد بود.

,

 

,

یکی دیگر از نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی در جریان سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کردستان طی هفته گذشته اعلام کرد که کردستان 12 هزار فارغ التحصیل بیکاری مرتبط به رشته های فناوری اطلاعات دارد.

,

 

,

افزایش میزان بیکاری در استان کردستان در شرایطی به این میزان افزایش پیدا کرده است که بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده بیش از 50 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان تعطیل شده اند.

,

 

,

, ,

 

,

در ابتدای به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، بیکاری به عنوان مهم ترین معضل در کشور و بویژه استان کردستان مطرح شد و دولت نیز اهتمام خود را برای مهار کردن این معضل اعلام نمود.

,

 

,

تعداد افراد جویای کار در کردستان آنقدر زیاد است که بیم آن می رود به تهدیدی تبدیل شود و جا دارد مسئولان این وضعیت و شرایط را شوخی تلقی نکنند و برای آن برنامه داشته باشنند.

,

 

,

اما در این میان جوانان کردستانی هر روز سرگردان تر می شوند و نمی دانند به کجا برای یافتن شغل مراجعه کنند نه صنعتی در استان وجود دارد و نه بخش خصوصی آنقدر قوی است که یک تنه جور دولت را بکشد و بخش دولتی هم می گوید ظرفیتش تکمیل است.

,

 

,

دولت برخلاف ادعاهایش برنامه خاصی در حوزه اشتغال در کردستان نداشته و در عمر چهار سال خود در این استان با شعار و تبلیغات به دنبال سپری کردن دوران کاری خود است و کارنامه قابل قبولی در این حوزه و حوزه های دیگری ندارند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه