اخبار داغ

درگفتگو با طلبه پژوهشگر کرمانی مطرح شد؛

ضرورت ایجاد تغییر و تحول در کتب حوزه و روش های تدریس/اهمیت برگزاری کارگاه های آموزش مقاله نویسی و فعالیت های پژوهشی

ضرورت ایجاد تغییر و تحول در کتب حوزه و روش های تدریس/اهمیت برگزاری کارگاه های آموزش مقاله نویسی و فعالیت های پژوهشی
تشویق طلاب از سوی حوزه های علمیه برای اینکه طلبه ها به سمت تحقیق و فعالیت های پژوهشی بروند، بسیار موثر است. همچنین کارگاه هایی برای بیان اهمیت جایگاه مقاله نویسی در زمان حاضر و موضوعات مورد نیاز ضرورت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ناب نیوز؛ از ابتدای تشکیل حوزه های علمیه، آموزش علوم انسانی همواره با تحقیق و پژوهش همراه بوده است و اهمیت این امر بر کسی پوشیده نیست. کمااینکه مقام معظم رهبری بر اهمیت عنصر تحقیق به عنوان یک اصل در فعالیت های حوزوی تاکید داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

محمدباقر انصاریان طلبه مشغول به تحصیل در سطح دو حوزه در مدرسه امام مهدی (عج) کرمان است که طی مصاحبه ای با وی، درخصوص پژوهش هایی که تاکنون انجام داده،  گفتگو کردیم؛

,

ناب نیوز: تاکنون چه مقاله ها و پژوهش هایی ارائه داده اید؟

, ناب نیوز: تاکنون چه مقاله ها و پژوهش هایی ارائه داده اید؟,

سال گذشته در جشنواره حلی مقاله ای ارائه دادم که در خصوص ادبیات عرب و مبنیات در علم نحو بود در این پژوهش، مبنیات را از کتب منبع درآورده و جمع آوری کردم تا دسترسی به آن آسان باشد؛ نکته مهمی که در این مقاله به آن اشاره شده، این است که روش تدریس و بیان ادبیات عرب باید به صورت عملی باشد و اگر اساتید به این روش کار کرده و درس را بیان کنند، در یادگیری طلبه ها و دانشجویان موثرتر خواهد بود.

,

لازم است تغییر و تحولاتی در کتاب ایجاد شود و متن کتابی که امروزه در حوزه ها تدریس می شود باید کاربردی تر وبا مقال های بیشتری ارائه شود و روش تدریس هم باید تغییر کند.

,

در پایان مقاله توصیه شده که برای تغییر و تحول است؛  سال هاست که مقام معظم رهبری و سایر دلسوزان به تغییر و تحول در حوزه های علمیه تاکید شده اما تغییرات اساسی شکل نگرفته است. این مقاله نیز تذکری است مبنی بر اینکه کتاب های حوزه و نحوه تدریس باید متناسب با نیاز جامعه تغییر نماید.

,

ناب نیوز: چه مواردی به طلبه انگیزه می دهد تا به تحقیق وپژوهش بپردازد و مهم ترین موانع و مشکلاتی که بر سرراه پژوهش های حوزوی وجود دارد از نظر شما کدامند؟

, ناب نیوز: چه مواردی به طلبه انگیزه می دهد تا به تحقیق وپژوهش بپردازد و مهم ترین موانع و مشکلاتی که بر سرراه پژوهش های حوزوی وجود دارد از نظر شما کدامند؟ ,

 تشویق طلاب از سوی حوزه های علمیه برای اینکه طلبه ها به سمت تحقیق و فعالیت های پژوهشی بروند، بسیار موثر است. همچنین کارگاه هایی برای بیان اهمیت جایگاه مقاله نویسی در زمان حاضر و موضوعات مورد نیاز ضرورت دارد.

,

نکته مهم دیگر این است که روش تنظیم یک مقاله و چهارچوب های آن باید آموزش داده شود تا طلبه به راحتی با پیدا کردن منابع، مقاله را تهیه کند اما وقتی آموزش های لازم داده نشود، کار برای طلبه سخت خواهد شد.

,

لذا آگاهی سازی و تشویق باعث می شود طلبه ها به سمت مقاله نویسی بروند.

,

ناب نیوز: برنامه شما برای آینده چیست؟ چه پژوهشی در دست انجام دارید؟

, ناب نیوز: برنامه شما برای آینده چیست؟ چه پژوهشی در دست انجام دارید؟, برنامه شما برای آینده چیست؟ چه پژوهشی در دست انجام دارید؟,

موضوعات میدانی وعلمی مدنظر دارم که باید در خصوص آنها بررسی و تحقیق صورت گیرد؛ به عنوان مقال باورهای غلطی که در جامعه عرف شده است وبرخی خرافات مانند شکستن تخم مرغ زیر چرخ ماشین یا فال بد زدن که خلاف آموزه های دینی است.

,

باید با ورود به میان مردم با باورهای اشتباه آنها آشنا شد و در مقاله و پژوهشی به آنها نشان داد که این خرافات اشتباه است و سبب و مسببی بین این موارد وجود ندارد که موجب تحقق آن شود و این امر نیاز به وقت گذاشتن دارد.

,

همچنین موضوعات دیگری مانند ادبیات عرب مدنظر دارم تا درخصوص آن به تحقیق پرداخته شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه