اخبار داغ

قائم مقام سازمان آتش نشانی بندرعباس:

بیشتر مجتمع‌های تجاری سطح شهر بندرعباس ایمن نیستند

بیشتر مجتمع‌های تجاری سطح شهر بندرعباس ایمن نیستند
قائم مقام سازمان آتش نشانی بندرعباس اظهار کرد: متاسفانه بیشتر مجتمع های تجاری سطح شهر بندرعباس، بدون رعایت مسائل ایمنی و گرفتن پایان کار مشغول به فعالیت بوده، یکی از مشکلات عمده، ذکر نشدن بحث پایان کار مجتمع های تجاری، در قانون امور صنفی می‌باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمدامین حمزه پور در گفت و گو با رفتارنیوز، اظهار داشت: بعد از حادثه پلاسکو، مردم نسبت به فعالیت های آتش نشانان نگاهشان بهتر شده است و در مواقع ضروری همکاری لازم را انجام می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رفتارنیوز،,

وی با اشاره به خدمات رسانی این سازمان در کمتر از ۵ دقیقه به حادثه دیدگان، افزود: با وجود ۹ ایستگاه شهری و ۱ ایستگاه ساحلی در سطح شهر، خدمات رسانی به حادثه دیدگان با تیم مجرب و کادر آموزش دیده در کمتر از ۵ دقیقه انجام می‌شود.

,

قائم مقام سازمان آتش نشانی بندرعباس با اعلام کمبود دو ایستگاه آتش نشانی با توجه به تراکم جمعیت در شهرک پیامبر اعظم(ص) بیان کرد: به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی نیاز است که این تعداد برای شهر بندرعباس مناسب بوده، اما با توجه به تراکم جمعیت در شهرک پیامبر اعظم(ص)، باید ۲ ایستگاه مجزا با تجهیزات کامل، مخصوصا ماشین های بالابر با ارتفاع بالا، افتتاح شود، ان شالله تا پایان سال یک ایستگاه در این شهرک افتتاح می‌شود.

,

حمزه پور تصریح کرد: سازمان آتش نشانی دارای چهار حوزه، عملیات، پیشگیری، آموزش و مالی اداری می‌باشد که در بحث خدمات رسانی به مردم اقدام می‌نماید، بیشترین نیروی اجرایی در حوزه عملیات، در ایستگاه ها مشغول به فعالیت بوده و کار علت یابی حوادث و امداد رسانی به عهده این حوزه می‌باشد.

,

وی در خصوص ایمن نبودن بسیاری از مجتمع های تجاری سطح شهر بندرعباس گفت: در حوزه پشگیری ابلاغ دستور العمل های ایمنی به پیمانکاران ساختمان و بعد از اتمام پروژه، تایید روند ایمنی تجهیزات آتشنشانی، از فعالیت های این حوزه می‌باشد، متاسفانه بیشتر مجتمع های تجاری سطح شهر بندرعباس بدون رعایت مسائل ایمنی و گرفتن پایان کار مشغول به فعالیت بوده، یکی از مشکلات عمده، ذکر نشدن بحث پایان کار مجتمع های تجاری در قانون امور صنفی است.

,

مسئول حوزه پیشگیری سازمان آتش نشانی بندرعباس اظهار کرد: نامه نگاری و اخطاریه به بیشتر مجتمع های تجاری داده شده است، اما متاسفانه هیچ اقدامی تاکنون رخ نداده است، همچنین بازدید از اماکن مختلف مثل هتل ها، مهمانسرا ها، مدارس و بازدید از محل های پرخطر مثل، محل های فروش سیلندرگاز در سطح شهر از دیگر اقدامات حوزه پیشگیری این سازمان می باشد.

,

حمزه پور یادآور شد: باید به ازای هر ۳۰۰ متر یک شیر آتش نشانی در سطح شهر وجود داشته باشد، اما متاسفانه تاکنون فقط تعداد ۹۰ شیر آتشنشانی فعال، در سطح شهر بندرعباس وجود دارد که این مقدار کافی نمی باشد، باید دستگاه های اجرایی و مسئولان همکاری لازم را در این زمینه بیشتر نمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه