اخبار داغ

نماینده مجلس شورای اسلامی:

افتتاح چندباره پروژه ها باعث بی اعتمادی مردم به دولت می شود/مردم آمارهای ادعایی دولت را در زندگی خود لمس نمی کنند

افتتاح چندباره پروژه ها باعث بی اعتمادی مردم به دولت می شود/مردم آمارهای ادعایی دولت را در زندگی خود لمس نمی کنند
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم آمارهای ادعایی دولت را در زندگی خود لمس نمی کنند، گفت: افتتاح چندباره پروژه ها باعث بی اعتمادی مردم به دولت می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی کیا در گفتگو با فرهنگ نگار با اشاره به وعده های دولت، اظهار داشت: هر دولتی زحماتی را می کشد و دوست دارد  این زحمات را به مردم گزارش کند که عملی شایسته و بجا بوده و هست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ نگار,

وی ادامه داد: نظر مقام معظم رهبری هم این است که آن کاری که واقعا صورت می گیرد گزارش شود تا مردم بدانند.

,

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  گاهی اوقات گزارش ها با آن چیزی که عمل کرده است منطبق نیست، گفت: یکی از دلایل این موضوع این است طرح و پروژه ای هنوز آن ظرفیت کامل خود برای بهره برداری را ندارد اما با نگاه نهایی گزارش داده می شود و یا گزارش های قبلی هم ضمیمه گزارش نهایی می شود.

,

وی افزود: درخصوص این موضوع به عنوان مثال مجموعه ای تولیدی 30درصد در دولت قبل پیشرفت داشته است و دولت قبلی هم این موضوع را گزارش عملکرد خود کرده است از همین رو دولت جدید باید آن 70درصد مابقی را گزارش کند که متاسفانه کل 100درصد گزارش می کند.

,

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کیا اضافه کرد: در حوزه اشتغال دولت یک نگاهی دارد که هر وامی که پرداخت می کند یک شغل تعریف می شود در حالی که مردم این را شغل نمی دانند ، دولت وام 5میلیونی که به یک فرش باف می دهد را ایجاد شغل در نظر می گیرد در حالی که یک شغل  پایدار حداقل 50میلیون تومان هزینه در بردارد تا پایدار بماند نه با 5میلیونی تومان وام.

,

وی با اشاره به اینکه این مسائل مردم را دچار تناقض و سردرگمی می کند، بیان داشت: دولت از یک سو می گوید فلان عدد شغل ایجاد شده است در حالی که مردم این را در جامعه لمس نمی کنند،  بخشی از این موضوع تفاوت در این دیدگاه هاست بخشی در تفاوت آن سبک بیان دولت است که ارائه می دهد.

,

نماینده مردم شهرستان سنقر بیان داشت: در واقع این آمارها باعث سردرگمی مردم می شود که در نهایت این مسئله برای نظام خوب نیست و موجب می شود که مردم اعتماد خود به نظام را از دست بدهند.

,

وی افزود: در ارائه آمار باید به سمتی حرکت کنیم که هر کسی هر کاری که انجام می دهد با بیان عامه پسند برای مردم گزارش کند تا مردم دچار سردرگمی نشوند مانند آن وام 5میلیونی که دولت به عنوان شغل در نظر می گیرد.

,

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کیا در ادامه بیان داشت: امیدواریم دولت مردان حداقل به گونه ای به مردم گزارش بدهند که اعتماد عمومی را در پی داشته باشد.

,

وی به ارائه آمار های قابل لمس از سوی دولت و یا ارگان های دیگر اشاره کرد و گفت: راه حل این مسئله طراحی سامانه جامعه ای در دسترس عمومی است تا هر مسئولی کارهای خود را به هر میزانی که انجام گرفته است ثبت کند.

,

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  در این سامانه همه مردم تمام آمار ها و گزارش ها را نظاره می کنند که فلان پروژه و طرح چند درصد پیشرفت فیزکی داشته است و نفر بعدی هم ادامه آن را انجام می دهد.

,

وی در خاتمه با اشاره به افتتاح چند باره طرح ها و پروژه ها در دولت ها، خاطرنشان شد: افتتاح چندین باره یک پروژه در یک دولت و یا چند دولت ، زیبنده دولت مردان نیست و با نگاه مردم بی اعتمادی کسب می شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه