اخبار داغ

ایران مرکز آب درمانی طبیعی در دل کوها و جنگل ها / ماساژ درمانی درمان دردهای عضلانی اسکلتی

ایران مرکز آب درمانی طبیعی در دل کوها و جنگل ها / ماساژ درمانی درمان دردهای عضلانی اسکلتی
ماساژ درمانی ورزش نوینی است که بیشتر از همه برای ورزشکاران که با درد های عضلانی دست و پنجه نرم می کنند مناسب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  همدان ورزش، به دنبال دردهای عضلانی ورزشکاران و شدت آن در فصل بهار به بررسی اثر ماساژ درمانی به عنوان ورزشی نوین در آرام بخشی و تسکین دردهای عضلانی می پردازیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, همدان ورزش, همدان ورزش, ،,

 

,

ورزش ماساژ درمانی که در شهرهای بزرگ رشد قابل توجهی را داشته است در استان همدان آرام آرام در حال وراد شدن به رشته های ورزشی است و به لحاظ امکانات و اتاقک هایی که نیاز دارد در تمام استخرها قابل دایر شدن نیست و فقط بعضی از استخرها می توانند مروج این ورزش باشند .

,

 

,

 یلفانی عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان در خصوص ورزش های آبی و ماساژ درمانی به خبرنگار ما گفت: بحث استفاده از آب به قرن های خیلی دور بر می گردد که مردم دنیا به بحث آب درمانی و اثرات درمانی آب پرداختند .

,

 

,

 وی ادامه داد: در شهر همدان خود بوعلی سینا و دانشمندان زیادی به آب درمانی توجه زیادی داشته اند . و همان طور که همه می دانیم امروزه یکی از فیلدهای توان بخشی مبحث آب درمانی است .

,

 

,

یلفانی بیان داشت: به محض ورود فرد به داخل آب بدن از حال عمودی خارج می شود و به حالت افقی قرار می گیرد و بدن به لحاظ اینکه باید با نیروی جاذبه زمین مقابله کند احساس خستگی بعد از آب تنی می کند .

,

 

,

وی تصریح کرد: حضور فرد داخل آب باعث می شود کل عضلات بدن فعال شوند و در برابر نیروی جاذبه زمین مقاومت کنند و قرار گرفتن بدن به حالت افقی باعث می شود سطح تماس بدن به دلیل اصطحکاک با آب عضلات را فعال کند.

,

 

,

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی افزود:فشار هیدرو استاتیک در آب باعث می شود که جریان خون بهتر در بدن گردش کند و در نتیجه باعث تغذیه خوب و ترمیم بافت ها و عضلات می شود .

,

 

,

* ماساژ درمانی جزء لاینفک زندگی ورزشکاران

, * ماساژ درمانی جزء لاینفک زندگی ورزشکاران, * ماساژ درمانی جزء لاینفک زندگی ورزشکاران,

 

,

یلفانی با اشاره به خاصیت خود آب در ترمیم بدن ورزشکاران گفت: ماساژ درمانی از دیر  باز در زندگی ایرانیان وجود داشته است و به صورت مشت و مال در گرمابه ها رواج داشته است که برای بدن هم بسیار مفید است و امروزه نام ماساژ درمانی را برای آن انتخاب کرده اند و افراد با تجربه تر و آموزش دیده تر هستند .

,

 

,

وی ادامه داد: در ورزش برای این ورزش دوره خاصی در نظر گرفته شده است و کارت مربی گری برای آن صادر می شود .

,

 

,

 

,

محرم روزبه دبیر هیات شنا و شیرجه همدان به خبرنگار ما گفت: ماساژ درمانی در درمان دردهای عضلانی و گرفتگی عضلات معجزه می کند .

,

 

,

وی با اشاره به رشد این ورزش در سطح کشور ادامه داد: این ورزش قبل از هر چیز نیاز به مربیانی دارد که کارت مربیگری فدراسیون را داشته باشند و مهارت و تجربه کافی در این کار داشته باشند و همگی باید توجه داشته باشیم که کسانی که آماتور هستند و تجربه کافی ندارند مناسب برای این کار نیستند .

,

 

,

روزبه افزود: علاوه بر مربیان کار آزموده نیز این ورزش و روش درمانی احتیاج به اتاقک های مخصوصی دارد که باید در استخرها تعبیه شوند که متاسفانه در همدان هیچ کدام از استخرها این امکانات را ندارد .

,

 

,

وی آموزش دوره آب درمانی و هیدرو تراپی را یکی از الزامات مربیان این روش دانست و گفت: شاید استفاده از آب در موارد درمانی و رفع خستگی در ورزشکاران و به دست آوردن آرامش جسمی و روحی قدمتی معادل قدمت زندگی بشر داشته باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه