اخبار داغ

سایت محلی گزارش می دهد؛

درمان در خزان وعده ها ماند/اجرای طرح تحول سلامت هم نتوانست محرومیت را از چهره رودبار بزداید

درمان در خزان وعده ها ماند/اجرای طرح تحول سلامت هم نتوانست محرومیت را از چهره رودبار بزداید
رودبار جنوب که عنوان دومین شهرستان پرجمعیت جنوب استان کرمان را یدک می‌کشد محرومان این منطقه با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند که عدم وجود پزشک متخصص و بیمارستانی مجهز یکی از این مشکلات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما ، اگر روزها گذرتان به کلینیک‌های تخصصی و مراکز درمانی شهرستانهای کهنوج و جیرفت افتاده  باشد خواهی دید که جای سوزن انداختن نیست، همه راهروها، طبقات و حتی حیاط ساختمان پزشکان جیرفت و مطب  پزشکان متخصص در بیمارستان ۱۲فروردین کهنوج مملو از جمعیتی است که نشان از ضعف امکانات درمانی در شهرستانهای رودبار و قلعه گنج آنها را به مطب این پزشکان کشانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما , رودبار ما ,

انبوهی از خودروهای پارک شده در خیابان شهید رجایی جیرفت خبر از شلوغی بیش از حد ساختمان پزشکان نبی اکرم(ص)را میدهد جایی که از همان بد ورود می توان فهمید بیشترین مراجعه کنندگان آن از چه شهرهای است ، شب هاتمام نیمکت‌های و راهروها مملو از جمعیتی می شود که هر کدام با دردی به امید درمان، راهی این شهرها می شوند.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

بیماران رودباری برای درمان بیماری‌های ساده، سختی کیلومترها راه و هزینه‌های سفر و اسکان و … را به جان می‌خرند و به شهرستانهای همجوار و گاهأاستانهای همجوار برای درمان می روند.

,

رودبار جنوب که عنوان دومین شهرستان پرجمعیت جنوب استان کرمان را  یدک می‌کشد محرومان این منطقه با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند که عدم وجود پزشک متخصص و بیمارستانی مجهز یکی از این مشکلات است.

,

ثنا رودباری از اهالی رودبار جنوب می‌گوید: ما در این شهرستان با مشکلات زیادی در حوزه بهداشت و درمان مواجهیم.

,

وی تصریح کرد: متاسفانه نبود امکانات بهداشتی و پزشک متخصص در این شهرستان پرجمعیت و وسیع باعث بروز بیماری های زیاد و در موارد زیادی حتی مرگ بسیاری از افراد بر اثر همین مشکلات رقم خورده است.

,

م. محمدی نیز یکی دیگر از شهروندان رودبارجنوب اذعان داشت: مردم برای درمان و مراجعه به پزشکان متخصص مجبورند فاصله زیادی را تا کهنوج و یاجیرفت طی کنند که این مساله بسیار آزار دهنده است.

,

وی با بیان اینکه حق مردم رودبار در این زمینه و زمینه های دیگر ضایع شده است خاطرنشان کرد:  آیا اگر این مشکل در یکی از مناطق بالای شهر تهران بود همینطور با آن برخورد می شد؟ مگر کار ساخت و تجهییز یک بیمارستان ۲۴تختخوابه برای کشوری به سرمایه‌داری ایران چقدر می‌توان مشکل باشد که پس از گذشت ۹ سال هنوز ما از نعمت یک بیمارستان که حقمان است محروم هستیم.

,

احمدی شهروند دیگری از روبار نیز با گلایه از نبود پزشک متخصص زنان و کودکان گفت: بسیاری از زنان این شهرستان به دلیل نبودن پزشک متخصص زنان با دردخود می سازند و بعضی هم که امکانش را داشته باشند به کهنوج یا جیرفت می‌روند که بسیار دردآور است.

,

, ,

 

,

رئیسی بانوی رودباری بود که از ساعت ها برای گرفتن نوبت به شهرستان جیرفت سفر کرده بود در گفتگو با خبرنگار رودبار ما اظهار داشت: باید از روز قبل نوبت بگیریم واز ساعت ۴بعد ازظهر جلوی درب مطب منتظر نوبت خود باشیم که گاهاً به‌دلیل ازدحام بیمار موفق به دیدار دکتر نمی‌شوم.

, رودبار ما, رودبار ما,

وی ادامه داد: اکثر بیماران مراجعه کننده به مطب پزشکان متخصص زنان در شهرستان جیرفت از شهرستانهای رودبار و قلعه گنج هستند که برای درمان باید مسافت۸۸کیلومتری تا شهرستان جیرفت را طی کنند.

,

این در حالی است که مدیرکل ثبت احوال استان کرمان در همایش جمعیت در جنوب استان کرمان که سال ۹۵برگزار شد  اعلام کرد که شهرستان رودبار جنوب با نرخ باروری ۲٫۱ دهم، بیشترین نرخ رشد جمعیت این استان را در مقایسه با سایر شهرستانها داراست.

,

پس رسیدگی به وضعیت سلامت زنان این شهرستان از مهمترین مسائلی است که باید در سیاست‌های دولت‌ها در نظر گرفته شود،اما عمر این دولت هم روبه پایان است و بارقه‌های امید بانوان رودباری در عمر این دولت هم به نا امیدی مبدل شد.

,

گفتنی است: ساختمان بیمارستان سیدالشهداء رودبارجنوب بر خلاف وعده نافرجام مسئولان بعد از۸سال قرار بود ۱۹بهمن ماه ۱۳۹۵ با حضور وزیر بهداشت افتتاح شود اما با تاخیر ۲روزه با حضور مسئولان به صورت غیررسمی افتتاح شد. این درحالیست که ساختمان این بیمارستان هنوز تجهیز نشده و فقط اورژانس در آن به فعالیت می پردازد، مردم این شهرستان برای استفاده از خدمات تخصصی پزشکی به شهرستان‌های مجاور سفر می کنند، از سویی به گفته رئیس شبکه بهداشت این شهرستان در روز افتتاح آن بیان داشت که ساختمان آن به صورت قانونی هنوز واگذار نشده است.

,

صحبت های ضدونقیض مسئولان

, صحبت های ضدونقیض مسئولان,

دکتر محمدی در جلسه ای که در ۲۱ دی‌ماه سال قبل که در راستای بررسی وضعیت و افتتاح بیمارستان شهرستان رودبارجنوب در محل فرمانداری این شهرستان با حضور دکتر حمزه نماینده پنج شهرستان جنوبی استان ،دکتر محمدی رییس دانشگاه علوم پزشک جیرفت و عطاناوکی فرماندار رودبارجنوب برگزار شد ابراز داشت: « دانشگاه علوم پزشکی بیش از پیش نسبت به تجهیز و افتتاح بیمارستان رودبار جنوب اعلام امادگی می کنیم و تاکنون اکثر تجهیزات اداری و پزشکی لازم این بیمارستان خریداری و نصب شده است.» این در حالی است که اکنون این بیمارستان به دلیل نداشتن تجهیزات همچنان در بلاتکلیفی بسر می‌برد.

,

با این اوضاع می توان به راحتی فهمید که حتی اجرای طرح تحول سلامت نیز نتوانسته محرومیت‌های حوزه بهداشت و درمان را از چهره رودبارجنوب و قلعه گنج بزداید.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه