اخبار داغ

رئیس شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه:

حوزه بهداشت روان نیاز به کار مستمر دائمی دارد/ دو روان‌شناس در بیمارستان فیروزکوه برای بحث مشاوره مستقر شد

حوزه بهداشت روان نیاز به کار مستمر دائمی دارد/ دو روان‌شناس در بیمارستان فیروزکوه برای بحث مشاوره مستقر شد
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه گفت: حوزه سلامت روان بسیار پیچیده است و در گذشته بسیارکم به این حوزه پرداخته می‌شد و مهم‌ترین امر در این حوزه پیشگیری و کار مستمر دائمی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی بنداد کرمانی، در گفتگو با خبرنگار دیمه نیوز در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان در هفته سلامت، اظهار کرد: هر سال ابتدای اردیبهشت‌ماه به مدت یک هفته، شعاری از وزارت‌خانه با توجه به نیازی که احساس می‌شود به‌عنوان شعارر هفته سلامت ابلاغ می‌شود که شعار اولویتی در سطح کشور است و باید برای آن اقداماتی انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مجتبی بنداد کرمانی، در گفتگو با خبرنگار,  دیمه نیوز,  در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان در هفته سلامت، اظهار کرد: هر سال ابتدای اردیبهشت‌ماه به مدت یک هفته، شعاری از وزارت‌خانه با توجه به نیازی که احساس می‌شود به‌عنوان شعارر هفته سلامت ابلاغ می‌شود که شعار اولویتی در سطح کشور است و باید برای آن اقداماتی انجام شود.,

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته سلامت «زندگی سالم، بانشاط و امید» است، افزود: رسیدن به این شعار اکنون در مرحله صفر نیست؛ ولی این‌گونه هم نیست در عرض یک سال به تحقق 100 درصد برسد و بایستی کار شود؛ بحث نشاط و امید یک بحث عمومی است و الزاماً در حوزه سلامت نیست.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه در خصوص مهم‌ترین اقدامات شبکه بهداشت در حوزه سلامت روان در شهرستان، بیان کرد: حوزه سلامت روان بسیار پیچیده است و در گذشته بسیارکم به این حوزه پرداخته می‌شد و مهم‌ترین امر در این حوزه پیشگیری است.

,

بنداد کرمانی با اشاره به اینکه در بحث درمان، سال گذشته، دو روان‌پزشک را در بیمارستان مستقر کردیم و اقبال خوبی برای گرفتن مشاوره و درمان شد، خاطرنشان کرد: همچنین در بحث پیشگیری عمده کار ما بر افزایش مهارت‌ها است و موضوعاتی همانند مهارت فرزند پروری یا کنترل خشم سلامت فرد را تأمین می‌کند؛ زیرا که بسیاری از جرم‌ها و بزه‌ها در اثر عدم کنترل خشم است.

,

وی در ادامه با تأکید بر این امر که سنجش اثرگذاری در این حوزه دشوار است، گفت: سال گذشته بر روی جامعه هدف همانند مدارس و اولیا مدارس، کانون‌های بسیج و ادارات هدف‌گذاری و رابطینی برای آموزش و ارائه اطلاعات مهارتی در نظر گرفته شد.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه با اشاره به اینکه این حوزه مانند یک اقدام و آموزش مقطعی نیست و نیاز به‌کار مستمر، دائمی و بی‌وقفه دارد، ادامه داد: رشد جامعه بعد از کار کردن در این حوزه‌ها و افزایش مهارت‌ها قابل‌مشاهده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه