اخبار داغ

استاد خارج از فقه حوزه علمیه تهران:

شاهرود مهد علما و خواستگاه بزرگان دینی است

شاهرود مهد علما و خواستگاه بزرگان دینی است
استاد خارج از فقه حوزه علمیه تهران گفت: شاهرود از دیرباز مهد علما و خواستگاه بزرگان دینی است که منشا خیرات و برکات زیادی برای جهان اسلام بوده و در حوزه های علمیه نجف اشرف و ایران خوش درخشیده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نسل شاهوار شاهرود آیت الله حاج شیخ حسن نمازی شاهرودی استاد خارج از فقه حوزه علمیه تهران در آیین تجلیل و نکوداشت علمای یکصد سال گذشته شاهرود با محوریت آیت الله العظمی حاج سید محمود شاهرودی گفت: شاهرود از دیرباز خواستگاه و بسترساز علما، فقها و بزرگان دینی همچون آیت الله العظمی حاج سید محمود شاهرودی بوده که منشا خیر و برکات زیادی برای جهان اسلام بوده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار شاهرود,

وی با اشاره به حضور علما و معلمان دینی که در حوزه های علمیه قم و مشهد مشغول به تدریس هستند اظهار کرد: تنها در مشهد الرضا بیش از یکصد معلم دینی شاهرودی در حوزه های علمیه مشغول به تدریس هستند و تعداد زیادی دیگر نیز مشغول به تحصیل اند.

,

استاد خارج از فقه حوزه علمیه تهران با تاکید بر شناسایی فقها، علمای دینی و مفاخر خطّه شاهرود به مردم و بویژه نسل جوان افزود: معرفی و شناخت علمای دینی عاملی برای ترویج و نشر فرهنگ دینی و انقلابی است.

,

نمازی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر شناخت سیره پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام بیان کرد: شناخت سیره اهل بیت چراغ راه بشریت برای نجات از گمراهی و رسیدن به سعادت ابدی است.

,

وی با اشاره به احادیث، آیات و روایاتی که در آنها از فرصت های پیش روی انسان به ابرهای بهاری و گذرا تشبیه شده است اشاره و عنوان کرد: فرصت زندگی انسان تنها یک بار اتفاق می افتد و دیگر قابل تکرار نیست پس هر انسانی باید از فرصت های طلایی پیش رو برای رسیدن به آرامش و سعادت اخروی بهره حداکثری ببرد.

,

آیین نکوداشت و تجلیل از علما و فقهای شاهرودی همزمان با شامگاه عید مبعث پیامبر اکرم (ص) در مسجد زینبیه شاهرود برگزار شد.

,

شاهرود مهد معلمان دین و علمای فراوانی چون آیت الله العظمی حاج سید محمود شاهرودی مرجع عالیقدر جهان تشیع، آیت الله آیت الله حاج سید آقا حسین شاهرودی، آیت الله حاج شیخ احمد شاهرودی، آیت الله حاج شیخ علی نمازی، آیت الله حاج شیخ آقا بزرگ اشرفی، آیت الله حاج شیخ عبدالله مهدوی آیت الله آقا میر مطلب بسطامی، آیت الله العظمی حاج شیخ یوسف شاهرودی که منشا خیرات و برکات فراوانی برای حوزه های علمیه و جهان اسلام بوده و در حوزه های علمیه نجف اشرف و ایران خوش درخشیده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه