اخبار داغ

شهرستان میناب رکوردار تولید میگوی پرورشی کشور

شهرستان میناب رکوردار تولید میگوی پرورشی کشور
شهرستان میناب با تولید 6 هزار و 350 تن میگوی پرورشی در سال 95 رتبه نخست تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛خلیل حیدری، رئیس اداره شیلات  شهرستان میناب در گفت وگو با میناب جنوب با اشاره به عملیاتی اقتصاد مقاومتی در میناب گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نام گذاری سال 95 به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل با همکاری بسیج سازندگی سپاه پاسداران این افزایش تولید محقق گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب ,

رئیس اداره شیلات میناب افزود: با پیگیری انجام شده در اداره کل شیلات هرمزگان و شیلات شهرستان میناب این مهم در حال توسعه و ترویج بیش از پیش است که  در حال حاضر بالغ بر 50درصد مزارع پرورش میگوی شهرستان مکانیزه شده‌اند‌.

,

حیدری، بالا بردن میزان تولید میگو در واحد سطح، بهبود کیفیت محصول، افزایش میانگین وزن میگو، کاهش هزینه‌های آماده سازی در دوره‌های بعدی پرورش میگو ‌و ‌امکان مقابله با نقاط بحرانی از طریق افزایش میانگین میزان اکسیژن در استخر را معیارهای موثر در افزایش راندمان تولید میگوی پرورشی برشمرد و اظهار کرد: توسعه مکانیزاسیون در مزارع پرورش میگو و افزایش تراکم در واحد سطح علت افزایش تولید است.

,

وی پایداری تولید، سودآوری برای تولید کننده از طریق کاهش هزینه تولید، مقاوم کردن میگو در مقابل بیماری‌ها و جلوگیری از ورود استرس‌های محیطی به میگو، از بین بردن لایه بندی شوری و دما در آب استخر پرورش میگو و بهبود ضریب تبدیل غذایی و ...را از دیگر مزایای مهم استفاده از این تجهیزات دانست.

,

حیدری تصریح کرد: باتوجه به مکانیزاسیون مزارع پرورش میگو پیش‌بینی می‌شود تولید میگو پرورشی شهرستان میناب در سال جدید به بالغ بر 8 هزار تن افزایش یابد در حالی که این نسبت در یکسال گذشته 6 هزار و 350 تن بوده است.

,
 
,
وی گفت: وزن هر میگوی پرورشی برای بازار فروش به32 گرم می رسد و علاوه بر بازارهای داخلی به کشورهای چین ، فرانسه ، تایوان و امارات صادر می شود.
,

رئیس اداره شیلات میناب یادآور شد: شهرستان میناب با تولید شش هزار و 350 تن میگوی پرورشی و بیش از 500 هزار قطعه بچه میگوی ذخیره سازی شده رتبه اول در صنعت تکثیر و پرورش میگوی وانامی رتبه اول سال 95 کسب کرد.

,

وی اعطای وام های مکانیزاسیون از سوی بسیج سازندگی سپاه پاسداران و شیلات به متقاضیان را دلیل بر افزایش تولید در سطح واحد برشمرد و گفت:شهرستان میناب با 115 مزرعه پرورش میگو در هزار و چهارصد هکتار، رتبه نخست تولید میگوی پرورشی کشور دارد.

,
آبزی پروری برای بیش از3 هزار نفر از مردم این شهرستان بطور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه