اخبار داغ

استاندار زنجان:

قوا به قانونی شدن منشور حقوق شهروندی کمک کنند/ تامین حقوق شهروندی بالاترین مباحث در قرآن کریم است

قوا به قانونی شدن منشور حقوق شهروندی کمک کنند/ تامین حقوق شهروندی بالاترین مباحث در قرآن کریم است
استاندار زنجان گفت: ضروری است سایر قوا نیز به قانونی شدن منشور حقوق شهروندی که از سوی رئیس جمهور ارائه شده است، کمک کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا; اسدالله درویش امیری در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی اظهار داشت: یکی از رسالت های اساسی پیامبر گرامی اسلامی تامین و توجه به حقوق شهروندی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: حق حیات و زندگی کردن بزرگترین حقی است که خداوند به بندگانش قائل است.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه قرآن کریم به بالاترین مباحث حقوقی در تامین حقوق شهروندی پرداخته است که باید در جامعه این حقوق بیشتر تفسیر شود، افزود: آگاهی مردم از حقوقشان ضروری است و ما باید این آگاهی را به متن جامعه بکشانیم.

,

وی گفت: اینکه پس از 38 سال منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهور صادر می شود نشان از اهمیت این موضوع از سوی عالی ترین مقام کشور است که جامعه انتظار دارد بقیه قوا نیز برای تبدیل شدن آن به قانون تلاش کنند.

,

درویش امیری ادامه داد: تا کنون نسبت به تامین این حق در چارچوب قانون کوتاهی کرده ایم با اجرای آن، هم مردم به طور کامل با حقوق شهروندی آشنا شده و قوا نیز بر اساس این بند قانون اساسی حقوق مردم را تامین می کنند.

,

وی حق حاکمیت و نظام به گردن مردم را رعایت ضوابط و مقررات عمومی عنوان کرد و گفت: تامین کامل حقوق شهروندی حقی است که مردم بر گردن نظام دارند.

,

استاندار زنجان بر ضرورت قانونی شدن این منشور تاکید کرد و گفت: مردم در سایه حاکمیت و حاکمیت در کنار حاکمیت می توانند جامعه پویا و سرزنده و با نشاطی را داشته باشند.

,

درویش امیری ادامه داد: از نهادهای مدنی، عمومی و تشکل ها انتظار می رود مطالبات مردم را در تامین حقوق شهروندی احصا، تبیین و تشریح کرده و به مردم ارائه کنند.

,

وی برضرورت آسیب شناسی در این زمینه تاکید کرد و گفت: سالم سازی محیط از این طریق مهیا می شود.

,

این مقام مسئول آموزش عمومی جامعه را در تامین حقوق شهروندی مهم ارزیابی کرد و گفت: تاکید رئیس جمهور نیز اجرای دقیق منشور حقوق شهروندی است.

,

استاندار زنجان گفت: مردم باید بدانند در حقوق شهروندی همه ازحقوق انسانی مساوی برخوردار هستند که این حق در قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه